3549
Sök

Starthjälp i Falun?

Svetsare
1 200 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Hej.

Har setat på BB ett par dar men flyttat på biln 2 gånger om dan då ja vetat om att batteriet är halv dåligt men nu ikväll va de dött :-( ja har frågat runt men ingen har velat hjälpa mig lite snabbt å ja känner ingen här.  så ställer en stillsam fråga här om nån kan vara så snäll å kabla igång mig under morron dan eftermiddag?

då ja sitter på BB så kan ja inte svara i telefon men kan svara här eller genom sms om nån kan tänkas å hjälpa mig? 

mvh//Björne
073-5394795

(Bara fantasin sätter gränserna)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
9 november 2013
Tyfors skrev:
Hej.

Har setat på BB ett par dar men flyttat på biln 2 gånger om dan då ja vetat om att batteriet är halv dåligt men nu ikväll va de dött :-( ja har frågat runt men ingen har velat hjälpa mig lite snabbt å ja känner ingen här.  så ställer en stillsam fråga här om nån kan vara så snäll å kabla igång mig under morron dan eftermiddag?

då ja sitter på BB så kan ja inte svara i telefon men kan svara här eller genom sms om nån kan tänkas å hjälpa mig? 

mvh//Björne
073-5394795

Va fan!!! Är det verkligen ingen som kan hjälpa dig? Det är skamligt tycker jag. Bor för långt ifrån för att åka till Falun. Hoppas det är någon som förbarmar sig.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Svetsare
1 200 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
va ut vi 20tiden är lite dum snål som inte vill betala parkeringsavgift därav ja flyttar biln 2 gånger om dan. står nu vi en mataffär så tänkte lyssna runt där på parkeringen om hjälp då de e ganska möe folk i rörelse men inte då :-/

tanten å den nyfödda blir kvar i Falun nån dag te men ja måste hem te dom andra 2 grabbarna imöra. bara därför ja starta denna tråd.

Tycker de känns onödigt å ringa nån hem ifrån för att komma upp för en sån sak då nån borde kunna va snäll å ställa upp på detta.

Driver
2 111 Inlägg
9 november 2013
Har du fått hjälp!?

Antar det men bäst att fråga.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Svetsare
1 200 Inlägg
10 november 2013
Trådstartare
Janken skrev:
Har du fått hjälp!?

Antar det men bäst att fråga.

Mvh Janken

nej är te imöra (söndag eftermidda) ja vill ha hjälp.

men lyssna om hjälp nu ikväll då ja tänkte få igång biln å åka en vända för att ladda men tror de skulle bli samma Visa ändå.

Svetsare
1 200 Inlägg
10 november 2013
Trådstartare
kan tillägga att ja inte har nå kablar sj.

men borde väl finnas nån i denna stad som både har lite ti samt kablar?

Svetsare
1 200 Inlägg
10 november 2013
Trådstartare
tack annica :-) fanns iaf en snäll falubo:)

men ja nej dåligt me hjälpsamhet i Sverige idag :-/
Senast redigerat av Tyfors (10 november 2013)

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
10 november 2013
Är det manuell låda så är det bara sätta bilen i rullning och i med 1an eller 2an och sen släppa kopplingen..

Fotograf
1 319 Inlägg
10 november 2013
tråkigt då det händer. tur man har allt i bilen så man kan hjälpa bli hjälpt iaf. brukar stanna å fråga om jag ser att nån har problem. hänt att man stannat på olyckor å frågat polis om dom vill ha hjälp med. men tråkigt att de inte finns folk som vill hjälpa på det viset längre..
grattis till bäbis iaf. smile

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

138 Inlägg
10 november 2013
Jobbat helg och såg detta nu annars hade jag kommit som blixten

Svetsare
1 200 Inlägg
10 november 2013
Trådstartare
klart ja tänkt på rulla igång men åker ju lyx bil nu så då e de automat :-)

ska int dra alla över en kant men idag är de svårt å få hjälp tyvärr.  ja hjälpte en tjej i Hedemora för ett par veckor sen hoo hade kablar å stog på ok men hoo hade stått där i 4tim å frågat alla som skulle in på macken å inte fått hjälp :-/

tack de blev en tös denna gång :-)

Driver
2 111 Inlägg
11 november 2013
Skönt att det löste sig!

Var borta hela dagen igår, fattade det dock som att det var då på kvällen som du ville ha hjälp hmm.

Är nog sant att många gärna slipper, men också många som gärna hjälper till smile.

Det man kan dra sig lite för när det gäller just starthjälp är väl möjligen att man vill var helt säker på att det bara
är strömbrist som är felet på bilen man ska hjälpa. Man vill ju inte gärna stå där själv med kass kärra för att det var kortis eller något annat xD.

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Svetsare
1 200 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
Janken skrev:
Skönt att det löste sig!

Var borta hela dagen igår, fattade det dock som att det var då på kvällen som du ville ha hjälp hmm.

Är nog sant att många gärna slipper, men också många som gärna hjälper till smile.

Det man kan dra sig lite för när det gäller just starthjälp är väl möjligen att man vill var helt säker på att det bara
är strömbrist som är felet på bilen man ska hjälpa. Man vill ju inte gärna stå där själv med kass kärra för att det var kortis eller något annat xD.

Mvh Janken

jo stämmer de va söndag kväll ja hade panik men en hörde av sig iaf å en räcker ju :-) men tycker iaf att de e dåligt. 

av alla ja fråga så fick ja svaren.  vill inte.  orkar inte och köp en ny bil. 

klart man kan fundera vad för fel de kan vara men ja vet att de va mitt batteri som va fel.  nu har ja köpt nytt te bmw:n iaf.  så nu ska hoo väl gå iaf vintern ut hehe.

men  händer de igen när ja är i Falun så skriver ja te dig (janken) hehe.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
11 november 2013
I somras så stod en ung tjej med punka med en mindre bil. Hon hade slängt fram däck och försökt hissa upp bilen. Jag vänder och stannar till och frågar om hon behöver hjälp då jag hade både fälgnyckel och en större bättre domkraft i bilen. Hon tackar artigt att det löser hon själv annars kommer föräldrarna.

1½ senare stod bilen fortfarande kvar.

Är  folk rädda att hjälpa eller få hjälp eller?

I vintras såg jag en person som hade batteritosk. kör runt kvarteret och frågar om han behöver starthjälp då jag har startkablar och även draglina. Han fräser att bilfan startar inte ändå. Nehe. Han skulle glatt knalla hem i vinterkylan även fast frugan stod och drog han i armen att det är värt ett försök.

Manligheten har väl sina gränser antar jag?

10 164 Inlägg
11 november 2013
Såg inte detta fören nu knass att ingen vill hjälpa tar 5 minuter sen får man ett tack och man har gjort någons dag (även om man är rätt fundersam då någon frågar ibörjan)
Sen vet jag inte hur många som faktiskt har det absolut nödvändigaste i bilen som varningstriangel bogserlina och startkablar nuförtiden.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
11 november 2013
Varningstriangel är ju krav men varför borde inte reflexväst vara det lika så?

Jösses vad många nya V70's mm man fått kabla igång då ägaren kör med motorvärmare men sen bara kör 5km och ställer bilen.

Reglen är att använder man tex motorvärmaren så ska man köra lika länge som man har den igång för annars hinner inte batteriet laddas upp.

Svetsare
1 200 Inlägg
11 november 2013
Trådstartare
vissa är bra envisa :-/ tar ju ingen ti alls å minst ett tack får ju den hjälpsamma. 

i vanliga fall har ja de mesta i skuffen även spade hehe man vet aldrig vad som händer.
men nu när ja ganska precis köpt biln så hade ja int fått i kablar å grejer men just i detta fall så hade de ju int hjälpt :-/

enda ja är skeptisk mot gällande hjälp är mot liftare om ingen går el står me en bensindunk.

ska nämna att ja inte har nå fördommar mot falubor då de säkert hänt nån annanstans oxå :-/

10 164 Inlägg
12 november 2013
Tyfors skrev:
vissa är bra envisa :-/ tar ju ingen ti alls å minst ett tack får ju den hjälpsamma. 

i vanliga fall har ja de mesta i skuffen även spade hehe man vet aldrig vad som händer.
men nu när ja ganska precis köpt biln så hade ja int fått i kablar å grejer men just i detta fall så hade de ju int hjälpt :-/

enda ja är skeptisk mot gällande hjälp är mot liftare om ingen går el står me en bensindunk.

ska nämna att ja inte har nå fördommar mot falubor då de säkert hänt nån annanstans oxå :-/

Bra det är Falubo jag och får lov att säga att jag tycker då folk brukar vara mer hjälpsama än vad du visar på. Får jag undra vilken del av staden du stog parkerad vid?

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Svetsare
1 200 Inlägg
12 november 2013
Trådstartare
Djo skrev:
Tyfors skrev:

Bra det är Falubo jag och får lov att säga att jag tycker då folk brukar vara mer hjälpsama än vad du visar på. Får jag undra vilken del av staden du stog parkerad vid?

måste ja haft grym dålig helg å få problem på. 
jo står i tidigare inlägg att ja va på BB som ja vet finns de bara ett.

10 164 Inlägg
13 november 2013
Tyfors skrev:
Djo skrev:
Tyfors skrev:

måste ja haft grym dålig helg å få problem på. 
jo står i tidigare inlägg att ja va på BB som ja vet finns de bara ett.

Jo vet det men du sade att du stog parkerad vid någon matvarubutik det jag funderade på. Tur det löste sig iallafall.

Sök