4068
Sök

Xenon hid kit

45 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Hej köpte hem ett xenon konvertering till vinterbilen något kines kopia inget sofistikerat då det bara ska gå på vinterbilen! Det är ett be xenon kit till h4 35w 12000k med hig/low men nu till problemet! När jag installerat allt och färdig och kopplat på plus polen igen och slog på lysena så tändes 1 lampa och "pep" lite men antar att den blir varm för det upphör efter typ 10 sek. Men den andra den surrar bara till ungefär som den inte riktigt orkar starta liksom låter lite snudd på som en fluga i 2 sekunder sen helt tyst. Vad tror ni visst är ballasten(drivdonet) ner brunnet eller vad kan det vara för fel?

Mvh Julius

1 749 Inlägg
27 november 2012
Har du kontrollerat kopplingen?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

45 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
HUr menar du kopplingen? för testar jag att byta plats på drivdonen så funkar vänster sida och inte höger sida ist
smile

1 749 Inlägg
27 november 2012
Då verkar det som om att ett drivdon gett upp.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

45 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Kan man köpa vilket nytt drivdon som helst? Alltså som har samma watt och så? smile

1 749 Inlägg
27 november 2012
Ja, om kopplingen stämmer, vilket är mycket troligt, men sikta på något som är lite mer påkostat, så kanske du slipper dubbla kostnaderna wink

1 867 Inlägg
27 november 2012
Har du provat att ha motorn igång när du startar ljusen? Ett billigt kit jag hade en gång startade inte förrän man höll lite varv på motorn och fick upp spänningen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

45 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
jag har testat att starta rikigt snabbt men ska testa din ide:)

Sök