Såg för ett par år sen på kinnekulle ring när en "fräck" och trimmad supra körde runt och brände på banan. Den gick verkligen bra och sicket underbart ljud... Supernice verkligen.
Sen kördes "renault5 cup" (tror jag det hette). Usch va tråkigt tänkte jag och så.
Sen sa speakern att dom hade snabbare vartider än supran som ni nyss såg... O´faan... Där ser man.
Renault5 (lättad och modifierad) Supra MKIV (tung och trimmad)
Inte världens snyggaste bil men billigare . Garanterat.
Vicco: Det är ju en sanning med modifikation. Har du ett monocoque chassie så spelar det ju ingen roll om du har tak eller ej. Ta tex en S2000, den är vridstyvare än dom flesta bilar, även om den är taklös.
Sen så finns det olika regler för olika banträffar. Och en rullbåge till en miata bör vara otroligt enkel att få tag på.
Hur många nm/grad har den?
En orginal Z3M har runt 10-12.000 min m-coupé har precis samma förstärkningar som caben och dessutom tak den ligger runt 20.000. En ny Z4M coupé ligger på nästan 35.000, det har gått fort fram i vridstyvhetsracet...