Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Mina nya rör till AUT- lådan Dom nya rören är inte så fina som jag vill ha, röret till vänster är den som satt i bilen som jag provade att köra gult. Växellådskudde finns en ny. Nu får jag fundera vilken färg jag vill ha på rören!
Samma problem med bromsrören (gult eller blått)??? Här tror jag att det skulle bli snyggare med blanka rör, tror att det kommer att lysa upp mer än gult mot den mörkröda färgen! Funderar starkt på att köpa dessa motorfästen från L-M-R, kostar lite men tror att dessa är mycket bättre än original!
Några timmar i garaget, men fick sluta när jag inte hade långa bult att fästa motorn i motorstödet. När det är gjort så börjar jag med motorrummet o framvangn. Motorn börjar jag med när motorrummet är lackerat! AUT lådan blir nog de sista jag gör iordning
Vaknade tidigt idag så åkte iväg och fixade lite bult så jag fick upp motorn i motorstödet. Nu måste jag städa undan lite i garaget innan jag fortsätter med bilen, ska försöka göra det i veckan innan man åker till jobbet. Har inte mycket tid när man jobbar eftermiddag! Hyllan bakom motorn ska plockas ren, lägger alla motordelar där. misstänker att man kommer att ta lite delar då och då!
Fick lite nya delar i veckan. Hade en del av dessa delar innan, men tog dom till min nya bruksbil förra året. Nu börjar det närma sig att renovera framvagnen och då vill jag ha de delar som ska bytas hemma. De delar jag fick hem nu var fjäderbenslagring, Länkarmsbussning Blå Polyurethane, brickor och Kylarrör. Länkarmarna är Volvos långa!