3722
Sök

Bästa "ämnet" för sugtrimm?

greesemonkey
8 Inlägg
17 oktober 2012
#41
Köp en Bmw E30, helst 320 finns för några tusingar, så raggar du tag i en omotor från bmw 535/735 Som orginal har 210 hp. Du köper en hel sån bil för nån tusing. Porta toppen och en trimkam, chip, extraktorrör och avgassystem som du gör själv så har du en dräpare wink Jävligt rolig bil blir det och bilprovningen kan inte se skillnad på motorn så du slipper regga om.  Då borde du vara i närheten av din budget, nårra tusingar hit eller dit.

Bonntrimmare
620 Inlägg
18 oktober 2012
#42
felthausen skrev:
Köp en Bmw E30, helst 320 finns för några tusingar, så raggar du tag i en omotor från bmw 535/735 Som orginal har 210 hp. Du köper en hel sån bil för nån tusing. Porta toppen och en trimkam, chip, extraktorrör och avgassystem som du gör själv så har du en dräpare wink Jävligt rolig bil blir det och bilprovningen kan inte se skillnad på motorn så du slipper regga om.  Då borde du vara i närheten av din budget, nårra tusingar hit eller dit.

+1

det är ett vinnande koncept jag körde min e30 med m30 sug i 3år och det hade jag sjukt mycket kul med big_smile

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

greesemonkey
8 Inlägg
19 oktober 2012
#43
rätt utvxl å en
chaffis ´som är med i gamet så har du en vinnare där. Hyffsad stabil med. Sörj för god kylning oc håll nere varven   under 7000 så blir de där prfa:) bricka uoo oljetrycket med och en kylare till oljn. klart!

1 062 Inlägg
19 oktober 2012
#44
Tung motor fram i en väldigt lätt bil, blir det bra då? Lär ju sladda villigt iaf smile


M.V.H.


Bonntrimmare
620 Inlägg
19 oktober 2012
#45
AndreasPlars skrev:
Tung motor fram i en väldigt lätt bil, blir det bra då? Lär ju sladda villigt iaf smile


M.V.H.

Det beror ju också på hur långt bak motorn sitter en e30 med m30 har 4av 6cylindrar bakom framvagns balken wink det gör troligtvis mer mer skillnad om du har batteriet i fram eller i skuffen

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

greesemonkey
8 Inlägg
21 oktober 2012
#46
Dte är klart att det finns 100 bilar som är mer balanserade, beror väll på vart man vill lägga ribban? Men vill du lite snabbt bygga dig en bil som inte kostar en miljard (Inte bokstavligt) i delar, som dessutom pallar lite behandling, så är det ett jävligt vettigt alternativ.
Obs! Du ska gilla att sladda!
Bmw e30 är juh fortfarande en så pass populär bil, att det finns väldigt många prisvärda eftermarknads stötdömpare och fjädrar och div tillbehör för rätt peng.
Så då blir det budget fråga igen:)

Alltså: för en budget på ca 20 papp så tror jag det blir svårt att bygga en "roligare" OBS!!! Fullt fungerande bil.
Rätta mig om jag har fel nån! smile

25 Inlägg
29 oktober 2012
#47
Hej ny här
Jag har en VR6 Syncro med 215 häst, chippad 2,5" racecat, 1 fullflödesdämpare och öppet filter.
Går som ett troll varvar till 7500, kör 13 tider på 402m.
Bilen är lättad med 130 kg.

chip 2000:-
avgas (byggt själv) 3500:-
filter 300:-
lättviktsstolar 3000:- (för 2)

En kul bil för lite pengar.

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
29 oktober 2012
#48
Bye_Bye skrev:
Hej ny här
Jag har en VR6 Syncro med 215 häst, chippad 2,5" racecat, 1 fullflödesdämpare och öppet filter.
Går som ett troll varvar till 7500, kör 13 tider på 402m.
Bilen är lättad med 130 kg.

chip 2000:-
avgas (byggt själv) 3500:-
filter 300:-
lättviktsstolar 3000:- (för 2)

En kul bil för lite pengar.

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

hur lättade du 130kg?


Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
29 oktober 2012
#49
Bye_Bye skrev:
Hej ny här
Jag har en VR6 Syncro med 215 häst, chippad 2,5" racecat, 1 fullflödesdämpare och öppet filter.
Går som ett troll varvar till 7500, kör 13 tider på 402m.
Bilen är lättad med 130 kg.

chip 2000:-
avgas (byggt själv) 3500:-
filter 300:-
lättviktsstolar 3000:- (för 2)

En kul bil för lite pengar.

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

fri bensin till alla med 8 cylindrar ^^ kul att bilen går bra smile men några 215 häst får man tyvär inte av ett chip, inte upp mätt i bromsbänk


25 Inlägg
30 oktober 2012
#50
Ger faktiskt 215 hkr iof beräknat på rullande landsväg och via odb´n  använder 204 hkr i 240km/h, bilen ska toppa runt 260 270 km/h så räkna själv;)

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

25 Inlägg
30 oktober 2012
#51
Ger faktiskt 215 hkr iof beräknat på rullande landsväg och via odb´n  använder 204 hkr i 240km/h, bilen ska toppa runt 260 270 km/h så räkna själv;)

all skit som inte behövs är borta skattevikt 1380 orginal ny skattevikt 1248kg

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

Ubåtsingenjör
7 344 Inlägg
30 oktober 2012
#52
Bye_Bye skrev:
Ger faktiskt 215 hkr iof beräknat på rullande landsväg och via odb´n  använder 204 hkr i 240km/h, bilen ska toppa runt 260 270 km/h så räkna själv;)

all skit som inte behövs är borta skattevikt 1380 orginal ny skattevikt 1248kg

om den anväder 204hk i 240 så har min mer än så och den är heelt orginal smile den gjorde 245 på gps.. kanske annan utväxling i corradon iofs


98 Inlägg
2 november 2012
#53
alfa romeo 75 är liten lätt och pigg med fantastiskt väghållning. 2.0l TS motorn som jag har i min alfa lämnar ju 150hk..med andra kammar bearbetad topp och ett extraktor rör är du nog uppe och nosar på 200hk sträcket och det åkar man ifrån vilken sur volvo 16v som hellst med. jag spöar dom jag har mött som åker B234...

1 422 Inlägg
4 november 2012
#54
Ingen som nämn bmws m50 motor. Hållbar konstruktion som tål att varvas med, låter fruktansvärt gött också och originaleffekten går att höja ganska så bra. m50b25 med ~190 häst original och inga större problem att få dem över 220 häst. Eller du kan till och med få tag i en m52b28 motor för den pengen, vilket är ännu trevligare om man ska bygga sugis. Lättare motor och 230 hästar är ingen konst alls och klaras lätt av inom budget, nu ska nog även kunna nå 250hk sugmotor på 20k om du fixar själv. Varvar gott också samt en lättare motor än vanliga m50.


1 433 Inlägg
4 november 2012
#55
VR6 är det tråkigaste som finns utan Turbo... tro mig jag vet ..!
MEN - Lätta svinet MAX sen I med Turbo! så har du jävligt roligt en sommar! , dock så tröttnade jag på FWD och Köpte mig en Tic , som det ska ned en VR6 TURBO I big_smile
om du nu får för dig att överladda en VR6:a  så kan jag berätta att för 25k kan du Plocka ut närmare 450 HK om du gör jobbet själv smile


Bonntrimmare
620 Inlägg
6 november 2012
#56
cheffer skrev:
Ingen som nämn bmws m50 motor. Hållbar konstruktion som tål att varvas med, låter fruktansvärt gött också och originaleffekten går att höja ganska så bra. m50b25 med ~190 häst original och inga större problem att få dem över 220 häst. Eller du kan till och med få tag i en m52b28 motor för den pengen, vilket är ännu trevligare om man ska bygga sugis. Lättare motor och 230 hästar är ingen konst alls och klaras lätt av inom budget, nu ska nog även kunna nå 250hk sugmotor på 20k om du fixar själv. Varvar gott också samt en lättare motor än vanliga m50.

Eller så köper man en s50 som har minst 286hk för samma pengar som det kostar att få 230-250hk ur en m50

Mvh Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

1 422 Inlägg
6 november 2012
#57
D_Carlsson skrev:
cheffer skrev:
Ingen som nämn bmws m50 motor. Hållbar konstruktion som tål att varvas med, låter fruktansvärt gött också och originaleffekten går att höja ganska så bra. m50b25 med ~190 häst original och inga större problem att få dem över 220 häst. Eller du kan till och med få tag i en m52b28 motor för den pengen, vilket är ännu trevligare om man ska bygga sugis. Lättare motor och 230 hästar är ingen konst alls och klaras lätt av inom budget, nu ska nog även kunna nå 250hk sugmotor på 20k om du fixar själv. Varvar gott också samt en lättare motor än vanliga m50.

Eller så köper man en s50 som har minst 286hk för samma pengar som det kostar att få 230-250hk ur en m50

Mvh Daniel

Tja, bara motorn är ju minst 20k men jag skulle iaf inte köa en s50 för under 25, även det är "lilla" b30 för att den ska vara någorlunda fräsh så det går väl iofs in i budget det med smile Men då står han utan kabelhärva och styrsystem till motorn. 250 häst kostar ju en del ur m50 men från en m52b28 är det inte lika farligt med sin lite större volym. Men helt klart är ju s50 ett roligt val det med men lite dyrare blir det inräknat bil och el.


Bonntrimmare
620 Inlägg
6 november 2012
#58
cheffer skrev:
D_Carlsson skrev:
cheffer skrev:
Ingen som nämn bmws m50 motor. Hållbar konstruktion som tål att varvas med, låter fruktansvärt gött också och originaleffekten går att höja ganska så bra. m50b25 med ~190 häst original och inga större problem att få dem över 220 häst. Eller du kan till och med få tag i en m52b28 motor för den pengen, vilket är ännu trevligare om man ska bygga sugis. Lättare motor och 230 hästar är ingen konst alls och klaras lätt av inom budget, nu ska nog även kunna nå 250hk sugmotor på 20k om du fixar själv. Varvar gott också samt en lättare motor än vanliga m50.

Eller så köper man en s50 som har minst 286hk för samma pengar som det kostar att få 230-250hk ur en m50

Mvh Daniel

Tja, bara motorn är ju minst 20k men jag skulle iaf inte köa en s50 för under 25, även det är "lilla" b30 för att den ska vara någorlunda fräsh så det går väl iofs in i budget det med smile Men då står han utan kabelhärva och styrsystem till motorn. 250 häst kostar ju en del ur m50 men från en m52b28 är det inte lika farligt med sin lite större volym. Men helt klart är ju s50 ett roligt val det med men lite dyrare blir det inräknat bil och el.

Priset säger ju egentligen ingenting om skicket hmm du lär ju minst peta i en 3L vev i en m50 och porta toppen och hyfsade kammar ett extraktor ett mappat chip eller ett eftermarknads sprut för att komma upp i samma liga som en s50 och då kan du fråga dig själv vilket som e mest värt?!?

Mvh Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

1 422 Inlägg
6 november 2012
#59
D_Carlsson skrev:
cheffer skrev:
D_Carlsson skrev:

Eller så köper man en s50 som har minst 286hk för samma pengar som det kostar att få 230-250hk ur en m50

Mvh Daniel

Tja, bara motorn är ju minst 20k men jag skulle iaf inte köa en s50 för under 25, även det är "lilla" b30 för att den ska vara någorlunda fräsh så det går väl iofs in i budget det med smile Men då står han utan kabelhärva och styrsystem till motorn. 250 häst kostar ju en del ur m50 men från en m52b28 är det inte lika farligt med sin lite större volym. Men helt klart är ju s50 ett roligt val det med men lite dyrare blir det inräknat bil och el.

Priset säger ju egentligen ingenting om skicket hmm du lär ju minst peta i en 3L vev i en m50 och porta toppen och hyfsade kammar ett extraktor ett mappat chip eller ett eftermarknads sprut för att komma upp i samma liga som en s50 och då kan du fråga dig själv vilket som e mest värt?!?

Mvh Daniel

Tja, kränger någon iväg en s50 motor för 10k så kan man ju ganska lugnt utgå från att något är fel på den för de inte ligger i den prisklassen så jo, priset säger en del om skicket, om än indirekt smile Ja, man får trimma en m50 ännu hårdare och dyrare än 20k för att komma upp i närmare 300 sughästar med vad är din poäng? 250häst ur en m52b28 kan nås med 30k med motor(bil) inräknat, svårare att få en komplett s50 med el och kabelhärva och bil till det priset även om det är en bra motor. När ts har den budget han har så är det väl inget att argumentera om att han kan få en mer prisvärd motor för en dyrare peng? Det är ju irrelevant. Klart att det är möjligt om han har en jäkla tur men det är inget som jag skulle satsa på eftersom det är lite för lite pengar


1 062 Inlägg
6 november 2012
#60
Är det så dyrt att svetsa ihop ett extraktorgrenrör till en M50b25 då? Insug och topp tror jag inte att man måste göra så mycket med på den motorn...
Mappa med E85 ihop med ett extraktorgrenrör och kattfritt, kanske med lite vassare kaminställning så har man säkert 230hk eller ännu mer om man går på lite vassare kammar.

M.V.H.
Senast redigerat av AndreasPlars (6 november 2012)



Sök