3170
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
20 augusti 2008
En SR skulle sitta kanon i din 200a.
Jag hade planer på nått sånt också, men det verkar ha försvunnit med vinden för min del...

Ableton Live

2 655 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Qwaffe: Jo "Static" och grabbarna i stan har tjatat länge nu.. Kan förstå att de försvann, trots att det är billigare delar till sr motorn så är det långt ifrån billigt att bygga motor..
Vill ju inte komma ut på gatan med mindre effekt än vad jag hade innan.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
21 augusti 2008
hur går d för dig egentligen?? får du tag på någon motor?

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
MicrO: Njae.. Har varit med verkstadsgubben och kollat på en 70ans Corvette nyss. En diskret breddad med manlig 492a under huven, gissa om den låt fint.. smile Den killen hade ett par andra bilar stod till salu.
Har lyckats stå emot länge men nu är det slut på motståndet, under vintern ska en CA18 motor jagas rätt på och hängas i 200an.

Till våren så kommer 200an ut på annons. Har suttit och räknat på vad det skulle kosta att bygga en rolig 2L motor, inte alls billigt.
Har lagt ut tok för mycket på bilen som den står idag, pengar som jag aldrig kommer få tillbaka. Det hade jag inte räknat med heller, bättre att lägga dem på bilen än något annat dumt.

Sommaren 2009 blir en tung sommar..

MadLamb Racing
372 Inlägg
21 augusti 2008
förstår det efter vårat lilla prat..skulle vara schysst med en jänk faktiskt..

jag hittade på annonsen... http://www.blocket.se/vi/17697803.htm?ca=10_s
Senast redigerat av Micr0 (21 augusti 2008)

"De är polerat!"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 augusti 2008
Micr0 skrev:
förstår det efter vårat lilla prat..skulle vara schysst med en jänk faktiskt..

jag hittade på annonsen... http://www.blocket.se/vi/17697803.htm?ca=10_s

Sjukt brutal GTX det där du.

Hm, en jänk är aldrig fel, körglädje utav fan.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
21 augusti 2008
eller så säljer du den utan motor billigt till mig wink

2 655 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
MicrO: Precis... Kan inte rå för att man föddes "dum i huvudet" men det är väl något som sitter i släkten.. smile Satelliten var ju lagom diskret..

Siarnaq: Förstår det.. Har fortfarande ljudet från 492an med vass rullkam på trumhinnorna, satan vilket ljud (inte ens en vass RB26a slår det ljudet..).

Blir en utmaning att bygga väghållning i en Nova framöver.
Har gått och spanat in -65/-66ans Nova ett tag. Efter en åktur i polarens Nova så var saken biff, en sån blir det.

2 655 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
Kommer behöva CAS, vevaxel och en växellåda. Växellådan bör finnas i Uppsala trakten.

Alla tips mottages tacksamt..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 augusti 2008
Spännande!

Hoppas att allt går bra nu så du får såld pärlan.. om jag själv hade pengarna skulle jag nog ha slagit till på din bil.. riktigt fin har den blivit!

Men får önska dig lycka till och vi ses nästa sommar när du förmodligen åker jänk big_smile

Kämpa på!
Mvh Kim

2 655 Inlägg
22 augusti 2008
Trådstartare
Kimpan: Det lär inte vara några större problem att bli av med 200an, kommer ta emot lite att sälja. Men man lever bara en gång. Det hade ju underlättat att sälja till en sån som du, som tar hand om bilen med kärlek.

Tvivlar på att jag kommer hinna styra upp en Nova till nästa sommar, hänger lite på vad jag får ut för 200an.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
22 augusti 2008
tråkig nova du hittade på..*ryser*

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
MicrO: Jo den var fin den... Verkar som Novan med 900hästars 572a finns kvar hos killen, kanske lite för manlig bil för mej.... smile

147 Inlägg
23 augusti 2008
Streckkoden skrev:
... Verkar som Novan med 900hästars 572a finns kvar hos killen, kanske lite för manlig bil för mej.... smile

Streckkoden skrev:
Men man lever bara en gång.

Bara slå till på 900 hästars novan dåra wink

//Fredrik

MadLamb Racing
372 Inlägg
23 augusti 2008
som sagt du lever bara en gång..smile pax för shotgun!!!

"De är polerat!"

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
23 augusti 2008
Streckkoden skrev:
Kimpan: Det lär inte vara några större problem att bli av med 200an, kommer ta emot lite att sälja. Men man lever bara en gång. Det hade ju underlättat att sälja till en sån som du, som tar hand om bilen med kärlek.

Tvivlar på att jag kommer hinna styra upp en Nova till nästa sommar, hänger lite på vad jag får ut för 200an.. smile

precis, bara ett liv här smile sälj till en som tar hand om bilen, du har lagt ner minst sagt en evighet på bilen låter de som smile Och de är ju alltid kul att pröva nå nytt wink
Senast redigerat av The_Mechanic (23 augusti 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

2 655 Inlägg
23 augusti 2008
Trådstartare
fripppe: Nej det är nog lite för mkt bil för mej, för stunden... Det var en 70a, jag ska ha en 66a (absolut snyggaste karossen).

MicrO: Det var ju en högoddsare... smile Självklart kan du få åka shotgun, gäller bara att bli inslåppt på någon bana så vi kan jaga lite riskokare..

The_Mechanic: Jo bilen ska gå till en entusiast, förra bilen sålda jag till fel person (som skrotade bilen). Det ska inte hända igen.

2 655 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Nu så har jag fått tag på lmm och spolar.

Ska lämna in min gamla vev och se om det går att rädda den. Om det går att rädda den så fattas "bara" låda, cas, startmotor och generator. Lite nya lager, packningar och kolvringar blir det också.

Har inte direkt bråttom att få ihop motorn heller, någon gång i april/maj så ska bilen vara bes. och säljklar...

67 Inlägg
25 augusti 2008
Följt tråden ett tag utan att skriva nåt av nån anledning:P riktigt imponerad av bygget, tråkigt att de inte gick som planerat me motorn o att du ska sälja nissan, men om ja förstått rätt kmr din nästa bil bli rätt duktigt manlig;)

MadLamb Racing
372 Inlägg
25 augusti 2008
Lemzor skrev:
men om ja förstått rätt kmr din nästa bil bli rätt duktigt manlig;)

manlig är bara förnamnet om jag fattat rätt på dina idér som du så gärna bollar med mig.. big_smile

"De är polerat!"

Sök