Trodde jag skulle få jubla o börja dreggla, men sen läste jag årsmodellen!
Men det kan bli mycket intressant ändå! Men får jag säga mitt, så skippa Turbo-kitet, kör kompressor istället! En Jänkemaskin skall matas av en kompressor.
Mankan1978 skrev: Trodde jag skulle få jubla o börja dreggla, men sen läste jag årsmodellen!
Men det kan bli mycket intressant ändå! Men får jag säga mitt, så skippa Turbo-kitet, kör kompressor istället! En Jänkemaskin skall matas av en kompressor.
Alla kör ju kompressor, så därför tycker jag att han ska åka turbo:D
Mankan1978 skrev: Trodde jag skulle få jubla o börja dreggla, men sen läste jag årsmodellen!
Men det kan bli mycket intressant ändå! Men får jag säga mitt, så skippa Turbo-kitet, kör kompressor istället! En Jänkemaskin skall matas av en kompressor.
Alla kör ju kompressor, så därför tycker jag att han ska åka turbo:D
Kompressor är ju mer manligt! Mycket grymmare ljud dessutom!
Mankan1978 skrev: Trodde jag skulle få jubla o börja dreggla, men sen läste jag årsmodellen!
Men det kan bli mycket intressant ändå! Men får jag säga mitt, så skippa Turbo-kitet, kör kompressor istället! En Jänkemaskin skall matas av en kompressor.
Alla kör ju kompressor, så därför tycker jag att han ska åka turbo:D
Kompressor är ju mer manligt! Mycket grymmare ljud dessutom!
Ljudet är bra mycke ballare med kompressor. Men jag antar att de inte blir en riktig lunga genom huven? Då kan man lika gärna åka turbo bara för att ingen annan gör de
Alla kör ju kompressor, så därför tycker jag att han ska åka turbo:D
Kompressor är ju mer manligt! Mycket grymmare ljud dessutom!
Ljudet är bra mycke ballare med kompressor. Men jag antar att de inte blir en riktig lunga genom huven? Då kan man lika gärna åka turbo bara för att ingen annan gör de
Hehe, ja eller både och! Göra en Hilmersson (Manta) utav det hela! Eaton skruvkompressor o jätte turbo! Jääävlar vad den låter mysigt hans Manta!
Kompressor är ju mer manligt! Mycket grymmare ljud dessutom!
Ljudet är bra mycke ballare med kompressor. Men jag antar att de inte blir en riktig lunga genom huven? Då kan man lika gärna åka turbo bara för att ingen annan gör de
Hehe, ja eller både och! Göra en Hilmersson (Manta) utav det hela! Eaton skruvkompressor o jätte turbo! Jääävlar vad den låter mysigt hans Manta!
Hehe joo de kan jag tänka mig. Då får man allt de goda:D
Ok. Lite bilder som den står nu kommer upp på Tisdag om jag hinner, tack vare jobb.
Motivlacken kanske vore lite over-the-top ja. Det kan nog strykas.
Angående turbodiskussionen så är anledningen helt enkelt att jag lagt ögonen på ett mycket schysst kit från staterna som har en liten men högeffektiv turbo med kylsystem att placera under bilen för att spara plats.
Kollat på en del skruvlösningar men kompressor får liksom inte så bra plats under SS-huvens insugskanaler i det redan krampaktigt överbefolkade motorrummet på en LS1-Camaro.
Så det får bli något som skjuter på lite till men som inte tar plats. Får se vad det kan kosta att leverera hit också. Från samma ställe som tillhandahåller det kromade insuget så det kan gå att skicka i samma paket.
Vidare så är bakaxeln prio ett efter det. Kanske till våren. F-Body är ju inte kända för världens stadigaste axel direkt. I alla fall inte om man har direktstarter utan hjulspinn. Då får man väl leta efter bakaxelklumpen ute i skogen...
Och visst är det roligt med schyssta bilar i Örebro. Som INTE är ruskigt överrepresenterade Volvo 240 eller Nissan-tuners.
Personligen tycker jag att kring 370 RWHP är fan så lagom. Mer kusar än så är svårt att motivera för gatbruk. Ha.
Dessutom är bakaxelbyte än så länge rätt dyrt... Om man vill ha bra grejor. Så på standardaxeln vågar jag fan inte mosa på ALLTFÖR mycket. Lagom är bäst.
Nu kan man ju diskutera om 370 RWHP och dryga 620 Nm är lagom...
Nya insuget är hemkommet nu för övrigt. Fästena ser lite kukade ut... Så det blir nog till att modifiera dem så att man kan köra med en standard-packning mellan toppen och blocket.
Har ett gäng ventilfjädrar modell High-Grade på ingående med... Men det bytet blir nog till vintern, så kan man passa på att rycka kamkedjan när man ändå håller på.
Bilder finns ju nu på min användare. Även ett videoklipp på ungefär hur den låter med LoudMouth-systemet.
Det som skall till nu är att få hem det kromade insuget och grillen från staterna. I övrigt blir det sparsamt med modifieringar, då en äkta SS är rätt ovanlig.
Kommer antagligen bli en kam och en turbin närmast efter grillen kommit hem.
Sedan skall inredningen renoveras till nyskick.
Byte av ratt är inte i planen längre då jag resonerat som så att nyskick är roligare än styling. Iaf. för mig.