3550
Sök

Fjädring, Citroen Xsara -03

115 Inlägg
25 augusti 2015
Trådstartare
Är det nån som vet var fjädring bak på citroen xsara kombi är?

Ser att det sitter bara stötdämpare på varsitt däck, är det enligt Art. nr 10-43117 (hos mekonomen) eller liknande jag ska ha då mina verkar vara slut?

234 Inlägg
26 augusti 2015
Det är torsionsfjädring bak på en Citroen Xsara dvs att fjädringen är en eller två stavar i bakaxeln (Jag är dålig på att förklara så en sökning på google kanske gör det tydligare). Stötdämparna ska ju passa om du har sökt via reg nr, är du osäker så får du ringa eller gå in till en mekonomen butik (eller annan kedja) och be om hjälp där.

Mvh// Mattias

115 Inlägg
26 augusti 2015
Trådstartare
Ok, tack, då vet jag lite mer. Ska prova och byta stötdämparna först och se om det blir något bättre, annars blir det helt byte på bakaxelbalken då som du säger fjädrarna finns inuti balken, som jag gissade rätt.

7 424 Inlägg
26 augusti 2015
DragonII skrev:
Ok, tack, då vet jag lite mer. Ska prova och byta stötdämparna först och se om det blir något bättre, annars blir det helt byte på bakaxelbalken då som du säger fjädrarna finns inuti balken, som jag gissade rätt.

Mjaa, inte fjädrarna(för det finns inga) utan torsionsstavarna ligger på tvären i röret.

smile

115 Inlägg
26 augusti 2015
Trådstartare
torsen skrev:
DragonII skrev:

Mjaa, inte fjädrarna(för det finns inga) utan torsionsstavarna ligger på tvären i röret.

smile

Jo, förstår vad du menar iaf. smile Alltså om dessa är slut så kostar det mig kring 8k för att byta ut dom.
http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar … 551300-7sv är väl denna som jag eventuellt måste köpa och byta ut den.

Men ska prova att byta stötdämparna först som sagt. smile

Sök