Jäklar vilket monster de börjar bli.. lite synd att de är Fwd bara, blire nog lite svårt att hantera om man är ovan..
Bara kört fwd bilar sen jag tog körkort 2003 så det är nog ganska lugnt. Med undantag mot div fordar som man haft som vinterbilar, gillar fwd och att det är så underskattat gör det hela bara roligare.
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Jäklar vilket monster de börjar bli.. lite synd att de är Fwd bara, blire nog lite svårt att hantera om man är ovan..
Bara kört fwd bilar sen jag tog körkort 2003 så det är nog ganska lugnt. Med undantag mot div fordar som man haft som vinterbilar, gillar fwd och att det är så underskattat gör det hela bara roligare.
Hehe joo iofs, men de borde ju va roligare att få ner alla hk i backen, för denna lär spinna på de flesta lägre växlar
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Hehe joo iofs, men de borde ju va roligare att få ner alla hk i backen, för denna lär spinna på de flesta lägre växlar
Äh, R däck och quaife diff gör underverk så länge det är torrt underlag & halvvarmt underlag.
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
gah du kunde juh köpt mina alcon ok med 350 skivor juh!
Har Speedparts bromskittet på ingång. ifs "bara 312mm skivor, men ska inte banköra med bilen. Men 350 hade ju inte skadat heller. Men fick speedpartskittet för 7000, vilket är billigt för ok skivor stålomspunnaslangar
Då var aset hemma efter 70mils resa :-) 1.1-1.2bar (glt) = 400hk+ enligt micke boxen är mappad för 1,8bar = över 500hk. Men kommer köra med rykt magnetventil = grundladd denna sommar, så man får sig lite körvana.
Lite övriga tuffa bilder ifrån mickes bygge, en mr2a med Saab 2.0 turbo motor ist för den ja köpte 2,4L o stor turbo
Senast redigerat av Hammarslag (29 juni 2008)
Till min härliga förvåning har jag lyckats slarva bort mellanaxeln så fick köpa en ny. Aero-Eskilstuna kommer ner o hjälper mig i helgen o lyfter i aset.