BMW 750iA E32 galenskapsprojekt

Team-Adolfsson Gödseldräng
25 mars 2007 · 4 529 Inlägg

Decibel skrev:

BBAD skrev:
låter lite avanserat att kona om dom :~P

En butik här i Sundsvall vi har nära samarbete med som står för arbetet, dock fick jag äran att skära upp mina basar helt själv smile

--

Håller på att titta på andra slutsteg också, tror inte mina 4kw kommer märkas på dessa, har börjat klura mot iallafall 8000watt till basarna.

Enbart min batteribank som behövs går lös på 25.000, 12st optimor, blir dock 6st först, sen 6st till, kostar så jääääkla mycket smile

hehe du får gärna bygga ett ljudbygge i min bil tongue
du kan få en cola för det hehe tongue

ser ut att bli redigt nice bygge det där smile

Decibel
28 mars 2007 · 2 911 Inlägg

Tyvärr mina kära läsare, så kommer detta arbete nu ligga nere till den 13;e April.

Dels så har jag bokslut i firman + att vi ska färdigställa vår andra demobil till Elmia, då vi inte hinner med denna smile

terazzi
28 mars 2007 ·

e d janinas bil som ska bli färdig? big_smile

Decibel
28 mars 2007 · 2 911 Inlägg

terazzi skrev:
e d janinas bil som ska bli färdig? big_smile

Nope

Fiddey
28 mars 2007 · 98 Inlägg

Awww tråkigt! men ser fram emot lite nya bilder i april då... smile



/Fiddey~

Det man inte kan får man lära sig!
BBAD Utbildad hobbymekare
28 mars 2007 · 1 125 Inlägg

längtar till April nu då big_smile

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Decibel
1 april 2007 · 2 911 Inlägg

Och ni tror att jag kunde hålla mig ifrån detta... icket...

Slet lös hatthyllan för att komma åt att byta dämpare och fjädrar, hatthyllan råkade hamna i vårt lilla "ljudrum", samtidigt råkade en DD-logga skrivas ut, sen råkade nån såga ut den och fräsa till den.
När ändå misstagen var gjorda så la jag 2 lager glasfiber på hatthyllan, limmade dit DD-loggan gjord i 12mm spån, avrundade kanterna lite med fräsen.

Nu har jag spacklat upp kanterna lite så det blir avrundad form.

Tanken med detta är att få en releif, att DD-loggan syns genom vinylen som hatthyllan ska kläs i, samt att en högpolera 2mm aluminium-logga också ska fräsas ut och läggas på själva upphöjningen.

Puh, jobbigt att inte arbeta med projekt ibland, man får så mycket lustiga ideér wink

Ska till firman imorrn igen och slipa lite, ska kirra lite bilder på dörrsidorna och hatthyllan då för att stilla hungern för vissa smile

ironhead volvoraggare
1 april 2007 · 4 776 Inlägg

kommer bygga ljud i min bil också så du får ju gärna bedömma då bilder kommer upp

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
BBAD Utbildad hobbymekare
1 april 2007 · 1 125 Inlägg

härligt väntar på bilder....

följer tråden till 100% big_smile

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Fiddey
1 april 2007 · 98 Inlägg

Hehe visste de! fixa lite bilder nu wink


/Fiddey~

Det man inte kan får man lära sig!
Mäki Långsam Perfektionist
1 april 2007 · 4 800 Inlägg

Så här seriöst har jag aldrig sett inom ljudbygge, visste inte ens att det gick att kona om basar yikes Längtar efter resultat på den!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Decibel
12 april 2007 · 2 911 Inlägg

Blev aldrig nå mer petande, men nu är jag äntligen klar med allt annat skitgöra, så imorrn blir det work.

Ska börja med att plasta klart hatthyllan, medan spacklet torkar där ska jag hänga på resten av sänkningssatsen.

Hängde i nya chippen idag men de blev knark, sitter tre boxar i 750, i två boxar blev de rätt, i tredje boxen hamnade 540 mjukvara, helskotta va mysko motorn gick smile

Kettunen
12 april 2007 ·

Fy fan! Jag förstår mycket väl varför du kallar dig DECIBEL i alla fall tongue
Efter sett dina DD basar smile

Senast redigerat av Kettunen (12 april 2007)

Decibel
12 april 2007 · 2 911 Inlägg

Då har man mekat lite då.

Spacklat lite mer på hatthyllan och dörrsidorna samt hivat i rätt chipp i styrboxarna, oj vilken skillnad det blev på gången i motorn med rätt programvara.

Tog tre bilder, men såjävla klart så tog man fel usb-minne med sig hem igen.

Ni får avvakta till 10-snåret imorrn så hivar jag upp bilder då wink

legolito
13 april 2007 · 27 Inlägg

haha faan där var det slut! vill ha mera mera mera mera!

har läst ända frn börgan nu o det är jätte spänande!

nu även bmw ägare, än så länge har den bara vart till besvär!
Decibel
15 april 2007 · 2 911 Inlägg

Kikade lite på bussgods, idag hade paketet med nya dörrsidor landat, eftersom jag bygger om dörrsidorna fram och ska klä dem i svart vinyl så har jag fixat en uppsättning dörrar runtom som är svarta, så jag slipper klä de bak själv smile

Nu inväntas bara svart skinninredning från en IL till baksätet och stolarna fram, sen börjar det bli klart på inredningsfronten.

Nu bär det av till garaget iallafall, pics senare!

LocKtar Herr
15 april 2007 · 1 722 Inlägg

Decibel skrev:
Samma färg som den redan har, det finns andra snyggare färger men det är så många som har de, vem har inte sett en diamantsvart stylad bmw förut liksom wink

Mycket roligare med beigemetallic softstylad v12;a som kan knäcka japsar vid rödljusen wink

Heh, bli inte för störsk nu, finns många japsare som tar den där vid rödljusena;>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Decibel
15 april 2007 · 2 911 Inlägg

LocKtar skrev:

Decibel skrev:
Samma färg som den redan har, det finns andra snyggare färger men det är så många som har de, vem har inte sett en diamantsvart stylad bmw förut liksom wink

Mycket roligare med beigemetallic softstylad v12;a som kan knäcka japsar vid rödljusen wink

Heh, bli inte för störsk nu, finns många japsare som tar den där vid rödljusena;>

Självklart kommer det alltid finnas bilar som är snabbare, större, bättre, vackrare som kommer tar denna.

Senast redigerat av Decibel (15 april 2007)

Decibel
15 april 2007 · 2 911 Inlägg

En del av batterierna som ska driva speldosan har hämtats smile

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/0415/batterier2.JPG


Grovspacklad DD-logga i hatthyllan

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/0415/ddlogo2.JPG

Grovspacklad dörrsida, det tar sig.

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/0415/dorrsida2.JPG

Mr_Thulin
15 april 2007 · 55 Inlägg

ser grymt bra ut men det är synd att folk är så avundsjuka...lycka till..ser mkt bra ut(=

Turbotractorn snart i din backspegel.
B230et extreme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang