Bara en uppsättning fälgar med bra vinterdäck i 18" får du ju en vettig vinterhäck för..? Sen sparar du 3 papp på att ställa av dieseln och den får fortsätta vara lågmilad och fin efter omlacken. Svårt att hitta, nja, inte om du nöjer dig med en i sämre skick. Sålänge den går över vintern kan det väl va värt 10 papp när du sparar minst det jämfört med alternativet?
Hade samma funderingar.. Bilen skall andvändas. Gör en oljebehandling, köp vinyl? eller vad det heter på huven osv, om du är rädd för stendskott.
Köper du en bil kanske du får problem med den? extra kostnader osv... Sen måste du ju sälja den igen eller... kanske behålla till nästa vinter igen? var ska du ha den? parkering? i ett garaget som kostar? Blir ju kanske inte det biligaste alternativet i slut ändan.
Ställ av den!! Så pass mkt du har kostat på den nu o fått den fräsch med nya lyktor o lack så kommer du (iaf jag) ångra dig till våren.. Sen är känslan alltid go att få ta fram pärlan igen!
Jag skulle köpt en vinterbil, blir ju nästan samma pengar om du ändå måste köpa nya fälgar o däck mm. Den kan du alltid sälja till våren också, eller spara till näst år.
Det är nog det jag oxå kommer att göra tanken börjar gå iväg när jag kollar på vinterdäck till den samt skatten och skadorna jag kommer att få så lär det bli en vinterbil istället sen kan man alltid ha kul med den oxå
Dåså, sen om du har en vinterhärk som man inte är lika rädd om kan man ju alltid satsa lite extra o testa sina gränser, då gråter man ju inte om man råkar sätta sig i en snödriva.
Plats har jag då jag driver eget med bilvård/tuning så det är min minsta problem. Och nej det är ingen Ferrari utan jag har precis lagt ut ca 50k ochdet känns surt att få den blästrad över vintern. Så det blir nog en fin E36 eller E34 som vinter bil Sen så har jag en 520d -2010 som oxå får agera "fin" bil över vintern ifall jag åker på länge turer. (tills den byggs om i vår)
Tips på fina E36/34 mottages. Fast minst 325/525 i motor samt skattad i besiktigad.
Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
Tur man bor i norr där människorna vet vad snöröjning är Vägsalt är oanvändbart i -4 gr och det är sällan vi har så lite här, oftast så slipper vi så mkt salt. Det e ju bara de som får bilen att må sämre. Sen Sthlm å neråt kan ja förstå att de flesta inte sett en plogbil ens.