3023
Sök

Peugeot 206 GTi + Turbo ?

sportluft
17 februari 2010
Trådstartare
#1
Tjena
Tänkte köpa en till motor till min pegga, tänkte bygga om till turbo och fixa iordning ?! smile
Detta hade jag tänkt slänga in också :

# Turob , vilken ? Vad kan jag ha för bar max ?
# Porta
# Racing vevar + vevlager
# Smidda kolvar
# Hemma byggt avgas system
# Dumpventil
# Andra Kammar
# Större kylare
# Intercooler
# Oljekyl

Någon som är mer duktig kan hjälpa mig ? Har hittat en 10.000km motor för 5000kr jag tänkte köpa snart om jag får bra hjälp och info vad jag ska tänka på och göra... Mvh Robbin

Hej
39 Inlägg
17 februari 2010
#2

Yes!

sportluft
17 februari 2010
Trådstartare
#3
-rickE- skrev:
Här har du ett turbokit...

http://www.dp-engineering.nl/EN/product … _compo.php

Är det till 206 GTi och inte RC ? Mvh Robbin

sportluft
17 februari 2010
Trådstartare
#4
sportluft skrev:
-rickE- skrev:
Här har du ett turbokit...

http://www.dp-engineering.nl/EN/product … _compo.php

Är det till 206 GTi och inte RC ? Mvh Robbin

Sen såg jag det att det finns massa olika motortyper av Peugeot , Vilken är det jag har ?

7 277 Inlägg
17 februari 2010
#5
Hur ska du lösa soppabiten?


sportluft
17 februari 2010
Trådstartare
#6
Brains skrev:
Hur ska du lösa soppabiten?

Har en Subaru Impreza Bensin pump som jag hade  tänkt modda dit

7 277 Inlägg
17 februari 2010
#7
sportluft skrev:
Brains skrev:
Hur ska du lösa soppabiten?

Har en Subaru Impreza Bensin pump som jag hade  tänkt modda dit

Syftade mest på resten...
Ska du byta styrsystemet också eller hur hade du tänkt att göra?


sportluft
17 februari 2010
Trådstartare
#8
Brains skrev:
sportluft skrev:
Brains skrev:
Hur ska du lösa soppabiten?

Har en Subaru Impreza Bensin pump som jag hade  tänkt modda dit

Syftade mest på resten...
Ska du byta styrsystemet också eller hur hade du tänkt att göra?

Vet jag inte ännu hur jag ska göra med den biten, tror du det håller med orginal ?

7 277 Inlägg
17 februari 2010
#9
Kan väl gå med tryckvakt ( eller vad dom nu heter ), extra spridare och en bredbandslambda...
Men ska du ändå renovera och byta nästan allt i motorn så ser jag verkligen ingen mening till att göra det viktigaste så pass "oseriöst".


727 Inlägg
17 februari 2010
#10
Jag ska mappa om mitt orginal styrsystem, ring runt till olika firmor och fråga om de kan optimera ditt orginalsystem så blir det ju mycket enklare, annars får du köra tryckvakter och extra spridare eller så byta sprut helt tongue

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

sportluft
17 februari 2010
Trådstartare
#11
Frayze skrev:
Jag ska mappa om mitt orginal styrsystem, ring runt till olika firmor och fråga om de kan optimera ditt orginalsystem så blir det ju mycket enklare, annars får du köra tryckvakter och extra spridare eller så byta sprut helt tongue

Hehe okej, kollade runt lite och så, minst 40 laxar går allt på , nästan lika mycket som en ny bil kostar ! big_smile hahha tror jag skippar det och chippar den och göra som du sa att optimera tongue

https://www.instagram.com/swedetailer/
172 Inlägg
17 februari 2010
#12
Kostar att hålla på med bilar smile Vill man verkligen skruva så finns det inget pris på sakerna wink

Följ gärna mitt instagram konto
https://www.instagram.com/swedetailer

727 Inlägg
18 februari 2010
#13
Sen beror det mycket på vad man tillverka och göra själv, så man slipper köpa dyyra kit som folk tillverkar för att, just det, TJÄNA pengar! Med mitt turbobygge hade jag som budget ca 10k i hårdvara, men slutade med ca 12-13, mappningen vill de ha mellan 6-8k för, inkl bänkning och allt. Handla det mesta från staterna och bygg själv så gott det går så blir det inte så dyrt.

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966


Sök