2816
Sök

Simons sportsystem på M3 e46

(Evo61Scandinavia, HOODERS, StaticVikings)
164 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Tjabba, jag undrar om det är någon som har erfarenhet om hur det låter eller har sett någon film med systemet på så man kan höra.

http://autokatalogen.se/wls/view_articl … dNo=282739

http://www.autokatalogen.se/Matrix/images/1/0/032-B9R.jpg

tacksam för svar

ceo för evo61 scandinavia, StaticVikings & Hooders

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
2 augusti 2011
Skulle gissa på lite dovare tomgång och ett högre ryt. Som allt annat..

Personligen hade jag satsat på något annat då "Simons" ger ett första intryck på EPA rör smile

Audis in Scandinavia Crew

StaticVikings
118 Inlägg
2 augusti 2011
ja fast vafan dom rören såg ju helt okey ut enligt mig för å vara simons, va ju ändå dubbelpipigt, annars brukar de bara vara deras häst utblås å skit smile

crank it up a bit! // Banz-

1 587 Inlägg
2 augusti 2011
Köp något riktigt istället.. Vänta lite, spara pengar o köp något dyrare som är bättre det är ändå en M3a.. De min åsikt bara, du gör som du vill :p

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
2 augusti 2011
Precis min åsikt med, Har man råd med en m3a idag så har man råd med annat än Simons med. HPF eller liknande smile

Mvh!

Audis in Scandinavia Crew

164 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
det är med nöd och näppe jag har råd att äga bilfan då jag fått indraget körkort och tillfälligt blev av med jobbet till följd av det eftersom det krävs körkort inom arbetet.
Vill bara ha en sysselsättning undertiden jag inte kan köra och får grym rabatt via mitt tillfälliga jobb och då var det det enda som fanns att välja på inom avgas. Annars blir det att göra ett eget.

Så bara för att jag råkar äga en bil vars avgassystem kostar runt 40k så betyder det att jag måste ha råd med skiten? Förstår era åsikter, men hade jag vart gjord av pengar hade jag gjort ett annat forum inlägg om vilket system som låter bäst? Men nu gjorde jag inget sånt inlägg och det var inte åsikterna jag var ute efter heller..
Har ni ingen information så skit i att svara. Simpelt! wink

1 587 Inlägg
2 augusti 2011
Det var inget illa menat eller nåt sånt, så ta inte illa upp.. 40.000 hade jag ALDRIG gett för ett avgas system..
Men de e väl bara köpa o testa o se, gilla du inte de så sälj de bara på blocket eller nåt eller lämna tillbaka det o säg att det inte passar alls HAHA big_smile

164 Inlägg
2 augusti 2011
Trådstartare
Nä, förstår det. Nja alltså hade gärna tagit hem det o provat men det var ingen tillbakarätt på det. Och vem vill ha ett Simons system på blocket som är "endast provmonterat". Men det verkar ju inte som att det finns någon som har det alls så jag är osäker. Antingen låter det sjukt grymt eller så låter det sämre än det jag har nu.
Har nånting gjort med mitt original för det låter mer än vanliga originalsystem av nån anledning. Låter ju inte dåligt eller så, men ville först ha bort mycket av vikten ( sen hittade jag detta skitbilligt ) Så jag får se. Har ett par ögon i nacken efter två stycken lämpliga ljuddämpare som skulle kunna passa på ett custom avgas också så att jag kan börja med det nån gång.

Sök