Haft problem med att bilen går för magert..... bredbandslambdan (AFR) visade 15,5-16 vid full last och 1.4b i ladd.
Rev ner insuget och till min stora förvåning så hade jag(vi) glömt insugspackningen
Fick den på plats och ut och körde fick bra värden denna gången (10.8-11,2 AFR) vid full last men bilen började kvittra lite då och då!
Sen förde bränslepumpen ett jädra oväsen så den byttes ut till en ny. kan säga att det var stor skillnad på den gamla och den nya ljudmässigt.. Sen fick bilen även ett nytt bränslefilter.
Ut igen och provkörde denna gången stämde allt men det där jädra kvittret kom oftare och oftare samt att turbon blev röd like hell. När kvittrandet kom så fick jag skyhöga värden på AFR +16 och bilen ville inte kändes som om den bromsade sig själv!
In i garaget igen gick igenom allt från däcken till solluckan...
Då hittade vi det vi sökte efter downpipen satt bara fast med 2/3 muttrar glipa på 1.5mm i mellan DP och turbo.
Så i morgon hoppas jag att allt bara sitter där det ska och alla värden är bra efter att vi satt ditt nya muttrar och dragit åt allt en gång för alltid.
Vill passa på att tacka min sambo och Daniel som hjälper till när man behöver det.