BMW 750iA E32 galenskapsprojekt

Kettunen
26 februari 2007 ·

Ojojoj lät trevligt med motorn smile

Decibel
27 februari 2007 · 2 911 Inlägg

lelleal skrev:
hmm va kan en sån här dra milen tro ?big_smile

runt 1,2 liter milen efter e4;an om man kuskar runt i.. rätt marschhastighet som tyska väglok är byggda för.
Runt 2,5 liter milen stadskörning.

Innan renoveringen drog den betydligt mer, vi tankade 200 spänn, åkte 7 mil, fick tanka 200 till för att ta oss hem.

Jooko
27 februari 2007 · 88 Inlägg

lite givare och dyligt som va fel på då va? och det jävligaste är att det är dubbel av allt!

Ckosworth Mr
27 februari 2007 · 607 Inlägg

Var upp i garaget erat härom veckan, surra lite med magnus och såg att "pärlan" din stog där inne också då, jag säger då bara det du har ju att göra iaf, men det börja ta bra form nu, lite skillnad jämfört mot när jag såg den i höstas tongue

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Hee-Maan
27 februari 2007 · 3 113 Inlägg

mysig motor må jag säga.. wink

Semper Fi
Decibel
27 februari 2007 · 2 911 Inlägg

Ckosworth skrev:
Var upp i garaget erat härom veckan, surra lite med magnus och såg att "pärlan" din stog där inne också då, jag säger då bara det du har ju att göra iaf, men det börja ta bra form nu, lite skillnad jämfört mot när jag såg den i höstas tongue

Hehe, nu är det ju inte sååå mycket karossmässigt att göra, bara nåt hål på vänstersidan och lite bromsrör, resten av spacklingen och slipningen får lacken fixa smile

Sen är de ju inredningen...

Ckosworth Mr
28 februari 2007 · 607 Inlägg

Decibel skrev:

Ckosworth skrev:
Var upp i garaget erat härom veckan, surra lite med magnus och såg att "pärlan" din stog där inne också då, jag säger då bara det du har ju att göra iaf, men det börja ta bra form nu, lite skillnad jämfört mot när jag såg den i höstas tongue

Hehe, nu är det ju inte sååå mycket karossmässigt att göra, bara nåt hål på vänstersidan och lite bromsrör, resten av spacklingen och slipningen får lacken fixa smile

Sen är de ju inredningen...

Det låter som ganska sååå mycket i mina öron det wink

Hoppas på att få se den färdig snart big_smile

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Decibel
28 februari 2007 · 2 911 Inlägg

Båda dörrsidorna plastade 3 lager idag, enbart polyester för att dom inte ska slå sig när man tar lös och lägger på ytterligare 4 lager med glasfiber också.

Imorrn ska jag plasta insidan på dörrarna så jag får stumhet rakt igenom.
I helgen kommer det tyvärr en bil som ska lackförseglas, så de blir inget slipande förrän söndag.

men de finns ju annat att göra smile

Decibel
4 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Kan väl säga att bygget pågår, dörrsidorna närapå klara.

Imorrn ska avgassystemet lyftas upp, saknar ju mellanburken just nu, därav brööölet i filmsnutten innan smile

Kommer däremot inte lägga upp några fler bilder på dörrarna förrän dom är klara, samma sak gäller baslåda och stegrack, just p.g.a. jag inte vill visa hur allt sitter monterat och göra det enkelt för nån som inte vet skillnaden på mitt & ditt.

Men, bilder ska ni så klart få, dock inte allt för detaljerade wink

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
4 mars 2007 · 741 Inlägg

nice, lite avis på att vissa har råd med 6 cylindrar xtra och DD grejjor smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Decibel
4 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Jajustja, har ju glömt nämna de nya inköpen tongue

Vi drar systemskissen igen, såhär ser den ut nu, lovar inte att den hålls smile

HU: Eclipse 8445
Basar: DD9912 Mina 9910;or ska bli omkonade till 12" istället.
Framsystem: Dubbla CDT 60NEO Slim, 2st 6,5" i varje dörr
Rearfill: Ej klart, sugen som fasiken på att hänga ner dubbla DD 1008;or i hatthyllan däremot smile
Slutsteg till basarna: Ej helt klart, men just nu är det 2st Autostudio X2000
Slutsteg till framsystemet: Digital Designs C2A, ett till varje dörr.
Slutsteg till diskanterna: Kicker 150.2

Sen råkade jag beställa ett Soundstream Tarantula 2250 också, vet dock ej vart de hamnar, lämnar 2x500w i 2ohm, var tänkt till framsystemet innan jag fick tag i DD-steg.

Räcker ekonomin så blir det dubbla DD Z1 steg till basarna, men det tåls att fundera på ett tag till smile

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
4 mars 2007 · 741 Inlägg

Kicker ZX 150.2 är helt okej steg. har ju det till mitt framsystem och det är ju inge speciellt men spelar som satan iallafall

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
thoerNe
7 mars 2007 · 164 Inlägg

NEEEJ! Varför var det slut där för ? =/ Vill se och läsa mer. Häftigt bygge. Lycka till! smile

Decibel
7 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Håller inne på de bästa bilderna ett tag wink

Men lite statusrapport...
Provade hänga på fälgarna, 255/35 - 18", den är däremot hög, fjädringen har inte sjunkit ihop riktigt efter att den varit upphissad.

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/0307/1.jpg

Decibel
11 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Idag var det bart på vägen, var tvungen att prova greppet lite, nackspärr hej o hå smile

Decibel
12 mars 2007 · 2 911 Inlägg

I övrigt så hade ett par idioter lite för mycket förlust av hjärnceller i helgen, har haft en Fiat panda parkerad utanför firman i flera månader utan att nån har rört den, men nu ville någon tydligen ha skojj...

Det dom inte tänkte på, är att denna Panda är specialbyggd för dB-Drag, det sitter ett par hundra kilo (nåja, ~100kg) dämpmattor i den, som nu är förstörda p.g.a. fukt o.s.v.
Idioten som klirrade rutorna trodde han pajjade två rutor för nån hundring, räknade ihop kalaset igår, med material och arbetstid, 32.000kr i återställning.

Tog ungefär 30min efter att man ringt runt lite för att få fram ett namn...

Numera är det kamerabevakning och 400volt i dörrhandtaget som gäller, den svenska avundsjukan är fantastisk smile

http://www.boxmen.se/panda/3.jpg

Senast redigerat av Decibel (12 mars 2007)

Team-Adolfsson Gödseldräng
12 mars 2007 · 4 529 Inlägg

fy fan sjuka svin det finns om jag hade varit du skulle jag letat reda på han och vill ej säga vad jag skulle gort tongue
men det skulle ej blivit lätt för dom
hatar såna idioter som bara är avunsjuka på andras prylar blev av med min cd och mitt sprillans nya steg för 2 dagar sen

Senast redigerat av Team-Adolfsson (12 mars 2007)

Kayhan
12 mars 2007 · 407 Inlägg

får man fråga vad du gav killen för straff?smile vet själv vad jag hade gjort!

Decibel
12 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Kayhan skrev:
får man fråga vad du gav killen för straff?smile vet själv vad jag hade gjort!

Ptja, runt 20 bast gammal, inga inkomster, kör en risig gammal bil, så är det straff nog när vissa herrar kommer och ber om 30 big ones.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang