jag undrar hur man ska göra för att få ditt en dieselpump . så alla inställningar blir rätt ? de är till en bedford fast de kanske är lika till alla dislar . ?
Nej tyvärr skiljer det väldigt mycket på olika dieselar, för det första så drivs pumparna inte lika, vissa är remdrivna, vissa har kedja och vissa sitter direkt med kugghjul.
Dessutom skiljer sig grundinställningarna mellan olika pumpar. Men generellt så skulle du kunna ställ den så här så kommer den nog att starta iaf:
Vrid motorn så cyl 1 går upp i ÖD på kompressionsvarvet. Där efter backar du vevaxeln 11-35 grader beroende på hur högvarvig din motor är, 11 grader om den är lågvarvig och 35 grader om den är högvarvig. Exakta siffror finns naturligtvis i din motors vekstadshandbok. Här ställer du pumpen så att pumpen når sitt ÖD eller som man säger genomför sitt pumpslag.
Nästa steg är att fylla upp pumpen med diesel, och lufta ur alla ledningarna
Därefter baxar du runt motorn med anslutningen till cyl 1 spridare loss, vid noggran baxning skall en bränslestråle komma vid det gradantalet du ställt in.
Behöver du mer hjälp tror jag dieselmeken kan hjälpa dig, använd sökfunktionen här. Eller besök http://www.dieselclubsweden.se
Mvh Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...