2288
Sök

Tips vad man kan skriva till TS om man blivit av med körkortet

90 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
tja!
har blivit av med körkortet för fortkörning- på prövotiden, har ni något tips på vad man kan skriva för att slippa indraget körkort eller minska tiden då det är indraget?
jag själv kommer då inte på något smart att skriva just nu tongue

// Sille

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
12 september 2012
Om du inte kommer på en tillräckligt bra anledning, så har du troligen inte en tillräckligt bra anledning att få beslutet hävt/förkortat.

Stölle
199 Inlägg
12 september 2012
Har du fått indragen lapp på prövotiden, då lär du inte få tillbaka den heller.
För det är det som är grejen med prövotid, du bedöms inge annorlunda än nån annan, men dras din lapp in så måste du ta om den oavsett om det är 1 vecka lr 1 år.

Jag anar ugglor som får kläder.

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 september 2012
Skriv att din gamla mor är beroende av att du kör henne till bingohallen varje Onsdag där hon är den som anordnar bingokvällarna, så om du blir av med kortet kan du inte skjutsa din mor dit och detta leder i sin tur till att de äldre människorna vars glädjeämne här i livet är just denna bingokväll försvinner och detta innebär orimliga konsekvenser både för de äldre och för samhället i övrigt smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

självutnämnd expert
157 Inlägg
12 september 2012
Sille93 skrev:
tja!
har blivit av med körkortet för fortkörning- på prövotiden, har ni något tips på vad man kan skriva för att slippa indraget körkort eller minska tiden då det är indraget?
jag själv kommer då inte på något smart att skriva just nu tongue

// Sille

Det blir tyvärr till att börja om från början sad , berätta gärna hur det gick sedan.

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

OUTLAW1
12 september 2012
Sluta lipa och ta ditt straff som en man.
Jag har tagit 3 körkort så jag vet att det svider.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 september 2012
"Den som får körkort för första gången har en prövotid under två år från dagen för provet. Om ditt körkort återkallas för en händelse under prövotiden måste du göra ett nytt förarprov, både kunskaps- och körprov, även om spärrtiden är kortare än ett år. För att få avlägga ett nytt förarprov måste du ha ett giltigt körkortstillstånd. Du kan ansöka om körkortstillstånd när det återstår sex månader av spärrtiden. Körkortstillståndet kan beviljas tidigast två månader före spärrtidens slut."

Saxat direkt från körkortsportalen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 059 Inlägg
20 september 2012
Som sagt.. börja om från början..
Surt men så e läget.

Men surt e de kanske inte för all fortkörning är självförvållad. Bara damma du av cykeln och börja trampa ett tag framöver.
Senast redigerat av Smajly (20 september 2012)

90 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
jo, som jag sa till farsan det är ju lätt att vara eftersmart men ja cykeln plockades fram illa kvickt!

Sök