Ska till att sälja bilen nu så jag vill att detta ska funka innan jag säljer den!
1. Det är så att blinkersen på bilen fungerar bara ibland.
När tändningen är på funkar blinkers ALLTID. Men när du slår på bilen funkar dom oftast inte, ibland funkar dom som dom ska.
(som tur är funkade dom på besiktningen!
)
Varningsblinkers funkar ALLTID, även om vanliga blinkers inte funkar, det är ju skumt eftersom det är samma lampor!
Det jag funderade på är om det kan vara glapp i nån krets i relät? För blinkers och varningsblinkers måste väl gå i olika kretsar i relät?
2. Sen har jag även problem med att ABS lampan tänds titt som tätt.
Idag tex så lös den när jag startade bilen, men slocknade efter 15 min när jag låg i 90 utan att bromsa.
Vart ska jag börja? Hur mäter man givarna? Kan det vara så att kransarna är skitiga?
3. Sen ett annat fel som hänt mig ibland, halvljuset kan ibland helt plötsligt bara dö för mej, för att efter 20-30 sekunder komma tillbaka. (Extremt jobbigt när det är mörkt). Men helljuset funkar iaf, men inte så roligt när man möter folk eller ligger bakom nån att dra på helljuset
4. Kan man kolla felkoder på en sån här bil? b280f, det finns ingen sån där dosa som finns på 740...
5. Är bakluckan samma som på 740? tänkte på öppningsknappen, måste byta den.