Som de står i rubriken så undrar jag hur mycke olje tempen ska ligga på en b230ft?? om det är nån som vet på ett ungefär vad den ska ligga på ?? tacksam för svar:)
Om jag står på tomgång eller kör intensivt med min en längre stund så går den upp mot 75-80 grader. Annars när jag kör lugnt o fint så går den ner från den "höga temperaturen" till typ 60 grader och till slut står det "cold" på färddatorn.. Är det något som inte stämmer då?
Om jag står på tomgång eller kör intensivt med min en längre stund så går den upp mot 75-80 grader. Annars när jag kör lugnt o fint så går den ner från den "höga temperaturen" till typ 60 grader och till slut står det "cold" på färddatorn.. Är det något som inte stämmer då?
du pratar inte kylarvatten du nu eller? isåfall har du förmodligen fel på termostaten.
Om jag står på tomgång eller kör intensivt med min en längre stund så går den upp mot 75-80 grader. Annars när jag kör lugnt o fint så går den ner från den "höga temperaturen" till typ 60 grader och till slut står det "cold" på färddatorn.. Är det något som inte stämmer då?
du pratar inte kylarvatten du nu eller? isåfall har du förmodligen fel på termostaten.
nej jag menar oljetemperaturen.. Besiktade bilen nyligen, och den gick igenom med fina avgasvärden. Kylarvätsketemperaturen kan ligga på 84 grader medan på oljan står det "cold" när jag kör som vanligt..
nej jag menar oljetemperaturen.. Besiktade bilen nyligen, och den gick igenom med fina avgasvärden. Kylarvätsketemperaturen kan ligga på 84 grader medan på oljan står det "cold" när jag kör som vanligt..
De intressanta är ju vad färddatorn anser vara cold i din bil? de kanske är just så som de ska va?...
nej jag menar oljetemperaturen.. Besiktade bilen nyligen, och den gick igenom med fina avgasvärden. Kylarvätsketemperaturen kan ligga på 84 grader medan på oljan står det "cold" när jag kör som vanligt..
De intressanta är ju vad färddatorn anser vara cold i din bil? de kanske är just så som de ska va?...
Cold kan ju vara allt ifrån 80-110 grader..
förstår du vart jag vill komma?
Ja, nu hänger jag med. Sorry .
Asså grejen är att cold på min bil är under 60 grader. För att när jag kör intensivt eller står på tomgång så går den från "cold" och börjar visa 60 grader och så stiger den ju längre jag står på tomgång eller ju intensivare jag kör. Men när jag kör lugnt så går den ner från 70-75 (om den nu hade stigit så mycket exempelvis) ner till 60, och därefter så står det cold igen.. Så jag uppfattar det som att "cold" är under 60 grader på min bil, för oljan då..
För kylarvätskan så står det "cold" när motorn är under 40 grader. När den stiger över det så visas exakta temperaturen. (Fast detta kanske inte var relevant).
nej jag menar oljetemperaturen.. Besiktade bilen nyligen, och den gick igenom med fina avgasvärden. Kylarvätsketemperaturen kan ligga på 84 grader medan på oljan står det "cold" när jag kör som vanligt..
De intressanta är ju vad färddatorn anser vara cold i din bil? de kanske är just så som de ska va?...
Cold kan ju vara allt ifrån 80-110 grader..
förstår du vart jag vill komma?
Ja, nu hänger jag med. Sorry .
Asså grejen är att cold på min bil är under 60 grader. För att när jag kör intensivt eller står på tomgång så går den från "cold" och börjar visa 60 grader och så stiger den ju längre jag står på tomgång eller ju intensivare jag kör. Men när jag kör lugnt så går den ner från 70-75 (om den nu hade stigit så mycket exempelvis) ner till 60, och därefter så står det cold igen.. Så jag uppfattar det som att "cold" är under 60 grader på min bil, för oljan då..
För kylarvätskan så står det "cold" när motorn är under 40 grader. När den stiger över det så visas exakta temperaturen. (Fast detta kanske inte var relevant).
Hm Oki tycker 60 grader är för kallt då.. 90-110 grader är väll mera vanligt enligt mitt tycke då.. men lättast är ju om du tar kontakt med volvo och rådgör..
De intressanta är ju vad färddatorn anser vara cold i din bil? de kanske är just så som de ska va?...
Cold kan ju vara allt ifrån 80-110 grader..
förstår du vart jag vill komma?
Ja, nu hänger jag med. Sorry .
Asså grejen är att cold på min bil är under 60 grader. För att när jag kör intensivt eller står på tomgång så går den från "cold" och börjar visa 60 grader och så stiger den ju längre jag står på tomgång eller ju intensivare jag kör. Men när jag kör lugnt så går den ner från 70-75 (om den nu hade stigit så mycket exempelvis) ner till 60, och därefter så står det cold igen.. Så jag uppfattar det som att "cold" är under 60 grader på min bil, för oljan då..
För kylarvätskan så står det "cold" när motorn är under 40 grader. När den stiger över det så visas exakta temperaturen. (Fast detta kanske inte var relevant).
Hm Oki tycker 60 grader är för kallt då.. 90-110 grader är väll mera vanligt enligt mitt tycke då.. men lättast är ju om du tar kontakt med volvo och rådgör..
Asså? Så den ska ha såpass hög temperatur? Det visste jag inte. Får ta och titta lite närmare på det då. Olja och kylarvätskan skall ha liknande temperaturer då antar jag, eller?
Asså grejen är att cold på min bil är under 60 grader. För att när jag kör intensivt eller står på tomgång så går den från "cold" och börjar visa 60 grader och så stiger den ju längre jag står på tomgång eller ju intensivare jag kör. Men när jag kör lugnt så går den ner från 70-75 (om den nu hade stigit så mycket exempelvis) ner till 60, och därefter så står det cold igen.. Så jag uppfattar det som att "cold" är under 60 grader på min bil, för oljan då..
För kylarvätskan så står det "cold" när motorn är under 40 grader. När den stiger över det så visas exakta temperaturen. (Fast detta kanske inte var relevant).
Hm Oki tycker 60 grader är för kallt då.. 90-110 grader är väll mera vanligt enligt mitt tycke då.. men lättast är ju om du tar kontakt med volvo och rådgör..
Asså? Så den ska ha såpass hög temperatur? Det visste jag inte. Får ta och titta lite närmare på det då. Olja och kylarvätskan skall ha liknande temperaturer då antar jag, eller?
Ja jag är novis på detta men 90 grader hade jag på peugeot 405 mi16.. de var normal temp på den.. men som jag sa prata med volvo dom vet säkert..
googlade lite på de.. och normal temp är runt 70-90 grader kan bli mera med turbo bil.. inte över 120-140 då är de för varmt och smörjegenskaper börjar försvinna...
Hm Oki tycker 60 grader är för kallt då.. 90-110 grader är väll mera vanligt enligt mitt tycke då.. men lättast är ju om du tar kontakt med volvo och rådgör..
Asså? Så den ska ha såpass hög temperatur? Det visste jag inte. Får ta och titta lite närmare på det då. Olja och kylarvätskan skall ha liknande temperaturer då antar jag, eller?
Ja jag är novis på detta men 90 grader hade jag på peugeot 405 mi16.. de var normal temp på den.. men som jag sa prata med volvo dom vet säkert..
googlade lite på de.. och normal temp är runt 70-90 grader kan bli mera med turbo bil.. inte över 120-140 då är de för varmt och smörjegenskaper börjar försvinna...
Ska höra med dom nästa vecka faktiskt. Har själv undrat varför den alltid är "cold". Jävla skumma bil .. Tack för infon iaf . Ha en trevlig natt, sängen kallar på mig nu