Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Enligt Richard Ruth, så ska kofångaren sitta ca 2" högre än original, pga att infästningar till flippen var ivägen på nåt sätt om jag inte kommer ihåg fel. Placeringen bidrar i mitt tycke till ett lite råare total-stuk, speciellt tillsammans med bakre skärmkanterna! /Jocke
Enligt Richard Ruth, så ska kofångaren sitta ca 2" högre än original, pga att infästningar till flippen var ivägen på nåt sätt om jag inte kommer ihåg fel. Placeringen bidrar i mitt tycke till ett lite råare total-stuk, speciellt tillsammans med bakre skärmkanterna! /Jocke
ja det syns ganska bra att den sitter högre än normalt på bilden som ligger här i tråden, ända uppe vid parkljusen & grillen , den ska efterliknas så gott det går, men frågan är om jag ska va så pass "seriös" att jag struntar i hörnbulten & sätter stötfångaren snett med ?
vi får se, det är ett tag bort innan det blir inpassning av flippen, & tillverkning av stötfångarfästen den får mogna tills chassie & kaross är färdiga. ,
Har du nåt bra tips på bilder / forum mm om bilen? jag har bara hittat two-lane forumet, men det finns ju säker fler?
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 535 Inlägg
27 januari 2013
Trådstartare
idag har jag skrapat vidare på taket , sedan kört av en bit av det med "negerkrull", även slipat lite svetspunkter på bakskärmarna som inte blev fixat ijnnan blästringen, måttat lite & även provslipat lite på bakluckan.
6 535 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Så idag har det hänt lite igen, provat lite saker på bilen, slipat en bit till på taket & så penselgrundat invändigt i bakskärmar med 2-K Epoxi medan det är lätt & komma åt. idag kom jag upp totaltid på 274.tim
tidigare i veckan var jag ut & smekte henne lite på dörren eftersom jag kände på mig att hon hade det ensamt i garaget
6 535 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
tommyhjortasen skrev:
Du är outtröttlig, bra.
Angående mallen till de bakre hjulhusen, vad har du utgått ifrån?
det som ligger på bakskärmen på fotot är en spraymålad rostig skärmkant till en 80-tals SAAB 900. kan eventuellt bli att jag skaffar friska såna , men vill ha ihop karossen innan jag bygger om det.
6 535 Inlägg
31 januari 2013
Trådstartare
Tänkte även tipsa om att Johnny som jag lånade sidorutorna av har startat en projektråd om sin 55a , för er som är nyfikna & vill kika in hans projekt så finns det här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264915
det som ligger på bakskärmen på fotot är en spraymålad rostig skärmkant till en 80-tals SAAB 900. kan eventuellt bli att jag skaffar friska såna , men vill ha ihop karossen innan jag bygger om det.
Kan nog bli snygg med en symmetrisk rundning som mallen visar. Kan tänka mig att det snyggaste kan vara att däckens överkant precis följer skärmkant när bilen står i vilooläge. Tyckte mig se exempel tidigare i tråden.
Kan tipsa om att saabklubben har nya såna skärmkanter!
6 535 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
FredrikA skrev:
farbrorbozze skrev:
tommyhjortasen skrev:
Du är outtröttlig, bra.
Kan tipsa om att saabklubben har nya såna skärmkanter!
tack för tipset, har inte börjat leta än. ska ha ihop bilen först för att se ordentligt hur det ser ut.
6 535 Inlägg
1 februari 2013
Trådstartare
tommyhjortasen skrev:
farbrorbozze skrev:
tommyhjortasen skrev:
Du är outtröttlig, bra.
Kan nog bli snygg med en symmetrisk rundning som mallen visar. Kan tänka mig att det snyggaste kan vara att däckens överkant precis följer skärmkant när bilen står i vilooläge. Tyckte mig se exempel tidigare i tråden.
ja jag vill ha ett hyfsat jämnt rundning runt däcken, sen om det blir 5-10cm större diameter på skärmkanten gör inget.