4373
Sök

Något att köpa GREEN STUFF????

78 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Tja!!

Jag behöver byta broms klossar och skivor på min bil...Jag har varit inne på Micro och kollat på dom Green stuff broms klossar och Brembo bromsar....Är det någon som har testat dom Green stuff och är dom bättre än orginal grejer??? Tänkte dra till Micro imorgon i så fall och beställa dom...

Eller finns det några andra bättre skivor och belägg än det jag har nämnt ovan?? Det är ingen rally bil jag har precis så det behöver inte vara några "super" grejer....Ibland e man ju ute och kör lite hårdare med bilen big_smile och då vill ja ha lite bättre bromsar än orginal...

Burn Ruber Not Your Soul

427 Inlägg
13 december 2007
ivo_25 skrev:
Tja!!

Jag behöver byta broms klossar och skivor på min bil...Jag har varit inne på Micro och kollat på dom Green stuff broms klossar och Brembo bromsar....Är det någon som har testat dom Green stuff och är dom bättre än orginal grejer??? Tänkte dra till Micro imorgon i så fall och beställa dom...

Eller finns det några andra bättre skivor och belägg än det jag har nämnt ovan?? Det är ingen rally bil jag har precis så det behöver inte vara några "super" grejer....Ibland e man ju ute och kör lite hårdare med bilen big_smile och då vill ja ha lite bättre bromsar än orginal...

Det ska vara mycket bra grejor smile

78 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
RouziMotorsport skrev:
green stuff e bra, red stuff ännu bättre tongue

hehe...nä jag tänkte köra med dom gröna...Det var en kompis som sa att det var inget att ha..

Så jag var tvungen att kolla vad ni Garaget folket säger big_smile

Burn Ruber Not Your Soul

33 Inlägg
13 december 2007
Kör själv med Yellow, de är brutala, börjar inte fada förens skivorna är knall rödglödgade, visst, är lite sämre grepp när de är kalla, men de går ju fort upp i temp när man väl bromsar.

550 Inlägg
13 december 2007
Green stuff är ingen höjdare. Dom biter bättre än orginal , men tål inte värme.  Red stuff har jag inte provat, men jag vet att den nya serien belägg inte behöver lika mycket värme för att funka även vid kalla bromsar.

8 156 Inlägg
14 december 2007

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 827 Inlägg
15 december 2007
Ferodos DS serie eller Carbotech är bättre prylar.

Tänk på dock att orginal skivor, och eftermarknads för den delen spricker lättare om du har belägg med bättre bett i.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

993 Inlägg
3 120 Inlägg
15 december 2007
Greenstuff är inte direkt bättre än orginalbelägg.

Redstuff eller yellowstuff är det som gäller om du vill handla från EBC.

Annars finns det många andra bra tillverkare. Kolla med pean de kan bromsar! smile

8 156 Inlägg
15 december 2007
Allt beror väl på användningsområde? Greenstuff är väl inte till för bankörning, men är lite bättre än originalbelägg när det gäller få inbromsningar?

Gul och röd är bättre lämpade för bankörning, eftersom dom behöver värmas upp.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 827 Inlägg
15 december 2007
Oavsett modell så skulle jag aldrig kört på EBCs prylar. Det jag har hört om dom av ERFARNA förare så är det rent skit rakt igenom.

Ska du bara köra gata, köp orginalbelägg. Skit i Greenstuff.

Ska du köra bankörning, köp Ferodos DS eller carbotec.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

78 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Eisenhut skrev:
Oavsett modell så skulle jag aldrig kört på EBCs prylar. Det jag har hört om dom av ERFARNA förare så är det rent skit rakt igenom.

Ska du bara köra gata, köp orginalbelägg. Skit i Greenstuff.

Ska du köra bankörning, köp Ferodos DS eller carbotec.

Nä, ska inte köra på bana...Jag brukar vara i hbg (statena) smile

Ibland är man ett par stycken som kör runt och jag har märkt att när jag bromsar lite hårdare så blir beläggen så varma lätt...Dom klarar inte av så mycket...Det är därför ja skulle vilja ha lite bättre belägg som gör det...

Burn Ruber Not Your Soul

Sök