850 larm

miff60
13 april 2012 · 5 Inlägg

hej,har ett problem med mitt volvo larm,jag flyttade mitt larm från min 850 -95a till min -92.relä 210 211,glas sensorn o larmdiod.nu är problemet det att jag kan bara låsa upp med fjärren ej låsa.måste låsa med nyckel o sen sätta på larmet med dosan,har bytt lås kistan i förar dörren men det va samma sak,låser jag med nyckel så låses allt på bilen,trycker på fjärren låses allt upp..det är ett vg2 larm,,,nån som har ett bra förslag eller nån som har haft liknande fel..tacksam för alla svar

Senast redigerat av miff60 (13 april 2012)

240bns
13 april 2012 · 1 008 Inlägg

Har du möjlighet att prova att sätta tillbaka larmenheten i den andra bilen och kolla om det funkar där med låsningen?  detta för att utesluta att det är fel i själva larmrelät.

C-lås relät borde iaf vara OK om du kan styra det från förardörren manuellt.

Om larmrelät funkar OK i den andra bilen så skulle jag kika om stiftet för LÅS-signalen sitter som det ska i reläsockeln i elcentralen.

miff60
19 april 2012 · 5 Inlägg

240bns skrev:
Har du möjlighet att prova att sätta tillbaka larmenheten i den andra bilen och kolla om det funkar där med låsningen?  detta för att utesluta att det är fel i själva larmrelät.

C-lås relät borde iaf vara OK om du kan styra det från förardörren manuellt.

Om larmrelät funkar OK i den andra bilen så skulle jag kika om stiftet för LÅS-signalen sitter som det ska i reläsockeln i elcentralen.

funkar på den andra perf...stiftet sitter som det ska sitta....får myror i huvet snart:(

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang