2713
Sök

grillbytes fråga på volvo 142?och fälgar

6 Inlägg
11 juli 2007
Trådstartare
nån som har bytt grill på en volvo 142-74 til en 71-72 för vill veta exakt vad som behövs.
lr nån som vet nå tips på att snygga till fronten?
vad är det för delning lr vad det heter och vad är max tum som passar ?

Driifter;)
1 630 Inlägg
11 juli 2007
grillen tror ja passar rakt av.. mne lovar inget då ja inte är säker..

ta bort blinkers o flytta dem till parkljuset istället

delning är 5x108

man tum på höjden går väl klämma dit bortåt 19" om man bara inte har för breeda max bredd e väl runt 8" skulle ja gissa på med inte alltför feta mackor på

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Skogsmulle
31 Inlägg
11 juli 2007
Tror med grillen passar direkt

Sen angående tum så beror det helt enkelt på hur breda däck/fälgar du har

Jag var tvungen att bredda min bak då jag har 8,5" breda fälgar med 225/45/17 däck. Fick trycka ut plåten 1,5-2cm ungefär. Fast inte hela vägen runt, utan mest bak. Svårt att förklara.

Men tänk såhär, du sitter framför _Vänster_ bakdäck. Från klockan 1 på fälgen till 2 så är det värsta stället där det tar i först av allt när du fjädrar. Har du hårda fjädrar+dämpare så behöver du inte bredda mycket, men mina va så sjukt mjuka så blev endel breddning. Så nu kan jag fjädra helt ner utan att de skrapar i däcket eller fälgen

Inte säker, men tror att 215or ska gå in utan att bredda, dock inte helt säker. beror lite på hur bred skärmkant du har kvar på insidan.

When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn't work that way so I stole one and asked Him to forgive me.
Bygglogg volvo 142

Sök