Det har nu hunnit bli höst och det mesta i inredningen är klart. Dörrsidorna tänkte jag försöka rengöra och funkar inte det blir det till att lackera dem. En golvmatta skall beställas via lokala sadelmakaren och ett detektivjobb startar för att försöka hitta klädseln åt sätena.
Det börjar bli regn och rusk ute så jag fortsätter med karosserijobben. Efter smällen i högra baksidan byttes ju halva bakskärmen, och nu har det blivit bagagerums-golvets tur. Det är lite demolerat och en bit av balken under är bort-rostad.
Skär hel kallt bort det skadade golvet.
så här ser det ut rakt uppifrån
Den rostiga balken kapas rätt av och en ny bit tillverkas och svetsas fast
ang stereon du köpte det ska finnas en som renoverar upp dom om du är sugen på att få den o funka mins inte vad sidan hete just nu bara.
Tror jag läste om nån i Power som byggde om dem till FM. Men jag funderar på att gömma en CD-spelare under instrumentbrädan. Finns ju en högtalare i den original (fast den kom utan radio ) men skulle behövs placera en högtalare till någonstans. Där den inte syns, hmm.......
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
26 maj 2012
JohnWayne skrev:
pukan2 skrev:
ang stereon du köpte det ska finnas en som renoverar upp dom om du är sugen på att få den o funka mins inte vad sidan hete just nu bara.
Tror jag läste om nån i Power som byggde om dem till FM. Men jag funderar på att gömma en CD-spelare under instrumentbrädan. Finns ju en högtalare i den original (fast den kom utan radio ) men skulle behövs placera en högtalare till någonstans. Där den inte syns, hmm.......
jag hade stereon i handskfacket på Pontiacen jag hade förut, det funkade bra. (hade kapat ur ovanför stereon i plastlådan så det inte skulle bli för varmt åt den)
Plåten mellan det plana bagagegolvet och bakpanelen skulle ha en särskild utformning. Det blev pappmallar, svets och kap, hammare och mothåll, skruvstäd och smidesstäd och en massa tålamod, men till sist var den klar
om det finns plats bakom instrument panel så gjut upp 2st lådor och sätt i 6½" 3vägs högtalare. och vinkal högtalarna neråt. så sliper du kapa massa fula håll i bilen.
jag hade stereon i handskfacket på Pontiacen jag hade förut, det funkade bra. (hade kapat ur ovanför stereon i plastlådan så det inte skulle bli för varmt åt den)
om det finns plats bakom instrument panel så gjut upp 2st lådor och sätt i 6½" 3vägs högtalare. och vinkal högtalarna neråt. så sliper du kapa massa fula håll i bilen.
Tack för tipset att börja kapa i bilen är otänkbart.
Tack för tipset att börja kapa i bilen är otänkbart.
Ska du köra original rätt igenom med likströmsgenerator så bör du förbereda dig på att en ljudanläggning kan vara 'droppen' som definitivt slår ut laddningen
Det är ju inte tvunget att ha 'ljud' i bilen - du kan göra som jag: Sjunga själv