Vilka bilmärken har modeller med 500hp orginal?

Jojjet Jojjet
31 maj 2007 · 27 Inlägg

Som topic. Hos vilka märkeshandlare kan man knata in och köpa en bil med MINST 500 häst? Alltså, nu menar jag orginalbilar. Inget trimmat tingeltangel... big_smile

Lone Star
31 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Både audi, bmw och mercedes har väl bilar med den effekten? Inte lång borta.

Sen alla klassiska sportbilar, men det vet du väl kanske redan.

Är effekten det enda du är ute efter? För en Bmw 760 ligger väl inte långt under utan att gå speciellt bra (för den effekten).

Mitt projekt: Evo III
Aerodynamik ...
31 maj 2007 · 7 120 Inlägg

Dodge Viper?

moose46019 study
31 maj 2007 · 772 Inlägg

bmw mercedez de har i alla fall 500hp.

barta
31 maj 2007 · 56 Inlägg

Koenigsegg, Paganini Zonda, Någon Audi som oxå ligger där om kring va? Dom andra är väl lite fantasi bilar smile

--No Real Power Just Turbo Shit--
TurboPerformanceClub
NordicR
Jojjet Jojjet
31 maj 2007 · 27 Inlägg

Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

RikardR
31 maj 2007 · 116 Inlägg

Lamborghini Gallardo/Murciélago
Aston martin Vanquish
Bentley Contnental GT
Bmw M5/M6

Aerodynamik ...
31 maj 2007 · 7 120 Inlägg

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Den värsta saaben har ju 260hk.  (SAAB 9-5 Aero BioPower)

engineaddict
31 maj 2007 · 1 060 Inlägg

Volvo S60R har juh 300 orginal

uʍop ǝpısdn ǝdʎʇ uɐɔ ʎןןɐǝɹ noʎ ˙ǝnɹʇ sʇı ˙ןoן
Jojjet Jojjet
31 maj 2007 · 27 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Den värsta saaben har ju 260hk.  (SAAB 9-5 Aero BioPower)

Ungefär som en Åttiotals BMW/Audi/Mercedes då? Hehe, ojoj... Vaaad jag skall mobbas på jobbet imorgon! lol

Aerodynamik ...
31 maj 2007 · 7 120 Inlägg

Jojjet skrev:

Aerodynamik skrev:

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Den värsta saaben har ju 260hk.  (SAAB 9-5 Aero BioPower)

Ungefär som en Åttiotals BMW/Audi/Mercedes då? Hehe, ojoj... Vaaad jag skall mobbas på jobbet imorgon! lol

Tänk på vad en 9-5:a väger också tongue Sen är den framhjulsdriven också. haha.
Ingen raket precis wink

saab93saab
31 maj 2007 · 122 Inlägg

Porsche Carrera GT
Bugatti Veyron
Ferrari
m.fl.

Jojjet Jojjet
31 maj 2007 · 27 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Jojjet skrev:

Aerodynamik skrev:

Den värsta saaben har ju 260hk.  (SAAB 9-5 Aero BioPower)

Ungefär som en Åttiotals BMW/Audi/Mercedes då? Hehe, ojoj... Vaaad jag skall mobbas på jobbet imorgon! lol

Tänk på vad en 9-5:a väger också tongue Sen är den framhjulsdriven också. haha.
Ingen raket precis wink

Hmm.. Måste nog ta mig i kragen och provköra en om man får tillfälle... Eller blir man besviken? Min syn på Aero är ju typ 900:an och 9000... Var ju riktigt vassa bilar på den tiden?
smile

THEBADGUY Gorgilus addictus
31 maj 2007 · 4 740 Inlägg

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Volvo S80 V8. 315 hk om jag inte minns helt fel. Och den rör sig kan jag lova! smile

Men som flera har sagt, Mercedes och BMW har ju några modeller med 500+.

Senast redigerat av THEBADGUY (31 maj 2007)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Saab-Fredde
31 maj 2007 · 285 Inlägg

Nu ska vi inte hacka på saab här va;)
Har fått för mig att nyaste Aeron ligger på 280 iaf.

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
Jojjet Jojjet
31 maj 2007 · 27 Inlägg

THEBADGUY skrev:

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Volvo S80 V8. 315 hk om jag inte minns helt fel.

Ok, inte mer alltså.
Konstigt att Svenska bilar är så poppis, när det inte har ngt "kul" att erbjuda hugade kunder.
Tror mkt väl att en c70 med 400 häst skulle sälja bra, eller en 9-5:a med sexa å nå biturbotjoffsan... Jag menar, MB klämmer ju ur 350 häst ur en sexa med kompressor.. En "vanlig" bil med lite pulver skadar ju aldrig.

Jojjet Jojjet
31 maj 2007 · 27 Inlägg

Saab-Fredde skrev:
Nu ska vi inte hacka på saab här va;)
Har fått för mig att nyaste Aeron ligger på 280 iaf.

Nej för tusan! Sambon tjatar som f-n om en Saab 9-5 Aero kombi... Och visst är de fina! Nackdelen är ju att man måste trimma dem om man skall upp i nå fart.. big_smile

DasAuto
31 maj 2007 · 2 751 Inlägg

AUDI Q7 V12 TDI 500hk 1300Nm där har vi kraft big_smile

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
THEBADGUY Gorgilus addictus
31 maj 2007 · 4 740 Inlägg

Jojjet skrev:

THEBADGUY skrev:

Jojjet skrev:
Var mest efterssom vi hade en diskution på jobbet om bilar.. Och jag sade då nåt i stil med att man inte kunde gå in på Saab eller Vlovvo och köpa sig en bil med över 300 häst ens... Har som ingen egentlig koll, men är inte typ Aero det "värsta" man kan köpa på Saab? Vad har den? 250hp? Kul att retas med jobbarkompisarna, men hur ligger det egentligen till?

Volvo S80 V8. 315 hk om jag inte minns helt fel.

Ok, inte mer alltså.
Konstigt att Svenska bilar är så poppis, när det inte har ngt "kul" att erbjuda hugade kunder.
Tror mkt väl att en c70 med 400 häst skulle sälja bra, eller en 9-5:a med sexa å nå biturbotjoffsan... Jag menar, MB klämmer ju ur 350 häst ur en sexa med kompressor.. En "vanlig" bil med lite pulver skadar ju aldrig.

Därför de finns "hustrimmare". Te x Hirsch till SAAB. Om jag inte minns fel kan man få ett paket från dom som ger 350 hk+ på en AERO.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
THEBADGUY Gorgilus addictus
31 maj 2007 · 4 740 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
AUDI Q7 V12 TDI 500hk 1300Nm där har vi kraft big_smile

där ja! Rå diesel power! Dock ingen SCANIA V8 wink.

EDIT: KOm och tänka på AUDI:s diesel v10 dom hade i deras Le mans bil big_smile. Gav inte den lite över 600 hk? tongue

Senast redigerat av THEBADGUY (31 maj 2007)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang