Evildan skrev:
Rigolette skrev:
Growe skrev:
haha
haft lite problem pga avsaknaden av snö här
hamnat i diket en gång denna vinter
och fått avbryta helt 3dagar efteråt
men då var det is med vatten på
man kan bara göra sitt bästa och att köra fast spelar ingen roll bara gilla läget och slappna av inte ditt problem eller ditt fel om man fastnar
Det har du givetvis rätt i
Blir de inte långtråkigt? Har lekt lite med tanke å köra skolelever me taxi också, men barna lär ju inte åka taxi hela dagen.
när skolungarna är i skolan finns det andra kunder att skjutsa runt om TAXIåkeriet även kör färdtjänst/sjukresor, omsorgskörningar, företagskunder, gods, privatkunder, väldigt omväxlande arbete med omväxlande arbetstider.
derför kör man Skolbuss och inte taxi;-) taxichafförer har riktigt urusel lön dessutom
inte för att jag tjänar några miljoner men runt 15kr mer i timmen iallfall om inte mer
har dessutom fasta tider för det mesta
kan bli lite extra ibland för skolan jag kör
som i dag började jag jobba 7 körde alla till skolan sen vid 8 körde jag alla från skolan till idrotten (ligger 5km bort i en annan skola)
så vid 8.07 så var jag klar tog det lungt till 8.40
då åkte jag och lastade ett nytt gäng från skolan
så vid 8.50 satt dom på bussen och samma resa som tar 7minuter
kastade av dom vid skolan tog frukost till 09.25 åkte och hämtade första gänget jag lastade av
körde dom till skolan och tog med ett nytt last tillbaka som var vid idrotten 9.40
softa till 10.15 åkte och hämtade det 3:E gänget på idrotten
och var väll klar och tillbaka vid idrotten 10.30 stog där till 11.10 då körde jag tillbaka dom
och tog lunch..vid 13.55 åkte jag tillbaka och körde ungarna tillbaka hem
tog kanske 1timme eller nått och då var det slut för dagen
jag var nog hemma 15.30 då hade jag varit på jobbet och lämnat bussen åkt och handla mat och parkerade röven vid datorn
det var min hårda dag
i morgon
börjar jag 07.00 kör alla ungar till skolan
vid 08.00 är jag hemma igen tar frukost/lunch/soffhäng till 14.15
då klipper jag iväg och hämtar ungarna som ska bli hämtade 14.30
kör hem dom 1timmes jobb
minsta tid jag har betalat för varje utfärd är 3timmar så jag har 6timmar betalt i morgon
samma sak på torsdag
fredag är en jobbig dag då hinner man knappt med lunchen eftersom det inte finns något matställe mitt i skogen men slutar vid 14tiden så dumnt att klaga