Hej, jag är väldigt sugen på att importera en bil ifrån USA och eftersom att jag inte har någon koll vill jag göra det igenom en firma där man kan känna sig trygg och där även firman fixar i stort sett allt utom besluten eller hur jag ska beskriva det.... jag tror ni förstår vad jag menar.
Jag letar alltså efter en importfirma som jag kan känna mig trygg hos och frågar därför efter era erfarenheter när det kommer till import. Jag har sökt runt på forumet och det står en hel del saker lite här och där om import men det framgår inte så mycket vilka firmor folk har fått hjälp av..
Vad finns det för importfirmor i Sverige? som man kan lita på. Firmor i närheten av Södermanland skulle i mitt fall uppskattas en hel del.
Vad måste göras med en importerad bil och vad fixar importfirman? Det jag vet om är att lysena ska byggas om/bytas. Måste man göra något med mätarhuset?? jag tänker då på att det kommer väll stå mph istället för kmh samt trippmätaren lär väll bli miles istället?
Vad hamnar skatt och försäkring på när man kör en importerad bil är det extra avgifter eller är det som att köra en svensksåld bil?
En firma jag vet att en här i stan importerat igenom är
http://www.worldwidemotors.se/ men deras sida känns inte så överdrivet uppdaterad... söker man så hittar man en hel del olika sidor men ingen tycker jag ger mig en säker känsla vill inte riktigt påstå att sidan jag länkade ger mig en säker känsla heller... men vet ju om att en bil i stan kommer därifrån det ger ju iaf lite tilllit.
En annan fråga som kanske inte är lika aktuell är hur villiga brukar banken vara på att låna ut pengar för en bilimport? är dom svårflörtade?
Nej, nu vill jag gärna höra era erfarenheter ni som importerat bil ifrån USA och läser ju självklart vad ni andra som inte importerat har att säga också.
/Tribbe.