Lexus IS200 TTE Supercharged - My Pursuit of Perfection

Supra_robin
24 januari 2009 · 4 663 Inlägg

SATAN så fräck big_smile   hllt jävla perfekt  längtar efter att se   allt på sedan (efter lack )och med dimljusen big_smile

PLindblom
25 januari 2009 · 1 200 Inlägg

terazzi skrev:
blev ju asbra big_smile grym du e ;D

Tunderbird skrev:
Det ser ju helt klart mkt bra ut det där. Du gör ett mkt bra jobb

Saab_Robin skrev:
SATAN så fräck big_smile   hllt jävla perfekt  längtar efter att se   allt på sedan (efter lack )och med dimljusen big_smile

Tack så mycket! smile Det ska bli kul att montera allt när det är lackat och klart smile

Galad8
25 januari 2009 · 1 997 Inlägg

Riktigt vackert!
Såg ju ut att ha rätt bra passform ändå...
Men vad gjorde du me den riktigt?

Har du monterat dit näten, eller var det så? smile

PLindblom
25 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Galad8 skrev:
Riktigt vackert!
Såg ju ut att ha rätt bra passform ändå...
Men vad gjorde du me den riktigt?

Har du monterat dit näten, eller var det så? smile

Tackar! smile Jag använde vinkelkapen/slipen för att ta bort enormt mycket kanter och ojämnheter på baksidan av kofångaren, som gjorde att den inte gick att trycka på plats. Jag fick även handslipa många hörn och kanter för att få det någorlunda snyggt.

Näten satt där från början. Dessa ska pulverlackas svarta för att matcha grillen, samt originalet. Det är förresten de här dimljusen som är på väg hem.
http://img71.imageshack.us/img71/4144/legana1dq0.jpg

Senast redigerat av Minister (25 januari 2009)

Galad8
25 januari 2009 · 1 997 Inlägg

Minister skrev:

Galad8 skrev:
Riktigt vackert!
Såg ju ut att ha rätt bra passform ändå...
Men vad gjorde du me den riktigt?

Har du monterat dit näten, eller var det så? smile

Tackar! smile Jag använde vinkelkapen/slipen för att ta bort enormt mycket kanter och ojämnheter på baksidan av kofångaren, som gjorde att den inte gick att trycka på plats. Jag fick även handslipa många hörn och kanter för att få det någorlunda snyggt.

Näten satt där från början. Dessa ska pulverlackas svarta för att matcha grillen, samt originalet:
http://img71.imageshack.us/img71/4144/legana1dq0.jpg

Då hänger ja med... smile
Hoppas du blir nöjd me den (tills vidare) ?

PLindblom
25 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Galad8 skrev:

Minister skrev:

Galad8 skrev:
Riktigt vackert!
Såg ju ut att ha rätt bra passform ändå...
Men vad gjorde du me den riktigt?

Har du monterat dit näten, eller var det så? smile

Tackar! smile Jag använde vinkelkapen/slipen för att ta bort enormt mycket kanter och ojämnheter på baksidan av kofångaren, som gjorde att den inte gick att trycka på plats. Jag fick även handslipa många hörn och kanter för att få det någorlunda snyggt.

Näten satt där från början. Dessa ska pulverlackas svarta för att matcha grillen, samt originalet:
http://img71.imageshack.us/img71/4144/legana1dq0.jpg

Då hänger ja med... smile
Hoppas du blir nöjd me den (tills vidare) ?

Jadå, det blir jag allt. Jag var relativt nöjd med att bara kunna montera kofångaren smile

terazzi
25 januari 2009 ·

imponerad för och inte hållt på med glasfiber innan smile
detta måste va sveriges cleanaste IS200a!!

Edge EVOLUTION GARAGE
25 januari 2009 · 1 837 Inlägg

Oj oj, sedär ja! wink
Blev ju riktigt bra tillslut ändå ju! Det kan du inte vara annat än nöjd med! big_smile
Fick du tillverka egna fästen eller fanns det bra fästpunkter ändå?
Väntar med spänning på lack och dimljus nu helt enkelt! big_smile

//Edge
lixer
25 januari 2009 · 464 Inlägg

Minister skrev:

talibangran skrev:
ojdå tongue skapligt pris de på en front ! dom vet då hur dom ska ta betalt iaf tongue .. haha nja med min ekonomi får du nog fråga nån annan tongue .. tyvärr ! men grymt läcker iaf big_smile

Edge skrev:
Herre jeklar den va inte gratis du! yikes
Men å andra sidan är den ju riktigt läcker! wink

Den är klart billigare österut:

Japan -  = 9 634,61 kr + frakt (3 638,65 kr), tull och moms
Australien - $1500 = 8 867,25 kr + frakt (4 729,20 kr), tull och moms

Priserna är utan dimljusen. För dessa får man lägga till ett par tusenlappar. Detta är anledningen till att jag lägger så mycket energi på att försöka hitta en begagnad Legana-front smile

Grymt snygg bil du fått till nu, skall sjäv byta bil, vilket lutar mot en lexus is 200. Hoppas du får tag i ett pra pris på fronten, om inte annat så får du begära sponsor hjälp tex från garaget medlemmar. keep up the god work

Senast redigerat av lixer (25 januari 2009)

PLindblom
26 januari 2009 · 1 200 Inlägg

terazzi skrev:
imponerad för och inte hållt på med glasfiber innan smile
detta måste va sveriges cleanaste IS200a!!

Tack! smile Det var lättare än jag väntade mig, men tittar man noga ser man att detta inte är originalfronten. Japanparts.com har just nu 15% rabbatt på allt, fram till slutet av mars. Vi får se om jag köper en sprillans ny Legana via dem ändå.

Edge skrev:
Oj oj, sedär ja! wink
Blev ju riktigt bra tillslut ändå ju! Det kan du inte vara annat än nöjd med! big_smile
Fick du tillverka egna fästen eller fanns det bra fästpunkter ändå?
Väntar med spänning på lack och dimljus nu helt enkelt! big_smile

Det är trots allt en avgjutning av originalet, så alla hål finns och sitter ungefär där de ska. Det jag behövde göra var att borra upp hålen, då de endast var gropar på denna. Några fästen behövs inte, hela rasket sitter fast med fyra stycken strategiskt utplacerade bultar, dolda bakom panelerna smile

lixer skrev:

Minister skrev:

talibangran skrev:
ojdå tongue skapligt pris de på en front ! dom vet då hur dom ska ta betalt iaf tongue .. haha nja med min ekonomi får du nog fråga nån annan tongue .. tyvärr ! men grymt läcker iaf big_smile

Edge skrev:
Herre jeklar den va inte gratis du! yikes
Men å andra sidan är den ju riktigt läcker! wink

Den är klart billigare österut:

Japan -  = 9 634,61 kr + frakt (3 638,65 kr), tull och moms
Australien - $1500 = 8 867,25 kr + frakt (4 729,20 kr), tull och moms

Priserna är utan dimljusen. För dessa får man lägga till ett par tusenlappar. Detta är anledningen till att jag lägger så mycket energi på att försöka hitta en begagnad Legana-front smile

Grymt snygg bil du fått till nu, skall sjäv byta bil, vilket lutar mot en lexus is 200. Hoppas du får tag i ett pra pris på fronten, om inte annat så får du begära sponsor hjälp tex från garaget medlemmar. keep up the god work

Tack så mycket! smile Kul att du själv funderar på en. Det finns väl egentligen ytterst få dåliga saker att säga om IS200, mer än att de är ganska trötta och drar mycket bensin.

Att tigga pengar för att köpa prylar tänker jag definitivt inte göra tongue Jag har råd att köpa fronten här i Sverige, men det vore inte vettigt alls att betala 30 000 kr för den smile

_____________________________________________________________

I morse lämnade jag in min Legana-kopia för lackering. På vägen därifrån stannade jag till och hämtade de tillhörande dimljusen som just hade kommit hit från Toyota i Tokyo. Lite irriterande att betala 1000 kr i tull och moms för att få ut paketet, men det är svårt att komma runt.

En stor eloge till Japanparts.com som skickade hit mina grejer på fyra dagar.

Mina baklysen borde befinna sig i Sverige nu, men de har ännu inte registrerats av posten.

Vidare blir det nog en paus i fixandet, det här förbannade vädret gör mig galen. Garaget jag brukar hålla på i är inte stort nog att få in hela bilen i och det är varken uppvärmt eller regntätt. Det är riktigt tröttsamt att i temperaturer runt nollan stå och skruva medan vatten droppar ned från taket, varenda skruv och panel jag tar bort är dränkt i en iskall blandning av slask och lera. Det vore ju helfestligt om vi faktiskt kunde få vinter i mellansverige något år hmm

Aga_Diff Bärs!
26 januari 2009 · 3 456 Inlägg

http://img216.imageshack.us/img216/2839/dsc0076kf3.jpg
Nice! smile

Heh, Hoppas du kommer ner från ramperna sen bah... tongue

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
falkn
26 januari 2009 · 76 Inlägg

Såg ju ut att va riktigt fin passform sen iaf.

PLindblom
27 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Aga_Diff skrev:
http://img216.imageshack.us/img216/2839/dsc0076kf3.jpg
Nice! smile

Heh, Hoppas du kommer ner från ramperna sen bah... tongue

Det gör jag inte tongue Som du ser på bilden var jag tvungen att lägga ut extra plankor för att komma upp med framläppen, vilken bygger ganska precis lika mycket nedåt som den nya fronten. När det väl blir dags att montera igen använder jag inte dessa ramper smile

falkn skrev:
Såg ju ut att va riktigt fin passform sen iaf.

Ja, på lite håll och gärna i rörelse ser det skitbra ut smile Tittar man noga så ser man att detta inte är någon OEM-del.

______________________________________________________

Mina baklysen befinner sig just nu i Malmö och kommer eventuellt hit under dagen.

Här är dimljusen jag fick hem igår:
http://img132.imageshack.us/img132/9947/dsc0086rx6.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/2073/dsc0088ub8.jpg

weian Concordia res parvae crescent
27 januari 2009 · 924 Inlägg

de e ju så vackert så man nästan blir tårögd. snyft snyft big_smile lol

håller tummarna att de går vägen mä en original lagana front.
men som de ser ut nu så behöver du ju inte skämmas, fö du gör ju ett kanon jobb.

keep us posted

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Supra_robin
27 januari 2009 · 4 663 Inlägg

nice big_smile  blir det xenon i dimljusen?

PLindblom
28 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Ablazed skrev:
de e ju så vackert så man nästan blir tårögd. snyft snyft big_smile lol

håller tummarna att de går vägen mä en original lagana front.
men som de ser ut nu så behöver du ju inte skämmas, fö du gör ju ett kanon jobb.

keep us posted

Tack så mycket för den trevliga kommentaren smile Vi får se hur kopian ser ut när den är lackad och monterad. Det ser jag verkligen fram emot.

Saab_Robin skrev:
nice big_smile  blir det xenon i dimljusen?

Nej, inte i dessa. Dels tvivlar jag på att det finns xenonlampor med rätt sockel och dels använder jag aldrig dimljus tongue

___________________________________________________

Idag när jag kom hem hade jag missat två stycken leveranser. Den ena kunde jag hämta ut på posten och det visade sig vara mina baklysen som kommit hem. Med glödande iver öppnade jag kartongen och blev ytterst besviken när det visade sig att de hade skickat fel variant från Los Angeles. Självklart tog jag genast kontakt med dem och de frågade om jag kunde acceptera en återbetalning på $80 och behålla dessa. Jag vill dock inte ha dem, så de får lösa detta på ett annat sätt. Vi får se om de vill att jag skickar tillbaka dem, eller hur det blir. Jag ska definitivt inte betala ett öre för det.

Istället för rött+klarglas fick jag heltonat klarglas
http://img232.imageshack.us/img232/7616/dsc0097yf4.jpg

Edge EVOLUTION GARAGE
28 januari 2009 · 1 837 Inlägg

Det var ju slarvigt att skicka fel saker. Jekligt trist att det i sådana här tillfällen skall vara så långt bort bara.
Klart de skall lösa detta kostnadsfritt åt dig. Det är ju dom som gjort fel!

//Edge
PLindblom
30 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Edge skrev:
Det var ju slarvigt att skicka fel saker. Jekligt trist att det i sådana här tillfällen skall vara så långt bort bara.
Klart de skall lösa detta kostnadsfritt åt dig. Det är ju dom som gjort fel!

Ja, vi får hoppas att de lyckas bättre den här gången. Nästa par skickas iväg från LA idag. Jag hade en jäkla tur också, en IS200-ägare från Västerås kontaktade mig och vill köpa dessa i morgon, så jag slipper skicka tillbaka dem. De lär passa bra mycket bättre på hans svarta IS.

Igår fick jag hem mina bakre 3G-bromsskivor och bromsklossar från England. Även dessa var fel variant, men jag orkar verkligen inte skicka tillbaka dem. Skillnaden är att dessa har små "gropar".
http://img217.imageshack.us/img217/7683/dsc0102lu2.jpg

HansN83 x40
30 januari 2009 · 1 209 Inlägg

fan vad snygg d blir... nu e fan man sugen på att köpa en lexus.. stort grattis för att du lyckast att göra bilen så fint...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Edge EVOLUTION GARAGE
30 januari 2009 · 1 837 Inlägg

Det var ju lite flyt med den andra Lexus ägaren! big_smile
Du menar de två "prickarna" mellan slitsarna?
Tycker jag inte är nåt att klaga över, ger ju lite liv åt skivorna. wink

//Edge
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang