Tjeena!
här e mitt Caddybygge som jag har hållt på med ett tag men tänkte pröva projekttråd på ett svenskt forum nu.
Köpte den här caddyn riktigt billigt av en i Stockholm för bilen hade okänt fel och dog när den blev varm. Felet va att någon föregående ägare har kostat på en storrenovering av mototrn från Biltema. Tändstift, tändkablar osv kom därifrån så jag köpte 4 nya NGK stift sen va det problemet borta.
bakaxeln va flippad och klossad så det va bra höjd på den
hade den som pendlarbil hela förra vintern och den gick riktigt bra.
lite gultoning sitter aldrig fel
beställde uppningsbar bakruta från USA genom Ebay
Flytta över rutlist
rutramen va knäckt nedertill så det vart lite svårare att få i nya rutan pga den va helt stel. Men den gick i tillslut.
elda bort färgen på huven (gick fortare än å slipa)
stickerbomb(y)
Bästa Walter sponsrade med lastbilstakräcke
Farsan köpte en Ford van han skulle ta motor och låda ifrån så då passa jag på att ta speglarna från den och nu ser man lika bra bak som fram
Våren kom och det blev dags för sommarfälgarna och GTI läpp på igen
fick tag på billiga BBS fälgar och dom gjorde ju inte caddyn sämre
sen vart det dags för årets höjdpunkt, Bug Run!
Bor i Hedemora så har en bit till Mantorp
Resan började bra fast redan efter 1 mil så gick generatorremmen av på caddyn så den stormkoka och topplockspackningen gick. då vart det ett bra uppehåll på caddyfronten några månader
köpte en Caddy mk1 Turbodiesel billigt som jag tog motorn ifrån
Dieselmotorn vill inte tända men den va bra nära, tömde tanken och det lukta lacknafta om det som va i
Caddy turbodieseln kom ifrån har varit en bensinare från början så det va lätt att bara flytta över allt.
Tankrör, Soppaledningar osv. Provstarten gick bra. Pumpen va ju skapligt uppställd
så det är hit jag har hunnit änsålänge. det återstår regbesiktning med Turbodieseln som e bokat den 25e November
Har fortfarande många planer på den här caddyn kvar å göra! så updates kommer.