Audi_S1Quattro skrev:
härligt!
Ja riktigt gött
[UPDATE 2014-01-12]
Har bråkat med lambdan ett tag, den går inte att få den att bekanta sig med sprutet.
Den visar rätt på AFR värdet i den separata lambdamätaren, men de blir inte sprutet nå gladare för.
Får jag ingen lambda in i sprutet, så går den exakt på mappen vilket kan medföra lite hög soppaförbrukning.
Ingen lambda korrigering alltså! Har åkt på ca 1.7-2.2l/milen på nästan original laddtryck.
En aning för mkt
Var o korrigerade mappen hos Viktor på DBR häromveckan.
Vilket blev ngt bättre iaf. Men vi fick inte till lambdan in i sprutet ändå...
Beslutet tog jag häromdagen, det skulle i en ny lambda.
Hade en Innovative LC-1 i gula turbo golfen som ändå bara står, den tar vi tills vidare. Tack Golfen
Kopplade in den i torsdags kväll o kalibrerade in den o nu minsann snackar den med sprutet, weeeihoo!
Börjat läsa lite autronic manual o försöker sätta mig in i grejerna lite mer så man fattar vad man behöver korrigera.
Sen är det bara testa sig fram försiktigt!
Lambdan ska korrigeras lite i inställningarna på sprutet sen justeras lite i mappen..
Sen borde allt funka bättre! Bytte även multi temp givaren till en ny då temp givaren i instrumenthuset
har visat allt mellan 60-90 grader när man kört. Ibland strax över 90! Dock har jag sett i autronicet att temperaturen legat stabilt runt 95 grader, ibland lite mer pga min halvdåliga kylare.
Nu satt jag o varmkörde efter att ha bytt givaren och kollade samtidigt med autronicet.
När mätaren i instrumenthuset pekar på ca 100 grader så ligger den enligt autronicet på ca94-95 grader vilket är helt ok. Men kylaren ska bytas o ser om man får tempen lite lättare när man buskör!
Kylaren min är nämligen lite halvtät sedan tidigare ägare haft i kylartätning som satt igen kylaren ngt.
NU bilder...
Fredagsmix
Ta ett par krackelerade bromsok och lägg i ett bad med bromsvätska.. hehe!
Köpte dessa på annons då mitt ena ok bak kärvar och krånglar med handbromsmekanismen. Visade sig att dessa var i princip nya fast målade och sen hade bromsvätska runnit ut så de krackelerat i färgen.
Gav ca 400:- med frakt för dessa
Nästan gratis då ett nytt kostar ca 1500:- på VAG!
Färgen skulle ändå bort och vad löser färg bättre än bromsvätska!
Får se hur de ser ut imorrn efter en helg i detta bad. Bara tvätta av ordentligt sen kanske man kan montera i slutet på veckan om jag har tur
Äntligen har det kommit snö igen, beroende framkallande med laddtryck
svårt att hålla sig när de är så kul att åka på sladd.. Soppakontot blir hårt belastat!
Fortsatt med 2.5l blocket, mätt kolvringsgap! 0.40 är de nu efter att ha slipat lite på de.. knappt 0.30 från början..
Nya kolvringarna monterade på alla kolvar och även monterat på kolvarna på nya h-profils stakarna... de tar sig
Sådär ja, alla grejer till maskinen uppradat på en tillfällig bänk medans jag ska sätta ihop motorn! Grundlig rengöring först sen ihopmontering...