3477
Sök

Opel Astra Coupé 2.0 Sport -99

38 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
Jag tänkte jag skulle införskaffa mig en Opel Astra 2.0 Sport. Och tänkte höra om nån vet vad man ska kolla efter innan köpet, samt vad som är vanligt fel på dem. Sen om ni vet en klubb sida där man kan få lite mer information om dem, skulle vara grejtans.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
29 oktober 2006
bra val men de är kamrem i turbon och kamkedja i den andra. kolla service och kolla upp så kamremmen är bytt. dyyyyyyyrt att byta.

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

9 108 Inlägg
29 oktober 2006
www.opelsportclub.se , riktigt bra forum.

VVS-Montör
231 Inlägg
29 oktober 2006
Ja du... det är ju en relativt ny bil! Så rost och sånt kan du glömma på denna modell! Den är galvad! Galvaniseringen Kom med astra G! Är inte så hemma på den modellen...men kolla på opelsportclubs hemsida, fråga gärna på opelverkstad nära dig... dom hjälper dig gärna! Eller skriv till ägarn på garaget som har sån bil! Jag har inte haft några problem med mina bilar och det är astra F! Hel nöjd är ja! om du köper en astra så är du hjärtligt välkommen i OPEL gänget!

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9

38 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
tack för att ni skrev. det är 136 hk modellen, tror knappast att det är turbo i den? den har gått 12100 mil, och gått enligt service planeringen. och bilföretaget som har den nu, sa att kamremmen nyligen var bytt, så skönt att slippa den kostnaden iaf. Det lutar åt att jag köper den, dock är jag tveksam över kvaliten hos opel. dem är juh inte direkt kända för det. dem ända oplarna jag e bekanta med är den nyaste vectran, och den känns väldigt plastig att köra, hur e astran? känns den stabil att köra? ligger bra på vägen? Hehe tack för att jag e välkommen i opel gänget wink kan nog behöva lite råd och hjälp från er mer erfarna opel folket tongue jag lovar att lägga upp en bild på den när jag skaffat den. sen ska jag fixa och dona med den tongue

Åkeri ägare
226 Inlägg
29 oktober 2006
Vad det gäller motorn så är den grymt pålitlig ha haft 8 Oplar innan denna tja äldre modeller va det rost men nu är inga sådan problem haft 3astra 97,00,02 alla ha vari fel fria förutom sensorerna till abs bromsarna, Bra val en go bil

Mvh:Magnus

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby

38 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
cool blue skrev:
Vad det gäller motorn så är den grymt pålitlig ha haft 8 Oplar innan denna tja äldre modeller va det rost men nu är inga sådan problem haft 3astra 97,00,02 alla ha vari fel fria förutom sensorerna till abs bromsarna, Bra val en go bil

Mvh:Magnus

Det låter juh väldigt betrygande att dem har bra motorer. smile men det där med abs sensorerna låter inte bra, är det dyrt att fixa till det där? är det ett vanligt problem? typ som audis äldre a4:or har problem med att bakoken kärvar. och sen har jag en fråga hur mkt kostar en vanlig service på opel?

Sök