Inför registrerings besiktning, fråga om vevhusvent och öppet filter

Kulpahjul
7 augusti 2011 · 205 Inlägg

Fick en flygande besiktning på min 245a med utbytt motor till en b230ft vilken den också var reggad med. Dock en med en garrett 37a...

Så nu sitter original grenrör/turbo osv på som vid den första reg besiktningen. Men finns ingen plats för luftburk så har klämt in ett sportluftfilter.. Och även öppen vevhusvent med filter då.

Å så tänkte jag, det här är ju en registrering besiktning, hur hårda kommer dom va?
han jag prata med på telefon när jag bokade sa att dom BARA skulle kolla på det dom slagit ner på, vilket va nått i stil med "Motor ändras, överrens stämmer inte med tillverkarens uppgifter", så sa han ta bort lastbilsturbon och rulla in. Medans en annan på besiktningen sa ta bort spridare, alu intercoolern mm... Så hur ska ja veta? Tänkte göra en reg för att se allt dom slår ner på och sedan gå därifrån.

Men på vägverket står det att motorn i bilen fortfarande är en b230ft vilket det är så jag tycker ju inte de borde va nå problem att få den igenom.. Eftersom det är samma motor utan det extrema överladds monstret wink

Hoppas ni hängde med

Mvh

Trying is the first step towards failure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang