Golf 2:a CL 1,6L projektet.

hanomag
27 februari 2007 · 410 Inlägg

Fan va duktigt gjort !, ja vill man laga rost så ska man köpa sig en gammal golf iaf, va lika dant me farsans golf MASSA ROST. lycka till med arbetet.

Copyright @ Rybbs Production
mellowd Drop Shop
27 februari 2007 · 926 Inlägg

shit vad jag hade tappat motivationen efter såndana fynd ^^
Lyfte på mattan i min golf nu i vinter. Några små hål, och det tyckte jag var surt/jobbigt tongue

Lycka till!

Fluff_91 Team 53
27 februari 2007 · 150 Inlägg

hanomag skrev:
Fan va duktigt gjort !, ja vill man laga rost så ska man köpa sig en gammal golf iaf, va lika dant me farsans golf MASSA ROST. lycka till med arbetet.

haaha tack! ok dää är inte såå kul men vill ju att den ska gå igenom besiktiningen och dää, såå dåå är det såå rostfri som möjligt....smile

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Fluff_91 Team 53
27 februari 2007 · 150 Inlägg

mellowd skrev:
shit vad jag hade tappat motivationen efter såndana fynd ^^
Lyfte på mattan i min golf nu i vinter. Några små hål, och det tyckte jag var surt/jobbigt tongue

Lycka till!

haha ok dää är ju inte kul att hitta sånt, dä vet jaa ju... motivationen är ju inte den bästa i blan alltsåå.. men sen såå kollar man ju på lite andra coola golfar såå dåå vill man ju börja bygga lite... men dää går ju inte fören rost är borta...sad

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Fluff_91 Team 53
7 mars 2007 · 150 Inlägg

tjena!!!

nu var dää ju ett tag sen jaa uppdatera men dää kommer efter helgen dåå ska jaa haa kommit en bra bit är dää tänkt sååå jaa har inte glömt bort däää...... har tagit bilder nu men tänkte att dää kunde bli lite störe uppdatering än tre bilder såå dä kommer på sönda kväll lr på måndaa......


men tack ååå hej tills vidare!!!......

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Owzer Rallykalle och kabeltattare
7 mars 2007 · 422 Inlägg

Du är min IDOL! Satan vilket seriöst arbete du lägger ner på golfen din. Den hamnade verkeligen i rätt händer smile

Hoppas det går bra för dig smile

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Abbbby
7 mars 2007 · 248 Inlägg

herre min skapare. Vad betalade du för den bilen? Tror du köpte mer rost än bil tongue

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"
Kalle_Ponken
7 mars 2007 · 1 752 Inlägg

Instämmer med alla föregående talare!tongue Fan vilket jobb du lägger ner asså!big_smile hoppas att du orkar hela vägen!!smile Kommer finnas där o stötta dej i dina mörkaste stunder!tongue
Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Fluff_91 Team 53
8 mars 2007 · 150 Inlägg

Owzer skrev:
Du är min IDOL! Satan vilket seriöst arbete du lägger ner på golfen din. Den hamnade verkeligen i rätt händer smile

Hoppas det går bra för dig smile

jasså IDOL säger du.... jaa dåå ska jaa inte svika dig... tack för stöttandet.. kan behövas..

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Fluff_91 Team 53
8 mars 2007 · 150 Inlägg

Abbbby skrev:
herre min skapare. Vad betalade du för den bilen? Tror du köpte mer rost än bil tongue

hahhaha aa dää tänkte jaa mää när jaa stripa den.... 5000:- laa jaa för den... visste jaa dää jag vet nu skulle jaa inte ge mer än 1000:-......

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Fluff_91 Team 53
8 mars 2007 · 150 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:
Instämmer med alla föregående talare!tongue Fan vilket jobb du lägger ner asså!big_smile hoppas att du orkar hela vägen!!smile Kommer finnas där o stötta dej i dina mörkaste stunder!tongue
Mvh Kalle

tacktack.... dää är ett skitit men kul när dää är klart.... kan behöva lite stötning i bland... tack för att jaa vet att det finns folk som stöttar mig i detta arbete... hoppas också att jaa orkar hela vägen......^^

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Owzer Rallykalle och kabeltattare
11 mars 2007 · 422 Inlägg

Arbeta på medans lusten finns! big_smile

Ska du till Bug Run i år?

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Fluff_91 Team 53
11 mars 2007 · 150 Inlägg

Owzer skrev:
Arbeta på medans lusten finns! big_smile

Ska du till Bug Run i år?

mmmm försöker jobba såå mycket jaa kan nu med den, har ju skola att tänka på määgår ju ur 9 i sommar såå dää är ju ganska mycke att stå i... ska försöka att komma dit i år på något sätt...^^

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
SnipersChoise Gangster
13 mars 2007 · 61 Inlägg

satan va jobb du har.. köpte en 85:a av en jobbarkompis eftersom han skulle skrota den bara för att hans pappas kompis hade sparkat lite på ena trösklen o dömt ut den..

Har lagt ner 2 timmar på att svetsa golvet (30minuter urrivning o 1timme kaffepaus 30minuter svetsning) har endast trösklen kvar att byta o framvagnen glappar lite sen blir det besiktning.. kostade mig 1200, är det bästa köp jag gjort.. har gått 14000mil fullservad o sprillans nya dubbdäck..  dock inga sommardäck.. men har en 91:a stående som ska säljas o då säljs den nog utan sommarskorna så är det löst.. smile

Volkswagen Lupo 3L "Kermit" (2003)
Fluff_91 Team 53
14 mars 2007 · 150 Inlägg

mhmmm.. dää va ju inte såå dåligt köp...  aa jaa såg inte såå mycke rost på min häller men dää vissade ju sig att det fanns lite undan gömt.. ok får hoppas på att du får något för den....

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Fluff_91 Team 53
15 mars 2007 · 150 Inlägg

tjooo nu är det dagss efter en lång väntan och efter blod och svet såå kommer en uppdatering....

kapade hjulhuset...
http://i18.tinypic.com/33l2ntf.jpg
ena kofångarfästet
http://i15.tinypic.com/2yvpaht.jpg
andra sidan
http://i16.tinypic.com/2j4rhat.jpg
sparklådan...
http://i17.tinypic.com/2gx1ffc.jpg
längre fram på sparklådan....
http://i16.tinypic.com/2v1szk4.jpg
torpedväggen....
http://i19.tinypic.com/2hhdmrm.jpg
torpdeväggen är klar nu och jaa är faktist väldigt nöjd med resultatet.....
lite yt ros kvar men ingen svetsning som sä ser ut nuu...
http://i15.tinypic.com/2ii7v6c.jpg


japp rosten beräknads vara klart innan lr på påsk lovet... men nu är dää slut för denna gång....

tack åå hej....!

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Matte_____
18 mars 2007 · 1 Inlägg

Finns mycket arbete men om du bara tar dig tiden så lyckas du säkert. Men jag skulle alldrig stå ut med äns tanken:P

Världens och landets vackraste objekt:D
Volvo 850 (1994)
Fordofilen
18 mars 2007 · 519 Inlägg

Jösses, du fegar verkligen inte för rosten. Hade jag hälften av din ork skulle jag var överlycklig big_smile
Starkt gjort (lr idiotiskt? wink) iaf, lycka till med resten smile

Kalle_Ponken
18 mars 2007 · 1 752 Inlägg

Härligt o se att du fortfarande kämpar på iaf!big_smile Hoppas du blir klar snart för ditt eget bästa!tongue Men hoppas att vi får se den på Bug run sen iaf!wink Fortsätt i den här takten så är du snart klar ska du se!!smile

Mvh Kalle

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Fluff_91 Team 53
19 mars 2007 · 150 Inlägg

Kalle_Ponken skrev:
Härligt o se att du fortfarande kämpar på iaf!big_smile Hoppas du blir klar snart för ditt eget bästa!tongue Men hoppas att vi får se den på Bug run sen iaf!wink Fortsätt i den här takten så är du snart klar ska du se!!smile

Mvh Kalle

tack kalle!!...big_smile jaa dää blir väll inte Bugrun mää bilen i år män nästa år kanske, får försöka komma ditt själv i år..hmm män nästa år såå kanske bilen får hänga mää....tongue

Audi S2 coupé -92
BMW 325 e36 -92
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang