3281
Sök

Borglig regering - åsikter

55 Inlägg
21 september 2006
lundwall skrev:
niklazz skrev:
HAHAHAH  vilket skämt med borgerlig regering!! För en 22 åring i stokholm ska det kosta 11000-22000 kr i bara trafikförsäkring!!  haha nog för dom ska sänka inkomstskatterna mer höja allt anat så känn er alla lurade!!
Som tur är lär dom ju bara få sitta i 4 år om det inte blir omval!

Du har fel. Liksom de andra 20-tal som har dampat loss om detta i den här tråden, och valtråden. Läs i den andra tråden så vet du hur det ligger till med moderaternas förslag. Tänk dessutom på att ett förslag är ett förslag, och inget som är genomfört ännu.

Fast jag vet inte varför jag bryr mig om att skriva det här, ännu en gång. Risken att det blir läst och förstått är rätt så minimal.

Nix jag har inte fel tittar du aldrg på nyheterna elelr läser tidningen? Du skulle kollat på nyheterna igår!
Okej det kanske inte är genomgört än men de borgerliga vill det! och kommer väl troligen genomföras också!

Fisketokig
2 997 Inlägg
21 september 2006
Håller med, jäkla tjafs med trafikförsäkringen.

Jag har hållt på räknat lite grovt med kostnader mellan sosse och borglig regering.

Med nytt inom inkomstskatt, förmögenhetsskatt, fastighetsskatt och lättnaden att slippa miljönissarnas massa miljarder.

Det kommer löna sig med denna regering, tror alla som har sjysst jobb kan hålla med.

Skönt att sverige går ifrån bidragen, dett är bara ett steg i rätt riktning.

Ta bort A-kassa och ersätt det med privataförsäkringar i a-kassa-stil så får man välja själv hur stor bidragstagare man är.

Bort med Facken och LAS som bara jävlas med företagen också.

Sköter sig folk får de jobba kvar, skulle det sägas upp folk så har en bra person inget att oroa sig för, skulle ett företag upphöra så får en sån person lätt att få nytt jobb...

Dålig personal ska inte hållas kvar av fack och LAS, de ska hållas kvar av chefen om denne är nöjd med personen i fråga.

Uppsägningstid OK, det skulle vara det enda...

Nej jag skämtar inte, varför skulle jag göra det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

55 Inlägg
21 september 2006
Dem enda som kommer tjäna på sänkt inkomstskatt är e som tjänar bra !! För dom ska ju höja ala andra avgifter överallt!

De rika blir rikare o fattiga blir fattigare är det inte så att alla ska få leva ett gott liv i sverige när vi lever på 2006 -talet!!

Nu ska dom höja högkostnadskyddet för mediciner och läkarbesök också! snacka om o sparka på dom som ligger ner som verkligen inte gjort någonting för o vara sjuk!

Har en kompis som sitter i rullstol efter en tragisk tågolycka hur i helvete ska han klara sig?

Betala för reinfeldts städning kan ni göra men inte för dom som verkligen behöver pengar!
Och att minska inkomsten för en pensionär tycker jag rent ut sagt är förjävligt ja tycker att alliansen borde skämmas som gör detta!! Det är ju för fan pensionärerna som byggt upp sverige och kanske slitit coh jobbat i 50 år! Ska dom inte få leva ett bra liv nu bara för dom blivit gamla och blivit en börda för samhället!
Och inte konstit Reinfeldts M vill ta bort förmögenhetsskatten dem är det parti som det finns flest miljonärer i!

Jag hoppas verkligen och tror att efter dom här 4 åren kommer knappast borgarna få styra mer under min livstid!!

lundwall
21 september 2006
niklazz skrev:
Nix jag har inte fel tittar du aldrg på nyheterna elelr läser tidningen? Du skulle kollat på nyheterna igår! Okej det kanske inte är genomgört än men de borgerliga vill det! och kommer väl troligen genomföras också!

Nej, helt korrekt. Jag är helt oinsatt i allt som berör valet och dess effekter. Därför skriver jag spaltmeter efter spaltmeter här i forumet om just detta.

Här har du det, svart på vitt, direkt från moderaterna: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 70#p204270

lundwall
21 september 2006
niklazz skrev:
Dem enda som kommer tjäna på sänkt inkomstskatt är e som tjänar bra !! För dom ska ju höja ala andra avgifter överallt!

Nej. Du har fel. 

niklazz skrev:
De rika blir rikare o fattiga blir fattigare är det inte så att alla ska få leva ett gott liv i sverige när vi lever på 2006 -talet!!

Nej. Du har fel.

niklazz skrev:
Nu ska dom höja högkostnadskyddet för mediciner och läkarbesök också! snacka om o sparka på dom som ligger ner som verkligen inte gjort någonting för o vara sjuk!

Människor som är i behov av ett högkostnadsskydd (däribland jag, även om det inte stör mig nämnvärt att medicin faktiskt kostar pengar), måste tänka om. Funkar inte medicin så kanske det finns andra metoder? Att proppa sig full med kemikalier år efter år är bara dumt.

niklazz skrev:
Har en kompis som sitter i rullstol efter en tragisk tågolycka hur i helvete ska han klara sig?

Han får väl skaffa ett jobb?

niklazz skrev:
Betala för reinfeldts städning kan ni göra men inte för dom som verkligen behöver pengar!

Jag skulle aldrig få för mig att betala för någon annans städning. Du har fel.

niklazz skrev:
Och att minska inkomsten för en pensionär tycker jag rent ut sagt är förjävligt ja tycker att alliansen borde skämmas som gör detta!! Det är ju för fan pensionärerna som byggt upp sverige och kanske slitit coh jobbat i 50 år! Ska dom inte få leva ett bra liv nu bara för dom blivit gamla och blivit en börda för samhället!

Återigen, du har fel. Finns ingen som ska sänka inkomster för pensionärer, förutom sossarna och deras vänner.

niklazz skrev:
Och inte konstit Reinfeldts M vill ta bort förmögenhetsskatten dem är det parti som det finns flest miljonärer i!

Det här var det dummaste jag har hört. Du har fel.

niklazz skrev:
Jag hoppas verkligen och tror att efter dom här 4 åren kommer knappast borgarna få styra mer under min livstid!!

Tänk om de hade styrt mer under din livstid, då kanske du hade haft kompetenta lärare som lärt dig saker som källgranskning, faktaintag och att komma fram till en slutsats.

2 Inlägg
21 september 2006
niklazz skrev:

Först och främst vill jag beklaga å din kompis vägnar att han råkat ut för en olycka och hamnat i rullstol.

Sen vill jag bara fråga dig hur andra rullstolsburna i detta landet kunnat få jobb. En av detta landets största personer (som jag tycker, inte pga hans åsikter eller likande, utan pga att han har en jävla kämparanda, vägrar ge upp och gör allt han kan för att leva ett normalt liv) är rullstolsburen. David Lega, killen som kämpat på trots sitt funktionshinder och vunnit flera stora tävlingar i simmning.. UTAN fungerande armar!

Du får det att låta som om alla i rullstol är odugliga och inte kan göra något alls, och jag tror knappast att din kompis uppskattar din syn på hur han ska klara sig. Om han nu är din vän, hjälp honom komma in på rätt spår och försöka komma på nått som han kan göra, istället för att sitta och tycka synd om honom och undra "hur i helvete han ska klara sig" för det hjälper knappast honom på något sätt.

467 Inlägg
21 september 2006
GT90 skrev:
Hakan_J skrev:
lundwall skrev:
Det finns över 30.000 lediga jobb i Sverige idag, enbart hos AMS. Det är inte statens uppgift att vara dadda åt människor som inte lägger manken till.

Hjälper inte dom som bor på landsbyggden att det finns "30.000 lediga jobb hos AMS" alla kan ju inte flytta till storstan.

Sen är det ju ett jäkla konstigt syndrom också: En hel del av jobben som utannonseras är bara en formalitet, de är redan tillsatta.
Och de arbetstillfällen som inte redan har blivit tillsatta består till stor del av *platser som blir upptagna av folk som redan har någon typ av kontakt (vän / bekant / släkting e.dyl.) i företaget.

ORKAR INTE HÖRA NÅN SOM FÖRESPRÅKAR AMS!!!. Den dagen ams hjälper nån till arbete ska ja rita ett kors i himmelen

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

8 156 Inlägg
21 september 2006
Äh... När det gäller arbeten så är det bara att titta på danmark. 1993 så hade Danmark ungefär samma system som Sverige och arbetslösheten/sjuktalen var ganska så lika.
Sen dess har deras arbetslöshet sänkts till hälften och deras ungdomsarbetslöshet är en fjärdedel av våran. De har avskaffat allt vad LAS heter och har istället lokala kollektivavtal.
Folk byter jobb som aldrig för och färre personer kickas varje år. Arbetsgivarna har insett att det kostar väldigt mycket att lära upp en nyanställd, så därför har dom satsat massor på personalvård. Dom vill behålla sina anställda. Det är ingen sosseregering som gjort detta...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
21 september 2006
Hoffmeister2 skrev:
ORKAR INTE HÖRA NÅN SOM FÖRESPRÅKAR AMS!!!. Den dagen ams hjälper nån till arbete ska ja rita ett kors i himmelen

Man ska skilja på AMS och Arbetsförmedlingen. AMS sammanställer statistik och sysslar med myndighetsutövning.

Arbetsförmedlingen däremot...
1 förmedlat jobb per anställd och år. Kostnad för varje person som är inskriven på Arbetsförmedlingen: Över 100 000:-

Så konkurrensutsätt arbetsförmedlingen och låt dom sköta sig själv utan statliga miljardbidrag. Det är mitt förslag. Sen kan man belöna alla arbetsförmedlingar som lyckas förmedla jobb som leder till en anställning som "håller" längre än ett år...
Ge dom typ 50 000:- per årsanställning när ett år har gått.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
21 september 2006
Jag undrar om folk inser vad dom gjort när dom röstat in Sverigedemokraterna i kommuner...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=691490

http://www.expressen.se/index.jsp?a=691508

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

41 Inlägg
21 september 2006
Kan inte annat än att hålla med Lundwall !

Ska vi cruisa lite, har dock en röd bil! Men de funkar ändå? tongue

657 Inlägg
22 september 2006
Träffade några M-brudar på fest i dag, själv så står jag ju nånstans mittemellan V och S så jag frågade dem varför de röstade på moderaterna. Det jag får till svar är ju en känga i skrevet (inte bokstavligt talat) Båda två säger ungefär sånt som "Mamma och pappa är rika och jag ska ärva, jag skiter väll i hur det går för dem som är sjuka och arbetslösa"  Jaha *?* Tänkte ja, det kan de väll inte mena så jag följer upp med frågan "Men om ni självs skulle bli sjuka så ni inte kan jobba och av någon anledning inte skulle få några pengar av era föräldrar, vad ska ni göra då?" och får till svar "klart att man får pengar av föräldrarna" Jahopp, IQ fbadboll vill jag ha dem till, hoppas verkligen att det inte finns för många av dessa typer inom de borgliga, för då är det ju som klippt och skuret för oss "vanliga" människor som inte har/ärver mkt pengar att vi får helt enkelt vara nöjda om vi får tak över huvudet... Fick bara en väldigt skum känsla av dessa M-brudar och om hur övriga blå-folk med bakåtslickat hår tänker om oss "vanliga"

Se bara på fabriken där jag jobbar, inte en kotte utav dem som står vid maskin och gör grovjobbet som röstat höger, alla röstade för rött enligt dem själva säger iaf. Värre med dem som sitter på kontor och tjänar mer pengar, där vet jag att det finns flera som röstade blått pga att min far (Vänsterpartist) är tjänsteman på jobbet och har suttit i diskutioner med de andra gubbarna å tanterna uppe på kontorena om utgången i detta valet. Och av detta drar jag slutsatsen, den som tjänar lagom röstar i regel rött, den som tjänar mkt röstar i regel blått
Senast redigerat av Alex_halvordsson (22 september 2006)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

657 Inlägg
22 september 2006
Phaetoon skrev:
Jag undrar om folk inser vad dom gjort när dom röstat in Sverigedemokraterna i kommuner...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=691490

http://www.expressen.se/index.jsp?a=691508

Jepp, man hittar folk överallt som begått brott, jag är inte bättre själv (trafikbrott förståss) och det ser man i alla partier att någon längst upp i toppen har begått brott. Även om de inte är grova så är det fortfarande brott mot sveriges rikes lag, eller hur! Och tro nu inte att jag försvarar SD för dem har jag ingen åsikt om då jag inte ens brytt mig om att lyssna på deras politik

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Yrkesförare
1 073 Inlägg
22 september 2006
lundwall skrev:
Tega skrev:
Beror på hur man ser det. Jag ser Sverige som det land jag föddes i. Jag uppfostrades med Svenska traditioner och tycker om att sjunga svenska nationalsången, och talar det svenska språket. Detta e saker jag e stolt över, även om det har blivit mycket svårare dom senaste 10-15 åren. Tycker du att detta e fel? Att jag älskar mitt land? Jag ser inget konstigt med det.

Varför är det svårare (nu än innan) att leva enligt svenska traditioner? Vad är exakt dessa traditioner som inte finns i andra länders traditioner? Små grodorna? Sill och knäckebröd? Berätta gärna. Och varför just älska, varför inte bara tycka om, precis som man tycker om att vara i Bulgarien på solsemester eller ha på sig sina favoritbyxor. Är det inte lite väl mycket att älska ett land?

Det svenska språket är klart intressant, jag är själv språkintresserad. Däremot så skär det i mig när jag ser hur dåligt folk stavar. Dyslektiker, visst, men jag tror att många helt enkelt är för dumma eller bryr sig för lite, och börjar skriva meningar som är i stil med "ja e d d lr d som e d sj?" och liknande.

Tega skrev:
Att du tycker som du gör respekterar jag, likaså vilket parti du röstar på.
Jag anser att i ett demokratiskt land med yttrandefrihet så måste man kunna få uttrycka sig som man känner utan att bli utfryst. Det finns många åsikter i Sverige men inte alla blir hörda och framförda, e detta demokrati? Ta detta valet tex. Under valveckorna framlyfter media alla riksdagens representerade partier och presenterar deras goda och dåliga sidor, samt låter dom komma till tals och säga sitt. E du moderat så gillar du inte sossar och tvärtom, men ingen täpper igen truten på den ena parten utan e öppen för diskussion.
Sverigedemokraterna är ett växande parti som media tar avstånd från och endast diskuterar hur man får bort detta gift, men bryr sig inte om att låta dom säga sitt.
Kommunerna ignorerar att Sverigedemokraterna har blivit invalda i fullmäktige och vägrar samarbeta med dom. Media lyfter fram nått feministparti som ingen hört talas om, istället för att ge Sverigedemokraterna en chans att säga sitt, trots att dom plockade hem nästan 3 procent av svenska folkets röster.

Ja, jag har alltid tyckt att det är hemskt av de etablerade partierna och media att inte tillåta alla att synas. Eftersom partier som Vänsterpartiet och Kommunistiska Partiet får komma till tals, varför inte några av de andra fascistpartierna? Samma skrot och korn. Samtidigt är det det fina med privatägd media, det är helt upp till ägaren av mediaverktyget att bestämma vad som finns där och inte.

Självklart ska man få rösta på vem/vad man vill, och tycka precis som man vill. Jag ser ingen som helst skillnad mellan att Ung Vänster går med flaggor med hammare och skära på eller att nassarna går med hakkors-flaggor. Samma skrot och korn, fascism som fascism. Det jag däremot verkligen har något emot, det är alla dessa dönickar som röstar på SD, av ren och skär idioti. Som Maizer skrev, "så länge nån säger att blattar är åt helvete så är de nöjda". Tyvärr är SD:s väljare väldigt korkade människor. Inte alltför sällan just volvoraggare med keps från en liten stad eller håla. Och det skär i mig att veta att människor överhuvudtaget som inte vet något, inte kan något, och inte är intresserade av att lära sig något, får rösta. Självklart har även alla andra partier dumskallar som röstar på dem, det är bara det att i SD:s fall, och särskilt i det här forumet, så syns det extra bra.

Om svenskarna vill ha SD till makten så kommer det att ske förr eller senare, och det kanske inte skulle vara helt av ondo, se på Ny Demokrati med sina idiotåsikter, de fick ju åtminstone de övriga partierna att äntligen säga vad de tyckte om saker och ting.

Så, åsikter är alltid välkomna enligt mig. Oavsett sida. Men åsikter från människor helt utan kunskap om det de framför går fetbort.

Varför det e svårare nu än innan att leva efter svenska traditioner tycker jag e rätt uppenbart.
För det första har vår blågula flagga utvecklats till nån sorts rasistisk symbol, där du uppenbart e rasist för att du flaggar eller går med en t-shirt eller liknande. Skolor som slutar sjunga nationalsången och förbjuder barn att gå till skolan med kläder där svenska symboler uppenbarar sig. Att vara stolt över sitt land anses mer och mer att vara fult.
Vi svenskar e väldigt rädda att säga vad vi tycker och livrädda för att bli kallade rasister, denna utvecklingen e inte sund.

Jag vill poängtera att jag inte e någon rasist, snarare patriot, som inte tycker det e fel att kunna älska sitt land.  Va jag menar e att invandringen har gått överstyr och måste begränsas till vad vi klarar av. Stora invandrarområden som Rosengård där över 90% går på soss och roar sig med att begå brott e inte acceptabelt.

Jag e uppvuxen i Malmö som e en väldigt invandrartät stad där man dagligen får höra av invandrargrupper hur dom ska "ta över" oss, hur många svenskar dom slagit ner, att man ska dö för att man bär en torshammare och hur dom startar krig mot "svennar" mm mm.
Min egen bror blev nerslagen av ett gäng utlänningar just för att han bar en tröja med svensk flagga på.
Så här va det inte när jag va liten, därför jag menar att det blivit svårare.

(Angående språket så vet jag att jag missbrukar det skriftliga genom att skriva "e" istället för "är". En dålig vana från min sida.)

Att generalisera och säga att alla som röstar på SD e korkade och kepsbeklädda Volvoraggare från hålor, e samma sak som att säga att alla utlänningar e kriminella. Lite galet, eller hur?
Nästan 3% röstade på SD och jag kan intyga att det inte endast e unga Volvoraggare. Finns många medelålders män och kvinnor med exempelvis. Problemet e ju att man inte får bli hörd.
Det bästa hade varit att dom fick börja debattera med andra partier öppet, så att man kan slopa den här rasistsymbolen en gång för alla, och istället börja prata om ett känsligt ämne som ingen annan vågar ta upp, nämligen den alltför okontrollerade invandringen.

8 156 Inlägg
22 september 2006
Alex_halvordsson skrev:
Jepp, man hittar folk överallt som begått brott, jag är inte bättre själv (trafikbrott förståss) och det ser man i alla partier att någon längst upp i toppen har begått brott. Även om de inte är grova så är det fortfarande brott mot sveriges rikes lag, eller hur! Och tro nu inte att jag försvarar SD för dem har jag ingen åsikt om då jag inte ens brytt mig om att lyssna på deras politik

Vad jag menade är att "vanliga" politiker som begår sådana brott ofta tvingas att lämna sina uppdrag. Det sker inte på samma sätt i SD. I det ledande skiktet (partistyrelsen + kandidater) så ligger brottsbelastningen, enligt brottsregistret, på 20-25%. Majoriteten av dessa brott var av typen våldsbrott (våldtäkt, grov misshandel) och hets mot folkgrupp.

Jag antar att man inte hamnar i brottsregistret när man kör för fort?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
22 september 2006
Alex_halvordsson skrev:
Se bara på fabriken där jag jobbar, inte en kotte utav dem som står vid maskin och gör grovjobbet som röstat höger, alla röstade för rött enligt dem själva säger iaf. Värre med dem som sitter på kontor och tjänar mer pengar, där vet jag att det finns flera som röstade blått pga att min far (Vänsterpartist) är tjänsteman på jobbet och har suttit i diskutioner med de andra gubbarna å tanterna uppe på kontorena om utgången i detta valet. Och av detta drar jag slutsatsen, den som tjänar lagom röstar i regel rött, den som tjänar mkt röstar i regel blått

vilken fabrik jobbar du på? själv jobbar jag på Volvo AB och kör truck, d.v.s. "grovjobbet". M var en självklarhet för mig då jag anser att sänkta bidrag och sänkt skatt tvingar folk mer eller mindre att arbeta. om man då samtidigt gör det lättare för företagen att anställa, i huvudsak unga, så kommer folket vilja arbeta mera och företagen vara mer villiga att anställa = lägre arbetslöshet.

dessutom tänker jag inte betala andra människors nöjen. det jag syftar på är sådana som går på bidrag, så lite pengar ska dom ha. att klara sig är dock en självklarhet, att få mat, husrum och trygghet ska ju självklart varenda människa ha men om man går på bidrag och får pengar över går antagligen detta till nöjen, vilket är helt fel! dom får ju bidrag för att klara sig, inte för att ha kul!

man lever bara en gång så lev väl!

380 Inlägg
22 september 2006
lundwall skrev:
niklazz skrev:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 48,00.html
Ta en tittt här,skrolla ner till rutan där det står "moderaterna är rikast" dom har tydligen flest miljonärer bland sina kandidater iallafall,men men dom kanse också har fel.

55 Inlägg
22 september 2006
lundwall skrev:
niklazz skrev:

Nej. Du har fel. 

niklazz skrev:

Nej. Du har fel.

niklazz skrev:

Människor som är i behov av ett högkostnadsskydd (däribland jag, även om det inte stör mig nämnvärt att medicin faktiskt kostar pengar), måste tänka om. Funkar inte medicin så kanske det finns andra metoder? Att proppa sig full med kemikalier år efter år är bara dumt.

niklazz skrev:

Han får väl skaffa ett jobb?

niklazz skrev:

Jag skulle aldrig få för mig att betala för någon annans städning. Du har fel.

niklazz skrev:

Återigen, du har fel. Finns ingen som ska sänka inkomster för pensionärer, förutom sossarna och deras vänner.

niklazz skrev:

niklazz skrev:

Tänk om de hade styrt mer under din livstid, då kanske du hade haft kompetenta lärare som lärt dig saker som källgranskning, faktaintag och att komma fram till en slutsats.

HAHAHAHAHA jag tror du ska ta en titt på www.moderaterna.se oxh www.dinapengar.se så ska du få dig intressant läsning! Och du ska visst betala för reinfeldts städning för att man nu med borgerlig regering ska få dra av på deklarationen för hushållsnära yjänster vilket vi skattebetalare får betala!
Och så ska dom ju höja fackavgifter och bilförsäkringar o fan vet allt. Men eftersom du inte tror mig tycker jag du ska gå in och läsa på de 2 sidor jag hänvisat till!
Och det är verkligen inte fel att det är flest miljonärer i moderaterna av alla partier!
Och sen kanske det finns dom som måste proppa i sig mediciner för att kunna leva o kunna ha ett drägligt liv!

HAHA om du inte tror på detta och tycker det är bra när du läst de sidor jag hänvisat till så ska du nog känna dig lurad at röstat blått lixom många andra ja pratat med som ångrat sig i efterhand!

55 Inlägg
22 september 2006
Mackaflure skrev:
niklazz skrev:

Först och främst vill jag beklaga å din kompis vägnar att han råkat ut för en olycka och hamnat i rullstol.

Sen vill jag bara fråga dig hur andra rullstolsburna i detta landet kunnat få jobb. En av detta landets största personer (som jag tycker, inte pga hans åsikter eller likande, utan pga att han har en jävla kämparanda, vägrar ge upp och gör allt han kan för att leva ett normalt liv) är rullstolsburen. David Lega, killen som kämpat på trots sitt funktionshinder och vunnit flera stora tävlingar i simmning.. UTAN fungerande armar!

Du får det att låta som om alla i rullstol är odugliga och inte kan göra något alls, och jag tror knappast att din kompis uppskattar din syn på hur han ska klara sig. Om han nu är din vän, hjälp honom komma in på rätt spår och försöka komma på nått som han kan göra, istället för att sitta och tycka synd om honom och undra "hur i helvete han ska klara sig" för det hjälper knappast honom på något sätt.

Jodå han har ett jobb men det är mycket mer än så han kan lixom inte ta sig till och från hemmet måste bygga hiss i sitt hus måste äta mediciner för att klara värken det är mycket annat som kostar som han inte klarar med sin lön!

55 Inlägg
22 september 2006
Och det med att de som komemr tjäna på borgerlig regering är de rika stämmer visst!
Det var en bankman som intervjuades i tv innan och han bekräftade det!
Så för oss låg och mellaninkomstagare kommer förlora på ny regering!

Sök