Volvo 945 ltt 96 problem med felkoder

loow Jävel
4 maj 2011 · 2 018 Inlägg

Hej.

Har en 945a med lysande felkodslampa.
Läste felkoderna och fick 0 0 0  på alla utom Bränsle, där fick jag ingenting alls.
Drar jag ettans säkring och nollställer allting så går bilen ojämnt och är fruktansvärt seg, tills lampan börjar lysa. Då verkar den gå in i något nödläge eller dylikt för då går den som en GL men iaf jämt.


Några tips?

Mvh: Isac

You got to risk it, to get the biscuit :)
loow Jävel
4 maj 2011 · 2 018 Inlägg

Funderar på om de kan va så att bränsleboxen är paj? Vart sitter den?

You got to risk it, to get the biscuit :)
turbodeath
4 maj 2011 · 2 452 Inlägg

bränsleboxen sitter på höger sida vid fötterna den lilla utbucknaden under kåpan...

döden kommer tillbaka
Richard-R
4 maj 2011 · 342 Inlägg

Exakt så där är min också ju Isac yikes vet inte vad det är har bytt allt utom lambda tongue

loow Jävel
5 maj 2011 · 2 018 Inlägg

Drygt Isac hmm Två Isac me 945or o samma problem.. Någon med tips? Ska man byta boxen? har du gjort de Isac?

You got to risk it, to get the biscuit :)
Richard-R
5 maj 2011 · 342 Inlägg

Plankpojk skrev:
Drygt Isac hmm Två Isac me 945or o samma problem.. Någon med tips? Ska man byta boxen? har du gjort de Isac?

varför de vart så var när jag körde blandat med etanol, sedan så bytte jag bensinfilter, tändstift, rengjort tomgångsmotor + gasspjället etc, men problemet kvarstår, så nej jag har ej bytt bränsleboxen wink

Hoffiz
5 maj 2011 · 19 Inlägg

jag har en soppa box till FK års95 om någon är sugen ? går att byta ut chippet enkelt

loow Jävel
5 maj 2011 · 2 018 Inlägg

Idag köpte ja en ny bränslebox o provade med. Bilen går betydligt mycket bättre, men inte hundra procent bra. Nu sackar den när man växlar.. Vad ska jag byta härnäst?

You got to risk it, to get the biscuit :)
turbodeath
5 maj 2011 · 2 452 Inlägg

kan ju vara så att tändboxen är med kass...är ej ovanligt att båda går i sönder....tändboxen sitter under rattstången till höger...

döden kommer tillbaka
loow Jävel
5 maj 2011 · 2 018 Inlägg

Okej hmm Får väl eventuellt köpa en sån också då, mer förslag annars?

You got to risk it, to get the biscuit :)
Richard-R
14 maj 2011 · 342 Inlägg

Plankpojk skrev:
Okej hmm Får väl eventuellt köpa en sån också då, mer förslag annars?

vart köpte du bränsleboxen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang