1787
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
27 maj 2012
#741
KHRacing skrev:
tro mig - DET går att göra somhan tänkt, var en kille som gjorde liknande för 15år sedan i Svrige o byggde sig en miniharley

MEN. det finns ingen hoj som heter Suzuki PV.. det är Yamaha
Allt går om man verkligen vill, men om du skulle träffa killen så skulle du förstå varför det knappast skulle gå...

Men vadå finns ingen hoj som heter Suzuki PV? Det är säkert den populäraste mopeden i Finland?

http://www.vasa.abo.fi/users/hvahakan/forbranningsmotorn/bilder/moped.jpg

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 maj 2012
#742
Fanns en gång en trecylidrig Sachs, så den på bild i nån stor motortidning för länge sedan. Om jag inte minns fel så var det en rad-trea byggd på 70-talet. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

102 Inlägg
29 maj 2012
#743
Hade en bekant som sa att tjejer inte kunde "dra" killar för vi inte var lika stark i armarna och kunde växla fort.. helt seriöst alltså.
Någon dag senare så "drog" jag honom med morsans subba som hade typ 100 hästar mindre,fan va sur han blev :p


Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
29 maj 2012
#744
conlerc skrev:
Hade en bekant som sa att tjejer inte kunde "dra" killar för vi inte var lika stark i armarna och kunde växla fort.. helt seriöst alltså.
Någon dag senare så "drog" jag honom med morsans subba som hade typ 100 hästar mindre,fan va sur han blev :p
big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Elektriker
718 Inlägg
4 juni 2012
#745
-Westerlund- skrev:
KHRacing skrev:
tro mig - DET går att göra somhan tänkt, var en kille som gjorde liknande för 15år sedan i Svrige o byggde sig en miniharley

MEN. det finns ingen hoj som heter Suzuki PV.. det är Yamaha
Allt går om man verkligen vill, men om du skulle träffa killen så skulle du förstå varför det knappast skulle gå...

Men vadå finns ingen hoj som heter Suzuki PV? Det är säkert den populäraste mopeden i Finland?

http://www.vasa.abo.fi/users/hvahakan/f … /moped.jpg
Ja det måste nog till Finnar för att kalla det där för moped, och än mer för att ens våga visa sig på den ;P

Som att kasta vatten i sjön.

2 751 Inlägg
5 juni 2012
#746
Dummaste jag hört är nog "Fan nya biltvätten nere i byn har sån Waxtvätt! Tar ju bort smårepor o sånt" Jo eller hur smile

Who Djaa bless no man curse

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
5 juni 2012
#747
DasAuto skrev:
Dummaste jag hört är nog "Fan nya biltvätten nere i byn har sån Waxtvätt! Tar ju bort smårepor o sånt" Jo eller hur smile
haha! fråga honom och det ingår rostlagning och förbättrings lack i biltvätten! big_smile allt sker under tiden bilen tvättas! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Santa's little helper
245 Inlägg
5 juni 2012
#748
monno skrev:
-Westerlund- skrev:
KHRacing skrev:
tro mig - DET går att göra somhan tänkt, var en kille som gjorde liknande för 15år sedan i Svrige o byggde sig en miniharley

MEN. det finns ingen hoj som heter Suzuki PV.. det är Yamaha
Allt går om man verkligen vill, men om du skulle träffa killen så skulle du förstå varför det knappast skulle gå...

Men vadå finns ingen hoj som heter Suzuki PV? Det är säkert den populäraste mopeden i Finland?

http://www.vasa.abo.fi/users/hvahakan/f … /moped.jpg
Ja det måste nog till Finnar för att kalla det där för moped, och än mer för att ens våga visa sig på den ;P
Haha! Lättaste och billigaste mopeden å trimma här, har haft 2st pv och en Suzuki S1 (samma motor, annan ram) alla gått över 90km/h för inga pengar alls. + starka som fan.

Så jo, hellre en PV/S1 än en plast moped.


135 Inlägg
7 juni 2012
#749
tuomas skrev:
monno skrev:
-Westerlund- skrev:

Allt går om man verkligen vill, men om du skulle träffa killen så skulle du förstå varför det knappast skulle gå...

Men vadå finns ingen hoj som heter Suzuki PV? Det är säkert den populäraste mopeden i Finland?

http://www.vasa.abo.fi/users/hvahakan/f … /moped.jpg
Ja det måste nog till Finnar för att kalla det där för moped, och än mer för att ens våga visa sig på den ;P
Haha! Lättaste och billigaste mopeden å trimma här, har haft 2st pv och en Suzuki S1 (samma motor, annan ram) alla gått över 90km/h för inga pengar alls. + starka som fan.

Så jo, hellre en PV/S1 än en plast moped.
hehe
dagens lögn

varför är alla så dryga?

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
7 juni 2012
#750
ISpeed skrev:
hehe
dagens lögn
PV vilken dag som helst, hatar plastraketer, ska varvas och ha sig när man ska iväg också ska det tankas varje dag...

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
7 juni 2012
#751
Bullet--- skrev:
Älskar plastraketer av rätt märke, ingen wanguonh ganga something som är piratkopierat i kina av en existerande modell, mycket billigt skit som kommit ut på marknaden dem senaste 5-7 åren tongue
Dessutom, klart det ska varvas big_smile Var skitkul att ligga på 10000-12000 rpm när man hade skotern.
Klart det är skoj att varva, men när man ska iväg är det lite frustrerande om den tvärdör om man inte ligger i närheten av varvstoppet tongue

Aja, nog med offtopic

Elektriker
718 Inlägg
8 juni 2012
#752
Hur lyckas du få motorstopp med en Scooter menar du? Variator brukar ju va ett ganska failsafe sätt att inte få motorstopp...

Men lite kul å se att det är en annan "moppe" kultur i Finland, eller att man iaf har helt andra modeller smile

Som att kasta vatten i sjön.

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
8 juni 2012
#753
monno skrev:
Hur lyckas du få motorstopp med en Scooter menar du? Variator brukar ju va ett ganska failsafe sätt att inte få motorstopp...

Men lite kul å se att det är en annan "moppe" kultur i Finland, eller att man iaf har helt andra modeller smile
Ah, menade crossmoppar

Det är bättre med gammel Tunturin, bara att lägga i växel och släppa kopplingen lungt och fint så kan man puttra iväg på tomgång (Dock så är det typ det snabbaste man kommer upp i men det är en annan femma tongue)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
9 juni 2012
#754
-Westerlund- skrev:
monno skrev:
Hur lyckas du få motorstopp med en Scooter menar du? Variator brukar ju va ett ganska failsafe sätt att inte få motorstopp...

Men lite kul å se att det är en annan "moppe" kultur i Finland, eller att man iaf har helt andra modeller smile
Ah, menade crossmoppar

Det är bättre med gammel Tunturin, bara att lägga i växel och släppa kopplingen lungt och fint så kan man puttra iväg på tomgång (Dock så är det typ det snabbaste man kommer upp i men det är en annan femma tongue)
Jag har kört gammal Tunturi i 80km/h+! Mycket intressant upplevelse, filad 60cc cylinder & 20mm Dellorto.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

135 Inlägg
10 juni 2012
#755
-Westerlund- skrev:
ISpeed skrev:
hehe
dagens lögn
PV vilken dag som helst, hatar plastraketer, ska varvas och ha sig när man ska iväg också ska det tankas varje dag...
Finns det inget mellanting mellan PV å plastraket i finland? typ någon moppe för normalstora människor wink

varför är alla så dryga?

* Voff voff *
10 458 Inlägg
12 juni 2012
#756
-Westerlund- skrev:
KHRacing skrev:
tro mig - DET går att göra somhan tänkt, var en kille som gjorde liknande för 15år sedan i Svrige o byggde sig en miniharley

MEN. det finns ingen hoj som heter Suzuki PV.. det är Yamaha
Allt går om man verkligen vill, men om du skulle träffa killen så skulle du förstå varför det knappast skulle gå...

Men vadå finns ingen hoj som heter Suzuki PV? Det är säkert den populäraste mopeden i Finland?

http://www.vasa.abo.fi/users/hvahakan/f … /moped.jpg
Ahh... Vilka minnen den där bilden väckte! En släkting i Åbo hade en så´n där som vi for runt på i mitten av 90-talet. smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

514 Inlägg
12 juni 2012
#757
Prata me en gubbe senast i förrgår som just fått tag på en 740 GLT 8v som han påstod va chippad o hade 170 hk roll


Självlärd
3 083 Inlägg
12 juni 2012
#758
volvochefen skrev:
Prata me en gubbe senast i förrgår som just fått tag på en 740 GLT 8v som han påstod va chippad o hade 170 hk roll
Ja det var nog knappast troligt då dom har 116hk orginal

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
12 juni 2012
#759
ja okej inte bilrelaterat. Men det är ju trots allt OT...

Jag har en gammal klasskompis som kläckte ur sig dethär på en SO lektion där vi diskuterade monarkin..

Läraren: Många vill ju nu för tiden att vi avskaffar kungahuset..
Matilda: ....Kan man inte avskaffa kungen och behålla huset?

Det var väääldigt svårt att bita sig i läppen och hålla sig för skratt kan jag säga tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

2 046 Inlägg
22 augusti 2012
#760
En kille som ville köra ett race med en överstylad Honda crx som sa att han hade 500 hästar.. Han hade bara raka rör så den lät mega mycket sen när vi hade kört så sa han att ha. Hade motorras.. Yeaaaaaaah right....

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.


Sök