5 augusti 2016
Trådstartare
Hejsan, det är så att jag vill byta bolag för att få billigare försäkring.
Men jag undrar om jag har gjort rätt eftersom det är en del frågetecken kvar som jag inte riktigt hittar svar på...
Det jag har gjort först är att ställa av bilen via transportstyrelsens sida och sedan ringde jag mitt nuvarande försäkringsbolag och sa att jag sålt bilen och vill säga upp försäkringen, han sa att den skulle sägas upp och det var klart.
Men nu när jag har pratat med det nya försäkringsbolaget var hon inte riktigt säker på vad som gäller och att jag behöver dubbel kolla innan jag godkänner denna nya.
Nya försäkringsbolaget nämde att de kan bli så att den "gamla" försäkringen börjar ticka igång igen nu då jag sätter på bilen igen. Eftersom så var det hos dom, men de kunde inte svara på hur det var hos andra och jag kan ha mycket rätt med att detta fungerar sa dom.
Jag läste så klart runt innan jag gjorde detta och de flesta svar jag hittade var "Ställ av bilen, ring ditt nuvarande försäkringsbolag och säg upp den, teckna ny och sätt på bilen igen".
Men kan det vara så att min "gamla" försäkring börjar gå igång igen om jag sätter på samma bil igen på mitt namn, jag kanske bör vänta några dagar med att ställa på den?