28 november 2011
Trådstartare
Helgen är nu förbi och jag är rätt så nöjd=) Bilder kommer inom kort fast jag kan ju inte påstå att det är så jäkla intressant bilder denna gången beroende av om man bara är nyfiken eller om man verkligen vill göra denna förvanling själv. Det jag har gjort på lördag söndag är:
Dragit 6 par högtalarkablar
Dragit 2 par lågnivå
Dragit om höger IPhögtalare till Centerpositionen
Kopplat loss Original CD UTAN att lämna fiberkretsen (loopade fibern i kontakten istället)
Kopplat in ny HU (dragit egen konstantström från säkringsbox, tändning från cigguttaget, jord till cigguttaget, remote till slutsteg, kopplat på de bakre högtalarna, kopplat in radioantennen med en adapter)
Fått HUn att funka helt och hållet!
Konstaterat att jag har lyckats behålla varningsljuden
Fått ett grymt mycket bättre ljud i lastluckans originalhögtalare.
Sen kom stormen och där jag höll till i helgen finns inte garage så efter många timmar ute i ur och skur gav jag walkover till vädersnubben som både skakade om i bilen och blötade ner lite för mycket.
Nu har det kommit nya frågor som måste lösas oxå! Tex:
-Vart jag ska sätta USBkontakten? En idé är att sätta den vid sidan om Mugghållaren men har inte testat att montera bort denna än.
-Hur ska jag snygga till fronten på nya cdn så att den smälter in i omgivningen?
Känns gött att ha kommit en bit på vägen iaf och tidskomp i HUn verkar faktiskt göra en hel del för ljudbilden. Ska bli intressant att testa den fullt ut om en snar framtid får jag ju påstå=)
Senast redigerat av euf0ria (28 november 2011)