Det är nog förmodligen så, att den stora massan, dvs de som inte håller till på garaget.org eller andra ännu mer bilintresserade sidor, ser bilen mer som ett sätt att förflytta sig från punkt A till B så enkelt, smidigt o finesslöst som möjligt. För dessa personer är det solklart med automat, då har man mer tid att fippla med kaffet i bilen, kanske messa lite med mobilen eller varför in "facebooka" lite när man kör*haha*. Vi som däremot vill, och kan köra bil, eller åtminstone vill bli bättre på att köra bil, kommer köra manuell. Kan man hantera en "knepig" manuell bil fullt ut under alla förhållanden/situationer så kommer man även vara en bättre förare i den "automatväxlade" bilen. Min far som är snart 70 köpte en modern automat (DSG!) för 5 år sedan. I början sa han "Aldrig mer manuell". Det gick några år o numera har han köpt en ny bil. O vad bidde det? En manuell! Hans åsikt: "Jo automat är bra men jag vill ändå känna att jag har 100% kontroll över bilen i alla situationer".
Senast redigerat av dawwe (26 december 2013)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure