3604
Sök

Vad betyder felkod 4864 på Saab 9-5 02a

403 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Hej har en Saab 9-5 2.0t som jag precis har uppgraderat till Biopower steg 1 och den gick jättebra i några dagar och laddade 1,1 stabilt men nu laddar den max 0,8 och drar en jäkla massa soppa. Får 1 felkod i open sid som är 4864. Någon som vet vad detta betyder och vad som kan va fel på bilen? Har bytt stift, vakuumslangar och testat dom blåa ventilerna genom att köra med pluggad r slang men den gick likadant.

mvh Per

493 Inlägg
23 februari 2012
GripenT16 skrev:
Hej har en Saab 9-5 2.0t som jag precis har uppgraderat till Biopower steg 1 och den gick jättebra i några dagar och laddade 1,1 stabilt men nu laddar den max 0,8 och drar en jäkla massa soppa. Får 1 felkod i open sid som är 4864. Någon som vet vad detta betyder och vad som kan va fel på bilen? Har bytt stift, vakuumslangar och testat dom blåa ventilerna genom att köra med pluggad r slang men den gick likadant.

mvh Per

Kolla så du inte har något läckage någonstans!
Jag googla på "4864 open sid" och då dök den här tråden upp: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … p;t=283118

Han fick samma kod som dig och han menar på att den betyder "misständningar". Dock i slutänden så visade det sig att hans tryckrör hade hoppat av!
Du kanske har något mindre läckage? Vakumslang, dump etc etc... ?

Mvh Pontus

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

403 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Tack för ditt svar! Har läst den tråden men har kollat om den misständer men har inte en enda misständning registrerad i open sid. Har letat läckage som en dåre men kan inte hitta nåt. Jag vet att man inte ska göra så här men jag testade lite snabbt att testa om det kunde bygga upp mer tryck genom att dra loss mitt slangen till magnetventilen och som väntat så sken laddade den. Så den kan ju bygga tryck iallafall. Men det är klart om det bara är ett litet läckage så kanske den klarar det iallafall. Är tacksam för mer tips!

493 Inlägg
23 februari 2012
okeej...
Kan det inte vara wastegaten som har börjat ge med sig då?
Att den är för slapp, så när det blir vakum så öppnar den sig för lätt?

Sponsor:

403 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Det kan de ju va. Får ta och kolla vad grundtrycket är. Tack för tipset!!

493 Inlägg
23 februari 2012
Glöm inte att berätta vad som var fel sen när du hittar på det, så andra kan dra nytta av det smile

Sponsor:

Sök