Alkohol-resa till Tyskland, tips och lagar?

chrgus 119 Hk/Liter
3 oktober 2007 · 246 Inlägg

satsa på Calles i Burg! big_smile
biligt och nära..

Move your mind
Nalle-74 BTC RACING
3 oktober 2007 · 114 Inlägg

Åk tidigt ta typ 03.00 fäjan Helsingborg-Helsingör
sen Rödby- Puttgarden
Tänk på att det är vägarbete igenom Köpenhamn.
Om du snor dig på så får du tillbax 200 Dkr på färjan tillbax mot Rödby
Men då måste du hunnit tillbax på 3timmar och detta räknas f.o.m när färjan lämnade Rödby. Ca 6 km från färjeläget i Puttgarden kommer avfarten till Burg (lätt att missa)
Öl och vin handlar du lättast på Calle & All "blank sprit" handlar du på Lidl i Burg men pass på dom tar INTE visa utan bara euro på Lidl. 1st 75cl vodka tar dom 3.95 E på Lidl.
Lasta inte för mycket det är det man åker dit på..... (VIKTEN)
LYCKA TILL!!!!!
MVH: Nalle

Senast redigerat av Nalle-74 (3 oktober 2007)

Supra MKIII powerd by NOS
Supra MKIV BPU
Karlzzon The One Evolution
3 oktober 2007 · 1 627 Inlägg

jag var nere i calles för 2 veckor sen funkade hur bra som helst

Fäll ner pungen och landa
Fredriko
3 oktober 2007 · 8 Inlägg

Bjork skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Lasta på fullt! Hamnar ni i kontroll så är det företags fest!

Tror inte de funkar om man överskrider gränsen eller?

det är inte så farligt som man tror, de tar nästan alldrig folk för att man har tagit in för mycket, håll bara kolla på maxvikten på fordonet ni tänker ta dit ner, rekomendation är en minibuss av något slag, det gjorde jag och 2 polare till mej när vi drog ner, vi hade överskiridt allt vad intagningslagarna står för, kändes det som ialf, men med tanke på att vi hade koll på maxvikten på fordonet så såg vårt fordon ej ut att vara så tungt lastat och det var bara att vinka till tullmännen och glida igenom tullen smile
om du/ni ska till Purtgarden så rekomenderar jag er starkt att fortsätta knappa halvmilen efter bordechopen till ett ställe som heter Calles den Danska ölkungen, sjukt bra utbud och sortiment till ett sjukt billigt pris, tycker du att det är billigt i bordershoppen så kommer du verkligen bli glatt överraskad när du kliver in på calles wink

lycka till med resan

Joo
3 oktober 2007 · 741 Inlägg

Vad tycker ni om att åka ned och handla öl och sprit om man bara är 18år? är det värt och försöka? stannar dom mycket bilar?

Snoppen
3 oktober 2007 · 543 Inlägg

Du måste väl vara 20 för att få ta in det i sverige? Eller är jag ute och cyklar?

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Husssar Blivande servicetekniker
3 oktober 2007 · 117 Inlägg

Mig stannade dom senast efter att vi bara varit på semester. Jag är inte 20, men satan så nervös jag var när min bil var full av starksprit som dom i vår andra bil ägde. Hade varit lätt att förklara bort det.

brumbrumbrum vad är det?
DET SKA DU VETA SOM ÄR MEKANIKER!
civic Naturally Aspiranted
3 oktober 2007 · 543 Inlägg

Sjukt många som åker ner å handlar smile
Calles är bra, kanske sett någon av er där nere wink
Brukar åka ner på torsdag eller fredag kväll så kommer vi på färjan vid 3 på natten ca och så är vi där precis när de öppnar (om det var 6 eller 7 dom öppna) å där står massa sugna svenskar å väntar.

OKQ8 hyr ut bra bilar.... tongue

civic Naturally Aspiranted
3 oktober 2007 · 543 Inlägg

Snoppen skrev:
Du måste väl vara 20 för att få ta in det i sverige? Eller är jag ute och cyklar?

Du cyklar inte

AeroMalm BMW fantast
3 oktober 2007 · 1 172 Inlägg

chrgus skrev:
satsa på Calles i Burg! big_smile
biligt och nära..

säger desamma.. fick själv det tipset av en tysk tant här i stan... bra billigare än bordershop och ligger bara en liten bt ifrån... värt att köra den sträckan... även om bordershop redan är billig...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
myran88 glidare
3 oktober 2007 · 105 Inlägg

tänkte på en grej.. nån sa att "okq8 hyr bra bilar" 
får man åka utomlands med hyr bilar?
hörde för ett tag sen att man inte fick de..
men ja kan ha fel..

//myran

member off brownridge hellracers
Snoppen
3 oktober 2007 · 543 Inlägg

civic skrev:

Snoppen skrev:
Du måste väl vara 20 för att få ta in det i sverige? Eller är jag ute och cyklar?

Du cyklar inte

Bra. smile

Och Myran88, jag tror du har fel. För två av mina kompisar hyrde då en lätt lastbil från OK när dom var ner.

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
civic Naturally Aspiranted
3 oktober 2007 · 543 Inlägg

Ja man får åka var man vill å hur långt man vill.
Finns "Utlandsförsäkring", tror de kostar 300 extra.

street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
4 oktober 2007 · 426 Inlägg

Regel 1. ni stannar till i ystad och hämtar upp mig wink

/Street
svanstrom a
4 oktober 2007 · 414 Inlägg

Orkade inte läsa hela tråden men du har väll fått dom flesta vanliga tips men vad jag vet iaf så längre innåt landet man åker så desto billigare blir det! Undvik såkallade "bordershops" och åk en bit till in i landet ännu billigare där  big_smile

hej
Hakan_J
4 oktober 2007 · 380 Inlägg

Alla ni som påstår att boarderschopen är så mycket dyrare,har ni själva handlat på olika ställen å jämfört eller är det bara ryktes snack,för jag har själv handlat en hel del på flertal ställen runt puttgarden å ja tycker inte att boardershopen är speciellt mycket dyrare,kan väll va några kroner på ölen men en del sprit är faktist billigare där än på typ calles,är föresten mycket smidigare å handla allt på ett ställe än att flänga runt till flera butiker.

ScottaN Medlem 5280
4 oktober 2007 · 552 Inlägg

Bjork skrev:

FireTraXX skrev:
Hur gammal är du när du är på väg tillbaka med spriten?

När vi far ner så är ja 20år å samma hem tongue Farsan va eventuellt sugen på att hänga på nu big_smile

tänk på max vikten. ju fler personer ju mindre öl/sprit

sunt kåt, glad och otacksam
4 oktober 2007 · 132 Inlägg

Jag har aldrig åkt själv men jag tycker det är en hel del lotto det där. Har en hel hög med kompisar som åker titt som tätt, och det är inga smålass dom kör hem.
Nu säger ja inte att det bara är att lasta å åka över gräsen för man hör ju ändå ganska ofta om folk som åker dit..

Du kan ju i stort sett ta med dej hur mkt som helst hem då alla "volymgränser" är rekomendationer. Du bör dock tänka på att det är överlass dom tar dej för och ska du ta med dej större mängd brännvin så bör du gömma det i botten under all öl för det är ganska stor risk att torska på det med

Åker men för att tjäna pengar är det ingen idé med smålass annars funkar det ju bra att ta med hem så man själv får gratis dricka å sin egen öl betald smile

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu
LocKtar Herr
4 oktober 2007 · 1 722 Inlägg

Ja va där me syrran för 2år sen, vi åkte lite längre in i tyskland till ett ställe som hette "kalles" där va det billigare än vid hamnen. Vi åkte i en opel corsa 1.4l Hade inga problem me tull eller nåt alls, fyllde bilen typ.. blev väl 8-10 plattor bärs lite sprit o vin på det.. smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Brandten
4 oktober 2007 · 86 Inlägg

Har åkt ner 5 gånger nu, blivit stoppad 4 av dom.
Akta vikten och vodka. Jag har mest haft med mig öl och vin då det är det som går på fotbollsfest, reunion fest med polarna på jobbet osv och då tittar dom in i skåpet, frågar lite saker, så får man åka vidare.

Har åkt med STOR OKQ8 bil, mindre OKQ8 bil, mellan Statoil bil, VW Caravelle och S60+släp.

Enda gången jag inte blev stoppad var när vi åkte bil och släp.
Har handlat 4 gånger i butik i Puttgaarden (stavning) och 1 gång i Hamnen i Puttgarden precis när man kör av båten. Bordershop.dk

Här hittar du regler.

Senast redigerat av Brandten (4 oktober 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang