HBB skrev:
Volvo v70 t5a årsmodell 99. Slukar olja och kylarvätska upptäckte jag igår. Haft bilen i en vecka suck o gamla ägaren påstod den dricker inge olja elr vatten alls...men jodå. Så jävla arg o besviken..känner mig lurad. Köpet verkar inte gå o häva heller fast vi skrev papper att den
såldes i befintligt skick...men är den i befintligt skick när den slukar olja o vatten...???
... jag tkr verkligen om bilen med så kanske värt o laga..så lika bra o riva isär motorn:(
Men innan man gör de vad är era gissningar vad de kan va? När ja köpte bilen för en vecka sen ca så va den full me olja i motorn...
20mil senare ca all olja slut. Fyllde på två liter igår. Även all kylarvätska försvinner med...fått fylla på tre gånger denna vecka:( så den drar både olja o kylarvätska. Men vart tar de vägen????? Den ryker inte svart elr nå annat konstigt när man kör. Inget läckage under bilen där ja kan se om de droppar kylarvätska heller:(
Befintligt skick är det skick som den var precis då du köpte den och inget annat.
Jag hoppas att du bara fyllde på olja till maxmarkeringen på stickan!!
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (19 juli 2015)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!