Tjenare!!!det var ett tag sen. men nu har det hänt lite i garaget
bästa som har hänt är att jag har fått tag i en bättre turbo, grenrör, downpipe, ic kit, walbro och bättre spridare
så då kom suget att skruva igen.
har ännu inte kommit iväg med toppen till JB-ENGINE. men det är bara för att jag är så lat. (jag vet att jag är dum som inte gör det)
men det har hänt lite med bilen sen senaste gången jag gjorde en uppdatering här (är rätt dåligt på att komma ihåg att uppdatera här)
men jag har fått ur halv instrumentpanelen och hela inredningen plus innertaket
skulle bara släppa på lite plast i skuffen och de sluta med att jag ryckte ut allt tyg och plast jah hade i bilen. förutom förar- & passagerarstolen
har även tagit bort alla högtalarkablar och stereo för att bygga startpanel för kommer iallafall inte hör någon musik över motorljudet.
här kommer lite bilder
ska rycka stereon
stereon ur och ramen runt är bort skruvad för att måtta in plexiglas skivan där stereon satt förut.
fina ramen
plexiglaset utskuret och testat passformen.
fick till måtten tillslut och passa hade på att göra lite hål för att stoppa in strömbrytarna. och en startknapp till höger
med startknappen monterad oxå. hitta dock inte alla strömbrytarna. har typ 40st liggande men vet ej vart
nu är det bara att lägga ett silikon lager runt hela plexi skivan så det ser lite cleanare ut. (måste köpa silikon)
då var hela mittkonsolen ut för att rensa lite kablar bakom.
det var inte så många kablar där bakom som tur var. men alla stereo kablar försvann och vid senare tillfälle försvinner kablarna till stolsvärmen och bakrutan.
satte dit rammen på prov bara för att se hur det kommer bli. har dock inte bestämt mig om jag ska låta plexiet vara som det är eller foliera det i något
satte in mittkonsolen för att pröva lite hur det kändes. nu ska det bara dras lite kablar till soppa pump, fläkten och tändningen. hitta en till strömbrytare när jag kollade runt i bilen.
tänkte faktiskt inte göra något mer den kvällen på bilen. men det slutade med att jag skulle ta bort vindrutetorkaren och motorn från bakrutan klockan 2 natten. som sen resulterade i att jag rev ner hela inredning plus innertak.
plasten över torkarmotorn och runt rutan är borta. glömde på att ta ett kort på när jag har tagit bort torkarmotorn.
fan jag som hade städat runt min bil så jag kunde gå runt. men pga av att jag rev hela inredningen så kommer jag inte runt bilen
så här ser den ut för tillfället. har en stycke dörrsida kvar att riva och lite asfaltsmatta kvar att skrapa bort.
så det sluta med att jag åkte från garaget klockan 6 på morgonen
hahaha
här kommer lite bilder på ic, turbon, grenröret, downpipen och spridarna
hehe det var lite skillnad på den nya mot den gamla
3" dp. så nu blir det 3" från turbo bak med racekat och japs med 4,5 utblås
kommer vara omtyckt
dåliga bilder på grenröret, spridarna och ic kitet
ska ut på fredag och lördag och dra lite kablar och försöka skruva lite på motorn.
ska försöka bli bättre på att uppdatera
HA DET BRA!!!