3175
Sök

Ni med yrken relaterat till fordon ..

48 Inlägg
10 januari 2012
bussmekaniker

volvo 240 -88
volvo 245 -84 "etanolbil"

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Bästa jag vet är att köra bil, så något liknande må de no bli smile Har funderat lite på busschaffis, men jag blir avskräckt varenda gång jag ser bussjäkeln sitta fast i en backe vi har här på ön där jag bor big_smile

Dreams are coming true

110 Inlägg
Fri fart för ett fritt folk!
14 290 Inlägg
10 januari 2012
Rigolette skrev:
Bästa jag vet är att köra bil, så något liknande må de no bli smile Har funderat lite på busschaffis, men jag blir avskräckt varenda gång jag ser bussjäkeln sitta fast i en backe vi har här på ön där jag bor big_smile

haha
haft lite problem pga avsaknaden av snö här
hamnat i diket en gång denna vinter
och fått avbryta helt 3dagar efteråt
men då var det is med vatten på

smile
man kan bara göra sitt bästa och att köra fast spelar ingen roll bara gilla läget och slappna av inte ditt problem eller ditt fel om man fastnar smile

Kör fort så hinner inget hända...

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
Rigolette skrev:

haha

smile
man kan bara göra sitt bästa och att köra fast spelar ingen roll bara gilla läget och slappna av inte ditt problem eller ditt fel om man fastnar smile

Det har du givetvis rätt i smile Blir de inte långtråkigt? Har lekt lite med tanke å köra skolelever me taxi också, men barna lär ju inte åka taxi hela dagen.

Dreams are coming true

Vägpilot
93 Inlägg
10 januari 2012
Går i gymnasiet men kan säga att det var förbaskat kul att praktisera hos en självständig bilfirma i Stockholm. Sköna bilar och kul att snacka med kunder om allt bilrelaterat, provköra deras inbytesbilar, ta demobilarna och visa upp för företag som visat intressen - rally dit och rally hem, sedan lite annat smått och gott. Ingen av säljarna hade någon speciell utbildning, mer erfarenhet. Under sommarhalvåret tjänar man tydligen friskt på provisionen.

9-3 Driver

2 600 Inlägg
10 januari 2012
jobbade innan som bil rekondare på en bilfirma i Karlskrona men tyvärr fick jag sluta efter som det var dåliga tider för företaget vilket va synd trivdes som satan.

gör som jag kör gubba racer=)

749 Inlägg
10 januari 2012
Har jobbat som industrireperatör, bilmekaniker, lastbilsmekaniker, och jobbar nu som bilmekaniker.

Man kan också jobba med bussar och tåg.
De flesta större industrier behöver underhållspersonal för underhåll av maskiner.

Ta inte jobb hos bemaningsföretag bara, de är skit, bojkotta dem.
Senast redigerat av Bjornn (10 januari 2012)

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Motivlackerare/lackerare? Utbildning för de, kan man hitta vars?

Har 3 årig gymn. utb. som hästskötare .. komma man inte långt med

Dreams are coming true

14 290 Inlägg
10 januari 2012
Rigolette skrev:

vill påstå att utbildningarna inte är mycket att hänga i granen du får endå stå och slipa i 10år

om man inte startar eget

kan avråda dig duktigt efter 5år i branchen fy fan för allt jävla damm och skit

Evildan
10 januari 2012
Rigolette skrev:
Growe skrev:
Rigolette skrev:

haha

smile

Det har du givetvis rätt i smile Blir de inte långtråkigt? Har lekt lite med tanke å köra skolelever me taxi också, men barna lär ju inte åka taxi hela dagen.

när skolungarna är i skolan finns det andra kunder att skjutsa runt om TAXIåkeriet även kör färdtjänst/sjukresor, omsorgskörningar, företagskunder, gods, privatkunder, väldigt omväxlande arbete med omväxlande arbetstider.

1 772 Inlägg
10 januari 2012
Nån som har koll vad man tjänar som Taxichaufför? Hur länge jobbar man varje dag? Hur mycket jobb finns det? Förstår att det är väldigt olika men ungefär.
Senast redigerat av NordstromJ (10 januari 2012)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

2 337 Inlägg
10 januari 2012
NordstromJ skrev:
Nån som har koll vad man tjänar som Taxichaufför? Förstår att det är väldigt olika men ungefär.

Medellönen för en taxichaffis i Uppsala län är 19500 kr med ett års erfarenhet, enligt Lönestatistik.se.

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Growe skrev:
Rigolette skrev:

vill påstå att utbildningarna inte är mycket att hänga i granen du får endå stå och slipa i 10år

om man inte startar eget

Trist .. annars känns de som de lockar mest ..

Dreams are coming true

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
Rigolette skrev:
Growe skrev:

haha

smile

när skolungarna är i skolan finns det andra kunder att skjutsa runt om TAXIåkeriet även kör färdtjänst/sjukresor, omsorgskörningar, företagskunder, gods, privatkunder, väldigt omväxlande arbete med omväxlande arbetstider.

Omväxlande arbetstider lät inte så bra, vill ha fasta "normala" arbetstider så jag kan hinna med djuren mina på eftermiddagen eller förmiddagen beroende på vad de är för tider då givet.

Dreams are coming true

Yrkes Chafför
380 Inlägg
10 januari 2012
Rigolette skrev:
Åhjo har nog lite koll på dig wink Jopp .. arbetslös å less på att vara hästskötare med 2 egna kräk å träna så jag försöker klura ut på vad man ska söka för jobb/utbilda sig te smile

vad jobba ja som då wink

It's Not a Hobby!! It's Way Of Life!!
ProjektTråd
Sponsor: KRT kramfors Rekond & Tvätt, Skyltverkstan Kramfors, Ådalens Bildemontering
Jönssons Glas, Japtuning, Bilskade centrum, Ådalsskolans industri program

Vägpilot
93 Inlägg
10 januari 2012
Rigolette skrev:
Growe skrev:
Rigolette skrev:

om man inte startar eget

Starta eget, se till att ha ett bra dragfordon till en hästtransport, sen tar du betalt för att förflytta folks hästar! Win!? hmm

9-3 Driver

14 290 Inlägg
10 januari 2012
Evildan skrev:
Rigolette skrev:
Growe skrev:
haha

smile

derför kör man Skolbuss och inte taxi;-) taxichafförer har riktigt urusel lön dessutom
inte för att jag tjänar några miljoner men runt 15kr mer i timmen iallfall om inte mer

har dessutom fasta tider för det mesta
kan bli lite extra ibland för skolan jag kör

som i dag började jag jobba 7 körde alla till skolan sen vid 8 körde jag alla från skolan till idrotten (ligger 5km bort i en annan skola)
så vid 8.07 så var jag klar tog det lungt till 8.40
då åkte jag och lastade ett nytt gäng från skolan
så vid 8.50 satt dom på bussen och samma resa som tar 7minuter
kastade av dom vid skolan tog frukost till 09.25 åkte och hämtade första gänget jag lastade av
körde dom till skolan och tog med ett nytt last tillbaka som var vid idrotten 9.40

softa till 10.15 åkte och hämtade det 3:E gänget på idrotten
och var väll klar och tillbaka vid idrotten 10.30 stog där till 11.10 då körde jag tillbaka dom

och tog lunch..vid 13.55 åkte jag tillbaka och körde ungarna tillbaka hem
tog kanske 1timme eller nått och då var det slut för dagen
jag var nog hemma 15.30 då hade jag varit på jobbet och lämnat bussen åkt och handla mat och parkerade röven vid datorn

det var min hårda dag

i morgon
börjar jag 07.00 kör alla ungar till skolan
vid 08.00 är jag hemma igen tar frukost/lunch/soffhäng till 14.15
då klipper jag iväg och hämtar ungarna som ska bli hämtade 14.30
kör hem dom 1timmes jobb

minsta tid jag har betalat för varje utfärd är 3timmar så jag har 6timmar betalt i morgon
samma sak på torsdag

fredag är en jobbig dag då hinner man knappt med lunchen eftersom det inte finns något matställe mitt i skogen men slutar vid 14tiden så dumnt att klaga smile
Senast redigerat av Growe (10 januari 2012)

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Mellander skrev:
Rigolette skrev:
Åhjo har nog lite koll på dig wink Jopp .. arbetslös å less på att vara hästskötare med 2 egna kräk å träna så jag försöker klura ut på vad man ska söka för jobb/utbilda sig te smile

vad jobba ja som då wink

De står både på fejjan o din profil här wink

Dreams are coming true

47 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Smithy skrev:
Rigolette skrev:
Growe skrev:

om man inte startar eget

Starta eget, se till att ha ett bra dragfordon till en hästtransport, sen tar du betalt för att förflytta folks hästar! Win!? hmm

Jadu .. jag tror dock att hästen min skulle springa in mer pengar än företaget skulle köra in. Får nog gå över på lite större grejer om man ska börja köra runt hästar runt halva Sverige.

Dreams are coming true

Sök