3984
Sök

850 t5 Turbon slutar ladda ibland!

22 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Tjenna, Min motor "Laddtrycket" har börjat bete sej lite konstigt när jag kör, Ibland funkar bilen hur bra som helst laddar upp te 1Bar , sen ibland kan den sluta helt o ligga på 0 o inget händer när man gasar.

Har tittat på alla vakumslangar men hittar ingen som kan orsaka detta, Kan det va turbon som börjar ge sej eller westgate eller liknande?

Är VÄLDIGT Tacksam för ALLA svar.!

MVH Jonathan.

629 Inlägg
28 juli 2012
Låter som att wastegaten inte skulle rör på staget , konstigt att det händer ibland bara.

Mröh

22 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Mjo, ibland funkar den och ibland inte, Händer även under körning.

632 Inlägg
28 juli 2012
Kan mycket väl vara magnetventilen som strular också dock så ska den grundladda (0.4 BAR) om den är paj eller börjar ge upp. Om du kollat efter läckage på slangar m.m. så är det kanske som Dagge88 säger, kolla över om stången som går mellan Wastegate och turbo är tokstumm eller glapp.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

22 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Om den slutar ladda o mätaren visar ca 0.2-0.4 vid full gaspådrag, kan de vara turbon dä?

632 Inlägg
28 juli 2012
Om mätaren bara visar runt 0.3-0.4 BAR så grundladdar bilen, alltså skulle jag tippa mera på magnetventilen. Om en turbo börjar bli dålig så ryker det oftast mycket eller ger ifrån sig ett högt vinande ljud. Men om du vill vara på den helt säkra sidan så plocka bort inloppsröret till turbon och känn på axeln om det glappar.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

22 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
Jag ska titta på axeln imorgon om det är något glapp eller liknande,

M V H Jonathan.

Sök