Bilprogrammen på Discovery channel va tycker ni om dom??

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 juli 2007 · 1 290 Inlägg

De verkar hända saker nu i American Hotrods kan jag tipsa om. smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
aenfors
10 juli 2007 · 375 Inlägg

Tycker dom flesta programmen är se värda, rides är ju klart favoriten. OCC kan man bli lite trött på, är ju inte lika intressarad av MC så kanske är darför. Är det bara jag som alltid sitter och undrar hur många hawai skjortor Boyd har, och om han över huvud taget har något annat? tongue

bmx
10 juli 2007 · 7 100 Inlägg

aenfors skrev:
Tycker dom flesta programmen är se värda, rides är ju klart favoriten. OCC kan man bli lite trött på, är ju inte lika intressarad av MC så kanske är darför. Är det bara jag som alltid sitter och undrar hur många hawai skjortor Boyd har, och om han över huvud taget har något annat? tongue

haha,har bara sett han i såna skjortor,han har nog bara såna lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Sokrates Eliminator
10 juli 2007 · 1 441 Inlägg

Det är trevligt att titta på många av programmen, de engelska är mer realistiska.
Dessa konstgjorda gräl på occ mfl är lite patetiskt,, alltid ont om tid. Occ är ju lite fånigt med de plockar bara ihop delar som andra gjort och lackat,, frånsett lite "de här gjorde jag i slöjden" svetsloppade fantasidetaljer etc.
Pimp my ride är odugligt.
Nej tacka vet jag Veterinären Scrapheap och liknande mer i verkligheten och roligare,,,
Har svårt för bilar gjorda för att sen stå och samla dam i nån salong.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
327 iroc
10 juli 2007 · 18 Inlägg

wheeler dealers är la lite kul att kika på, dock är det där junkyard racers nått av det värsta som finns, plus attd et är en timme låångt. Rides är riktigt grymt, dock sett alla avsnitt typ 5ggr förutom det där drifters avsnittet som dom visat typ ett hundra miljoner gånger, hotrods hade ju idioten "bluebear" som man kunde reta upp sig på, men nu återstår ju bara Duane, plus att det är lite för att inte säga skammligt tråkit att hela tiden se Alumatub programen, sen är alla klassiska hotroddar dom gör typ alltid 32:or eller 34:or men skojj ändå...så länge man slipper repriserna.

Femte växeln......ja vad kan man säga, de skulle visat nått som var värt att sända, typ TopGear, det enda vettiga och roliga programet ifrån holmen i kanalen.

Psst.....a Camaro was here.....
Jag kör bil för attt det är kul, att det blir varmare är bara en bi-produkt
putte-p
10 juli 2007 ·

Det jag stör mig allra mest på är inte programmen, utan översättningen. Satt för några dagar sedan och slötittade på Wheeler Dealers när dom skulle fixa en Lancia Delta. Ventiler (valve) översattes till cylindrar. Kontentan blir att någon sate tro det sitter en 8:a i bilen. Vidare berättade dom att det fanns en 16-ventilare också, vilket givetvis översattes till 16 cylindrar! Skärpning!

Flatout Student
20 mars 2008 · 96 Inlägg

Femmans Växel är bäst men många andra är också bra:) Tycker dock vissa av programen mest består av tjafs och bråk, te.x American hotrods likadana bilar och samma bråksad

ne men gud, här luktar ju kiss
Westergren Large Cap
20 mars 2008 · 1 816 Inlägg

Tycker Wheeler Dealers är bra. smile

Joel89
20 mars 2008 · 221 Inlägg

Bil programmen på Discovery channel suger ju fan k*k! American Hot Rods är en jävla dramaserie full med idioter. Speaker rösten i Rider är så jävla töntig. Weeler Dealers är ju inte så kul men någon bil man har varit intresserad av har dom ju haft typ. Porsche 944 och VW golf mk1. Mark Evans är ju bäst då det inte är så ytligt utan dom vissar lite mer mekaniskt. Femman Växel (Fifth gear heter det!) är inte så spännande heller precis och några av dom låter så typiskt brittiks snoffsiga. Och alla av Discovery channels serier är ju så efter när dom gick på Orginal Discovery channel alltså inte den svenska. Och sist men inte minst så är ju Discovery channels textning åt helvete. Tycker dom kunde ha någon teknisk kunnig personal då det gäller en dukumentär kanal. Och det gäller ALLT på discovery.

Mitt tips till dom som gillar Fifth gear är att se Top Gear istället. Inget hardcore mek här men fan så mycket roligare. Då det vissas så dåligt i sverige så ta och ladda ner det från tex thepiratebay.org. Och nej det är inte olagligt att ladda ner serier.

Senast redigerat av Blixten854 (20 mars 2008)

Larsson_Power Saabvilde!
20 mars 2008 · 1 708 Inlägg

Overhaulin med Chip Foose är grrryyyymt ! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Thaien
20 mars 2008 · 933 Inlägg

håller med förgående talare

BMW M5 (1999)
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 mars 2008 · 6 017 Inlägg

Chop shop är ju fränt! speciellt när dom byggde om 745an! big_smilebig_smilebig_smile
Leepu kan designa!

Jonas
eriksson87
20 mars 2008 · 590 Inlägg

overhaulin är skoj o se på faktiskt. lite halvsegt med alla "pranks" dom ska göra under programmets gång=)

Joel89
20 mars 2008 · 221 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
Chop shop är ju fränt! speciellt när dom byggde om 745an! big_smilebig_smilebig_smile
Leepu kan designa!

Ja den serien var helt okej men man undra om det är påhittat drama där med. När jag såg trailern på den så visste man ju att alla avsnitt redan hade och jag orkar fan inte vänta  så jag tankade alla avsnitt från thepiratebay.org direkt.

Volvo_Mannen Volvoskadad
20 mars 2008 · 6 017 Inlägg

Blixten854 skrev:

Volvo__Mannen skrev:
Chop shop är ju fränt! speciellt när dom byggde om 745an! big_smilebig_smilebig_smile
Leepu kan designa!

Ja den serien var helt okej men man undra om det är påhittat drama där med. När jag såg trailern på den så visste man ju att alla avsnitt redan hade och jag orkar fan inte vänta  så jag tankade alla avsnitt från thepiratebay.org direkt.

det måste ju vara påhittat, för de har alltid 3 veckor på sig, och de skriker alltid på varann

Jonas
klimpan
20 mars 2008 · 2 600 Inlägg

Wheeler Dealers tycker jag är bra. synd att det gammla avsnitt bara. tro dom inte äns sänder det längre =/

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Moser .-ϻΘϨƎЯ
20 mars 2008 · 1 313 Inlägg

nån som vet när programmet med westcostcustoms ska komma?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"
Aerodynamik ...
20 mars 2008 · 7 120 Inlägg

Overhaulin och Fifth Gear brukar jag titta på iaf. Men Top Gear är ju många gånger bättre än båda smile

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
20 mars 2008 · 444 Inlägg

Mark Evans diverse program är väl de enda som är något att se på för de andra är bara ploj, i synnerhet American Hotrods/Choppers.

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
Rille0
20 mars 2008 · 2 021 Inlägg

mark evans program är ju förjävla roliga tongue
wheeler dealers o overhaulin e bra också.
tröttnat lite på hotrods nu dock

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang