3004
Sök

Vilka sänkfjädrar till v50?

493 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
Hej

Har nu köpt på mig dämpare fram och bak (volvos sport dämpare) Tänkte mig även på en lite säkning ihop med dessa.

Så nu är frågan det finns ganska mycket i just fjäder djungeln vilket märke ska man ha och vad ska man undvika?

Har sett att det finns tex, H&r, eibach, supersport, lesjöfors/kilen, g&m fjädrar m.m

Har kört h&r förut och även eibach på en saab, Tyckte att eibach var lite mjukare än h&r men båda funkade bra.

Är ute efter en sänking på runt 30mm runt om.

Mvh
Martin

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
3 mars 2013
H&R tror jag på ;D ska montera mina nästa måndag tongue

493 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
nyller skrev:

Jo både eibach och h&r är ju bra märken och välkända smile det var väll h&r som testar deras fjädrar ihop med orginal dämpare med?

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
3 mars 2013
Euroman skrev:
nyller skrev:

Jo både eibach och h&r är ju bra märken och välkända smile det var väll h&r som testar deras fjädrar ihop med orginal dämpare med?

ja precis, 35mm är lagom wink

493 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
nyller skrev:
Euroman skrev:
nyller skrev:

ja precis, 35mm är lagom wink

gillar mer 30 jag så sparar det mer på dämparna wink dock är väll utseendet ingen större skillnad tongue

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
6 mars 2013
jag har fått höra att det är eibach som testar med originaldämparna, men sak samma, som ni säger är ju båda märkena välkända och poppis. Själv kommer jag lägga slantarna på H&R 35mm om ett par veckor. smile

Tada.wav

493 Inlägg
6 mars 2013
Trådstartare
hyrbil skrev:
jag har fått höra att det är eibach som testar med originaldämparna, men sak samma, som ni säger är ju båda märkena välkända och poppis. Själv kommer jag lägga slantarna på H&R 35mm om ett par veckor. smile

Aha okej ja det kan mycket väl vara så är osäker själv smile Okej ja det verkar som dom flesta kör runt med eibach eller h&r, smile

Sök