Hej, har en stereo som vägrar att starta, har provat stereon i en annan bil och då fungerade den, men när jag nu kopplar in den i bilen, en 940 så fungerar den ej. Jag kan mäta i och ur cdskivor så det är ju ett tecken på att den får ström, men det blir inge mer än så, någon som har något tips om vad det kan vara? Har använt denna stereo i bilen för ca ett år sedan så den här iallafall fungerat klockrent innan. Mvh
Fungerar stereon i den ena bilen men inte i den andra är det troligtvis någon som rört ihop någon/några kablar. Mät hur strömmen är dragen i den bilen stereon fungerar i och koppla sedan likadant i den andra bilen är mitt råd.
denna stereo har alltså fungerat i denna bil sedan tidigare, men har inte haft stereon ikopplad i den sen i våras, och nu fungerar den inte, men den kan ju mata in och ut cdskivor så den verkar ju åtminstonde ha ström till sig
Det var precis säkringen som var felet..... Det första jag gjorde när stereon inte startade var att kolla alla säkringar, som var hela, har även använt ciggutaget som har fungerat perfekt som ligger över samma säkring, men jag provade att byta mot en sprojlans ny och vips så hoppade den igång Tack för hjälpen! Skönt att det var ett skit fel, men samtidigt väldigt retande....