Såg den här 9-5an på Facebook. Skulle skrotas ner i delar men tyckte det va synd då den var så välutrustad så jag valde att köpa den hel även fast lite småplock var taget redan.
Egentligen inga större grejer, dragkroken saknades och bakrutan var trasig samt att oljetryckslampan hade blinkar till några gånger på tomgång, kan även höras tendens till ventilsmatter från lyftarna så det blir att riva tråget och göra rent silen så borde det råda bot på saken. Går annars rätt bra.
Grundinfo så är det en 9-5 2007 med 2,3t biopower automat.
Det här blir inget speciellt utan tänkte bara att fixa den till körbart skick igen sen se vad som händer
Stack iväg vid 3 på morgonen då killen som sålde den jobbade natt, blev lite långt att åka kanske men gick rätt bra.
Kom över ett komplett fungerande avtagbart drag med nyckel så det blev att byta ut draget som satt.
Balken såg inte så värst fin ut så det va tur den som satt på min reservdelsbil var fräschare.
"Nya" balken och draget på plats.
Bakrutan hade troligen fått ett stenskott från gräsklippare och gått i 1000 bitar så jag började med att rensa insidan och tog bort torkar motorn som sitter genom rutan.
Tryckte in gamla rutan och tog bort resterna.
Mycket städa blir det med allt glassplitter.
Fick tag i en baklucka med fabrikstonad ruta så det var ju perfekt.
Bort med rutan.
Förberedd för att limma dit nya.
Och där är den på plats. Nu ska det bara skruvas ihop invändigt.
Blev en vända till maptun och köpte ett stort servicekit, fick även tag i en "Hirsch kopia" som jag tänkte sätta dit, vingen som sitter har rätt mycket klarlacksläpp tyvärr.
Så det var allt nu, har plockat över småsaker som saknades från min reservdelsbil men det är inte så mycket att ta kort på. Nästa gång blir det nog en uppdatering när jag har rivit tråget