2728
Sök

Hårdhet på wastegate

76 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
Tjena!

Undrar en liten detalj angående wategates.
Jag har precis beställt ett chip till min 940 och ska nu införskaffa en ny wastegate till den.
det jag undrar är om jag nu köper den på bsr.se som heter Wastegate 1.0. betyder det då att den är låst på det ladd trycket eller kan jag ställa den lägre än 1.0.

Alltså att 1.0 är max laddtryck den klarar men man kan lika gärna ha den på 0,7 eller 0,8 om man vill.

Hoppas ni förstår!

peace jimmy
Senast redigerat av ahlen_j (15 april 2010)

354 Inlägg
15 april 2010
ahlen_j skrev:
Tjena!

Undrar en liten detalj angående wategates.
Jag har precis beställt ett chip till min 940 och ska nu införskaffa en ny wastegate till den.
det jag undrar är om jag nu köper den på bsr.se som heter Wastegate 1.0. betyder det då att den är låst på det ladd trycket eller kan jag ställa den lägre än 1.0.

Alltså att 1.0 är max laddtryck den klarar men man kan lika gärna ha den på 0,7 eller 0,8 om man vill.

Hoppas ni förstår!

peace jimmy

var och kollade på den, och är det ställbar arm på den eller var det bara på bild?

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

76 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
borde ju vara en sån som det är på bilden och då så ser den ju faktist ut att vara ställbar med tanke på att det finns gängor mitt på armen.

76 Inlägg
15 april 2010
Trådstartare
http://sv.bsr.se/products/521010/

Det är den jag pratar om

357 Inlägg
15 april 2010
Har själv exakt denna och det går fint att skruva ut staget för lägre laddtryck.

354 Inlägg
15 april 2010
jappjapp, okej. smile Ja om det är ställbar så fåår du ju justerat det ganska rejält, såg ut att vara ganska långt gängad också så, men dedär med 1.0, hmm förstår inte.. förstår inte att dom kan ha som olika WG:ar från 0.6 till 1.0 om dom är ställbara.. om det handlar om laddtrycket heller?

MVH.

Bygger M20 turbo!

10 287 Inlägg
15 april 2010
Olikt hårda fjädrar i dom. Stångens längd har inte med nominellt öppningstryck att göra. Att förlänga stången hjälper bara inom ytterst små områden.

/Göran

maattias skrev:
förstår inte att dom kan ha som olika WG:ar från 0.6 till 1.0 om dom är ställbara.. om det handlar om laddtrycket heller?

MVH.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

354 Inlägg
15 april 2010
Sharky skrev:
Olikt hårda fjädrar i dom. Stångens längd har inte med nominellt öppningstryck att göra. Att förlänga stången hjälper bara inom ytterst små områden.

/Göran

maattias skrev:
förstår inte att dom kan ha som olika WG:ar från 0.6 till 1.0 om dom är ställbara.. om det handlar om laddtrycket heller?

MVH.

ahaa just de ja, joo de e saant! smile

MVH.

Bygger M20 turbo!

Sök