Hallåehallåe. Tänkte väl när man ändån håller på med detta som ett skolprojekt så kan den väl läggas ut här. allt jag gjort; vad som ska göras; Bilder på detta projekt kommer läggas upp då kameran fungerar; tills dess blir det redan tagna bilder som läggs ut.
Objekt: en 240 -93a; vit; AW71 med 230FDmotor;
Fel bilen har:
*slukar ström
*rost(väldigt lite på de vanliga ställena!; torpedplåten är värst)
*srs lampa lyser
*ABS lampa lyser(Givare fram)
*Bromsar fram i behov av Uppfräschning
*Kupéfläkt
*motorvärmaren pumpar inte runt vattnet
*andra uppsättningen Virgofälgar är i sjukt dåligt skick.
Bilen är som sagt en 240 från 93; med all tänkbar utrustning en Tullbil kunde ha. Extraljus; stadsljusknapp; SRS; ABS, Clås och en Bensindriven Kylvätskevärmare(finspråk)
Detta är igentligen inget storslaget; men har tänkt att få fram en mer unik av en redan rätt så unik 240.
Det som jag gjort nu är att jag har dragit ner hela mittkonsol och allt; Värmepaket ligger vid sidan om.
Bild på mittkonsol; Före demontering.
Efter.
Bild på Grillen efter en kosmetikbehandling.
Fläkten köptes för en 50lapp på returbilen; Mätarrampen kommer från en skrotlåda från Bilia.(där även farthållaren låg.)
Sett sån ratt innan?
Då kör vi Hittamotorvärmarleken?
Och så sista bilden för idag; tullens Läderfack +Batonghållare.
Idag (28 mars) Hittade vi även en 52mm klocka + den stora Varvräknaren för en hundring på skroten
Någon som vet om kontaktstycket på baksidan måste vara där? för vad jag kan se så går det stift in i själva instrumentboxen?
Värmepaketet + Instrumenthuset är på väg till bilia; där varenda ledig stund går till att dela på paketet och köra en delrenovering av det.
aufan. glömde att skriva; bilen köptes för 2tusen Kronor.
31 mars; Grillen monterad på plats; Mätarrampen fick sig en omgång den med; därav ett V70N Grillemblem fick fylla upp Tomrummet i mitten.
Splittrat Värmepaketet och satt i ny fläkt
har sammanlagt lagt ut 150kr på Bilen.